marți, 21 iulie 2020

Vești din Madagascar – Aprilie iunie 2020 – de la Spaimă la Speranță












În luna martie a fost declarată stare de urgență națională în Madagascar. Deși am sperat că noi vom scăpa de virus, fiind o insulă, mai ușor de verificat în ceea ce privește intrările și ieșirile în ea, iată că nu s-a întâmplat acest lucru. Virusul a intrat, iar în această perioadă face mari ravagii. S-au închis școlile, s-au interzis adunările, toată lumea poartă mască acasă și în mașină, magazinele se închid în jurul amiezii, iar străinii, peste 7.000 de persoane ne-au părăsit, căutându-și fiecare patria și familia.
Oare cum vom face față acestui val? Oamenii sunt săraci lipiți pământului,  așa că au de ales între a muri de foame și a muri de boală. Totuși, privim cu speranță nu la sistemul sanitar,
care este precar în Insulă, ci privim cu speranță la Dumnezeu. Din 2013, de când am ajuns în Madagascar, am văzut an de an bolile împrăștiate pe suprafața acestei insuleFebră
galbenă – tocmai s-a îmbolnăvit păstorul Emilson și întreaga lui familie (soția și 5 copii), deși considerată eradicată, iată, că face ravagii. Ciuma bubonică se manifestă în fiecare an, în perioada ploioasă. Acum doi ani a apărut ciuma pneumonică, iar OSM a trimis o armată de oameni aici că se murea în maxim 48 de ore de la contact. Tuberculoza și malaria, fac casă bună cu clima tropical. În mijlocul acestora, ne rugăm pentru ocrotirea întregii echipe de români, cum deja Dumnezeu a făcut până acum!

Emisiunile pregătite în Studiourile Radio Filadelfia – un mod de a predica Speranța

Deși intenționam să reducem din emisiunile radio pe care le transmitem acum prin 11 radiouri laice, deoarece nu am mai avut susținători pe acest proiect care este foarte scump, criza Covid-19 a fost ocazia să profităm de acest minunat instrument pe care îl avem. În orașele Antsirabe, Morondava, Manakara, Miandrivazo, Ambohibary, Ambohimandroso, Manza, Tsiribihina, Mahabo și Antanifotsy transmitem mesaje ale Evangheliei prin radiouri FM și AM. Chiar peste junglă traversează undele radio din Manakara. Intenționăm în aceste zile în orașul nostru, în Antsirabe să transmitem prin al doilea radio, emisiuni în fiecare dimineață de la ora 6.00, pentru cei care sunt matinali, majoritatea malgașilor, care deja la ora 4.00-5.00 își lasă paturile și se apucă de muncă. Avem în fiecare lună mărturii a 10-15 persoane care au fost atinse și schimbate prin lucrarea de radio.

Orez în vreme de criză…pâine pe mese

În primele două luni de criză, martie și aprilie, am fost șocați. Am fost și speriați. Apoi, ajutați de liderii noștri de la APME am fost încurajați să lucrăm, că nu știm cât va dura criza. Familia noastră, împreună cu Denisa și Tabita, am început să binecuvântăm familiile din Antsirabe cu orez. Noi am distribuit la început 350 kg de orez în mai multe familii. Apoi am cumpărat 2 tone de orez împreună cu misionarele românce și le-am distribuit la biserici, în special pentru familiile sărace. Însă cam toți au avut nevoie de orez. În final, am mai cupărat orez, pentru că am urcat la Leprozerie de două ori, iar acolo sunt 20 de familii, iar oamenii cu care lucrăm au dus lipsă și am decis să facem eforturi ca să simtă că le suntem aproape. Dumnezeu a fost bun și dvs ne-ați fost parteneri în aceste lucrări de ajutorare. Au venit bani din mai multe părți, însă în mod special frați din Anglia au cerut să dăm orez fraților și au făcut un efort.

Copiii din Proiectul Didasko din Manandona

Doamna Soa Fara a lucrat cu noi mai mult de trei ani în două proiecte u copiii – „Școala Biblică Vestea Bună” în care aveam circa 70-90 de copii și în Proiectul after-school Didasko în care aveam 50 de copii. Am încredințat aceste proiecte familiei Popa, însă continuăm să susținem 11 dintre acei copii. Pentru că doamna Fara s-a mutat în comuna Manandona, de unde provine, inima ei a rămas legată de lucrarea cu copii, mai ales că ea este și profesoară de profesie. Pentru că a adunat cam 50 de copii din vecinătatea ei în jurul ei și a început două proiecte similar celor în care lucrase, am decis să o susținem și să o ajutăm în cele două proiecte din Manandona: „Didasko Manandona” și „Vestea Bună Manandona”. Am ajutat-o să cumpere măști pentru copii, am dus orez să ajutăm familiile copiilor, am intervenit medical în cazurile unor copii bolnavi sau adulți bolnavi, am ajutat-o pe un teren al familiei să construiască această mică școală, am susținut-o în aceste proiecte și dorim acum să oferim săptămânal acestor copii cornuri, ca să le facem o mare bucurie.

Piatră de temelie la Studioul Radio Filadelfia Antsirabe

Noi ne vom muta în capitală, în Antananarive, cât de curând se poate. Acum am rămas blocați în orașul Antsirabe, unde am stat aproape șapte ani. Însă dorim ca Studioului Radio Filadelfia să îi găsim un loc în care să funcționeze. Acum funcționează în Centrul Biblic „Joy4Madagascar”, încă casa este închiriată și nu știm cât o vor mai păstra colegii noștri misionari români. De aceea am început construcția acestui studio alături de Biserica Mahafaly Vatofotsy, în Antsirabe, iar fiul păstorului Naina Sylvan, Michael, va coordona acest studio care aparține misiunii românești. Ne rugăm ca Domnul să ne dea izbândă și să vedem o lucrare frumoasă. Ne rugăm nu doar să facem emisiuni aici, ci să devină în următorii ani un Radio Filadelfia sau orice nume îi vom da, ca să avem propria noastră frecvență. Doamne, ajută-ne!!!

Citește scrisoarea de informare în format PDFd

SUSȚINEȚI MISIUNEA DIN MADAGASCAR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu