joi, 27 august 2020

Pe front, dragostea izgoneşte frica











A fost un sprint între viață și moarte, care a devenit viral. 12 secunde filmate ce au arătat un sacrificiu pentru o lume ce caută speranță, clip care e acum văzut și împărtășit de milioane de oameni. Dave Eubank de la Free Birmania Rangers a relatat pentru Știrile CBN de ce și-a riscat viața pentru a salva o fetițăirakiană de șase ani.
Dave Eubank: Din dragoste. Și eu mi-aș dori ca cineva să-mi salveze copilul. Atunci când ți-e groază, întâi întreabă: „Doamne, trebuie să fac acest lucru?” Dacă El spune „Da”, atunci cere dragoste, fiindcă atunci când ai o mare teamă, ai nevoie de iubire. Dacă ai dragoste, ești în stare să faci orice pentru oricine.Dragostea e cea care îți dă curaj. Domnul mi-a dat curaj pentru a alerga până acolo și a lua fetița.
Acesta nu e singurul moment eroic al lui Eubank și al echipei sale.
Dave Eubank: Suntem aici să salvăm acea fetiță, suntem pe teritoriul Statului islamic, înconjurați de ei, Doamne, ajută-ne s-o scoatem, în numele lui Isus. Amin! Au reușit și de data aceasta.
Dave Eubank: Ești în siguranță. Domnul să te binecuvânteze! E în viață! Doamne, Tu m-ai salvat pe mine. Vreau să fiu cu Tine, ajutând și pe alții. Asta face Free Birmania Rangers.
Eubank a început această lucrare pe linia frontului în urmă cu 20 de ani în Birmania, iar acum trei ani a răspuns chemării de a veni în Irak, Siria și Kurdistan.
Dave Eubank: Misiunea noastră e să oferim ajutor, în principal de ordin medical, apoi speranță, amintind oamenilor că nu sunt uitați, și dragoste, spunându-le că îi iubim și că Dumnezeu îi iubește. Dumnezeu L-a trimis pe Isus să ne mântuiască, și chemăm numele Său de multe ori.
Echipa sa a arătat acea dragoste oamenilor din Mosul și soldaților din armata irakiană în timpul luptelor de eliberare a orașului de gruparea islamică. În timp ce luptătorii islami trăgeau spre oamenii ce încercau să scape, Free Birmania Rangers au alergat pe acel teritoriu al morții. Eubank a încercat să salvezeaceastă femeie musulmană rănită, dar ea a murit. Totuși, în mijlocul acestui carnagiu, familia Eubank organizează jocuri și aduce Evanghelia. Karen ne spune că totul a început în Birmania, când au ajutat vecinii care aveau probleme.
Karen Eubank: Era ceva normal să mergi la oameni pe care îștiai, la biserici cunoscute, în sate cunoscute, iar când acele sate au avut conflicte, ni s-a părut la fel de normal, fiindcă doream să-i ajutăm pe oamenii pe care îi iubeam. Așadar, rămâneam acolo cu familiile și, când lucrurile se intensificau pe linia frontului, rămâneam împreună în continuare.
Acum, copiii spun că le vine ușor să-i ajute pe irakieni.
Sahale Eubank: Nu am fi fost acolo dacă nu ar fi fost voia Domnului. Ne-am simțit binecuvântați să avem această ocazie și că El ne-a pus în acel loc. Nu sunt mulți cei care vin în Mosul, pentru a ajuta în acea zonă. Exista mereu pericolul să fim împușcați, dar ne simțim binecuvântați că El ne-a protejat în toate acestea și că încă suntem în viață.
Victor Marx: Eu o numesc „întruchiparea misiunii de mare risc”, fiindcă ei sunt acolo, pe muchie de cuțit, oferind tratament medical, speranță, iubire… Se roagă cu oamenii, le duc poverile. E o iubire jertfitoare. E un exemplu minunat despre cum să fii lumină într-un loc atât de întunecat.
Știrile CBN a venit la Eubank pe linia frontului și a găsit un om al rugăciunii perseverente.
Dave Eubank: Nu putem avea grijă de toată lumea, dar putem fiecare să ne ocupăm de persoana de lângă noi.
Iar aceștia sunt copiii de care aveți grijă?
Dave Eubank: Da, sunt cu noi de trei zile. Avem mâncare, dar e același meniu în fiecare zi. E tot ce avem: mâncare și niște apă. Vreau să mă rog rapid. Doamne, ajută-i pe acești oameni să meargă într-un adăpost sigur în această seară. În numele lui Isus ne-am rugat. Amin.
Vă mai amintiți de acea micuță irakiană pe care Dave a salvat-o? Echipa i-a pus filmul Cartea Cărților, o unealtă a Evangheliei pe care Karen o consideră de neprețuit.
Karen Eubank: E un alt lucru care mi-a plăcut și care a reușit să ofere copiilor povestiri emoționante. Cartea Cărților a fost o mare binecuvântare în slujirea mea cu copiii. Filmul poate reda, în limba lor, lucruri pe care eu nu le pot spune în întregime, și, cu acele animații frumoase, reușește să ajungă departe, în locuri unde nu există mass-media. Mulțumim echipei Cartea Cărților că ne permite să o împărtășim în zone aspru restricționate, în limba birmanezăîn arabă, la comunitățile de pe front. și o încurajare, dar până la urmă face parte din viața normală. Ne uităm la un video și vedem povestiri interesante despre credincioșia lui Dumnezeu. Cartea Cărților e o mare binecuvântare.
Acum, aflat într-un tur de conferință în SUA, Eubank aduce un mesaj pentru America.
Dave Eubank: Au fost e-mailuri ce spuneau: „Fii îndrăzneț!”, versete cu care oamenii se trezeau noaptea și simțeau să ni le trimită, dar atunci mi-am amintit de versetul: „Nu este mai mare dragoste decât săşi dea cineva viaţa pentru prietenii săi”. Aceste cuvinte mi-au venit în minte într-un moment în care îmi doream să-mi fie frică și să nu acționez. Mulțumim bisericilor că s-au rugat pentru noi. De fiecare dată când vă rugați și acționați, faceți o diferență eternă. Să fim concentrați pe Împărăție. „Ce dorește Dumnezeu de la mine? Cum să mă rog acum?” Să fim conștienți că puterea lui Isus îl va învinge pe Satana.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu