vineri, 11 septembrie 2020

Prietenii sau „mângâietorii” lui Iov

Încă din tinerețe am observat adesea cât de atrași de suferință sunt mângâietorii. Unii dintre ei te uimesc câte știu, câte răspunsuri au și ce experți în ale vieții au devenit peste noapte. Oamenii aceștia folosesc foarte des și neglijent Cuvântul lui Dumnezeu și au remedii spirituale pentru orice.
Cartea lui Iov, dincolo de faptul că ne prezintă un exemplu al demnității în suferință și al prezenței lui Dumnezeu în suferința umană, este principala obiecție biblică împotriva religiei reduse la explicații și răspunsuri, sau la veșnicul „știu ce simți”. Nu! De cele mai multe ori nu știm, cel puțin nu în cazul lui Iov.
Paula Seling scrie niște versuri care se potrivesc așa de bine spectatorilor care au răspunsuri pentru orice:
„Ei știu să schimbe copacul în trunchi,
Ei vor să audă cum ramuri se frâng,
Ei cred că pot să mă vadă-n genunchi
Dar eu știu să râd când îmi vine să plâng…

Ei știu să rupă o aripă-n zbor,
Ei vor să îmbrace în haine ce strâng,
Ei pot să pună-ntrebări care dor
Dar eu știu să râd când îmi vine să plâng…

Eu știu că mâine e o zi,
Eu știu că, oricum, ce va fi va fi,
Eu știu să cred și răul să-l alung
Eu râd când îmi vine să plâng…

Ei știu să calce-n picioare minuni,
Ei vor să spună cuvinte ce frâng,
Ei pot să schimbe duminica-n luni
Dar eu știu să râd când îmi vine să plâng…

Ei vor să nu mă audă cântând,
Ei știu să râdă când pumnii mi-i strâng,
Ei cred că pot să mă vadă plângând
Dar eu știu să râd când îmi vine să plâng.”

https://youtu.be/0BJ3e0_x874?t=4

Daca asemenea lui Iov ai ajuns în groapa deznădejdii, nu renunța să te încrezi în Dumnezeu. Chiar dacă unii te vor jos, încăpățânează-te să râmâi în picioare. Cere-i lui Dumnezeu puterea de a nu renunța la adevăratele valori și puterea să râzi, mai ales când unii ar da orice să te vadă plângând.
Iar dacă ne pasă cu adevarat de cel care trece prin văile suferinței, e bine să știm  că prezența noastră și lacrimile noastre spun mai mult decât cuvintele noastre. Cuvintele nu au nicio valoare în cuptorul suferinței. Lacrimile în schimb, au…
Samy Tuțac
Pastorul Bisericii „Providența” Timișoara 

https://www.stiricrestine.ro/2020/09/08/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu