marți, 25 august 2020

O creştină din Myanmar deschide un drum nou pentru femeile din comunitatea ei














La 35 de ani Lidia stabileşte o nouă tendinţă în comunitatea ei din nordul Myanmarului.
Pe lângă rolurile de mamă şi soţie, ea este şi fermier, lider creştin, femeie de afaceri şi învăţătoare.
Umblarea ei cu Hristos nu a fost însă întotdeauna uşoară. Creştinii sunt în minoritate în Myanmar, alcătuind aproximativ 8% din populaţie.
Cei care vestesc Evanghelia se confruntă cu multă opoziţie, iar cei care părăsesc credinţa budistă pentru a-l urma pe Hristos sunt în mod special persecutaţi.
„Să fii creştin e un lucru dificil oriunde în ţara noastră, mai ales dacă vrei să împărtăşeşti Evanghelia cu alţii,” spune Lidia.
„În comunitatea mea, oamenii nu sunt deranjaţi dacă le spun că sunt creştină, însă dacă încerc să împărtăşesc cu ei despre dragostea lui Hristos atunci se vor înfuria.”
„Sunt mai mulţi credincioşi la noi în biserică a căror familii i-au dezmoştenit după ce aceştia au adoptat credinţa creştină.”
„În ciuda acestor dificultăţi, continuăm să răspândim Evanghelia cu multă grijă și atenție. Veghem întotdeauna şi căutăm modalităţi cât mai creative pentru a împărtăşi despre dragostea lui Hristos – mai întâi ajutând oamenii din comunitate în nevoile lor şi dacă simţim deschidere atunci iniţiem şi o discuţie.”
Lidia este extrem de ocupată, ea se trezeşte în fiecare dimineaţă la ora 5 pentru a-şi începe lucrul.
„După rugăciune, termin de gătit şi de făcut curat. La ora 8 trimit copiii la şcoală. Apoi de la 8 la 12 fac vizite la diverse familii de la biserică pentru a mă ruga cu femeile. După asta revin acasă pentru prânz.”
„După amiază lucrez la coşuri şi la afacerea cu bijuterii. Uneori fac bijuterii, alteori fac coşuri colorate în funcţie de comenzile pe care le am. Am învăţat să fac şi săpunuri pe care le ofer la vânzare.”
„După aceasta mă îngrijesc de găini şi de purcei şi apoi pregătesc cina pentru toată familia.”
Lidia a participat la un seminar organizat de către organizaţia creştină Open Doors, unde a fost încurajată să iasă din zona ei de comfort şi să-şi înceapă propria afacere şi să înveţe pe alte femei despre Dumnezeu.
„La acest seminar Dumnezeu mi-a schimbat cu totul perspectiva asupra vieţii. Înainte credeam că femeile nu ar trebui să lucreze afară din casă. Aceasta este o mentalitate obişnuită printre femeile de aici.”
„Există presiuni crescute şi datorită mentalităţilor din biserici, care descurajează femeile să lucreze şi le consideră slabe.În felul acesta ele sunt obligate să stea în casă şi fiecare femeie care vrea să câştige bani să ajute în gospodărie trebuie să suporte multe presiuni.”
„După ce am participat la seminarul pentru femei, am simţit că trebuie să-mi ajut familia, să lucrez orice aş putea face cu mâinile şi să-mi folosesc abilităţile şi talentul pentru familia mea şi pentru biserică. Folosesc deseori banii pe care îi câştig din afacerea mea pentru a organiza sesiuni de pregătire pentru femeile din comunitate.”
„Am invitat de asemenea pe femei să mi se alăture în confecţionarea de coşuri şi bijuterii pentru a câştiga bani pentru familiile lor.”
Lidia a organizat chiar şi o grădiniţă unde cineva are grijă de copii pentru ca mamele lor să poată lucra.
„Vreau să învăţ pe alte femei. Dumnezeu are nevoie de slujirea tuturor. Pasajul din Efeseni 2:10 mi-a vorbit în mod special: ‘Căci noi suntem lucrarea Lui şi am fost zidiţi în Hristos Isus pentru faptele bune pe care le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele.’ ”
„Am fost inspirată să capăt curaj să fac tot ceea ce pot, cu toată puterea mea, ceea ce Dumnezeu a pregătit dinainte să fac.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu