marți, 8 septembrie 2020

Ce dezvăluie obiceiurile mele de divertisment despre sufletul meu?














Interviu cu 
Fondator și profesor, desiringGod.org
Întrebarea de astăzi este despre obiceiurile de carantină. Cu toții am avut mult timp acasă anul acesta. Și aceasta este o întrebare de căutare a unei tinere care vrea să știe ce dezvăluie obiceiurile ei de carantină despre divertisment despre starea propriului suflet. Iată e-mailul ei: „Bună, pastor John. A fost nevoie de această perioadă de blocare totală a pandemiei pentru a-mi da seama că nu citesc Biblia și mă rog când sunt stresat. Nu observasem niciodată că tot ce fac este să mănânc, să dorm și să mă uit la filme în momentele mele cele mai stresante. Exact asta am făcut în primele două săptămâni de carantină. Am crezut că se va schimba. Dar, după luni, am găsit încă puțin timp pentru a comunica cu Dumnezeu. Este înspăimântător, trist și sunt într-adevăr nefericit și obosit. Întrebarea mea este următoarea: Dacă aș merge atât de mult fără comuniune cu Dumnezeu, în acest anotimp de neliniște,
Voi împărți asta în două întrebări. Cred că cel mai puțin putem spune că experiența dvs. din ultimele două luni a arătat că nu îl iubiți și nu aveți încredere în Dumnezeu așa cum ar trebui . Și întrebarea mea este, de ce aș spune asta? De ce există o corelație între a mânca și a dormi și a viziona filme și a spune că nu ai avut încredere și l-ai iubit pe Dumnezeu așa cum ar trebui? Aceasta este prima mea întrebare: de ce aș merge chiar acolo? Iar cealaltă întrebare este: Cum am putea discerne dacă nu-l iubești cu adevărat și nu ai încredere în Dumnezeu deloc și nu ești creștin, nu ești născut din nou? Cum am face asta? Deci, să le luăm pe rând, deoarece amândouă sunt, puteți vedea, foarte importante - cerul și iadul sunt importante.

Ce nu pot face filmele

Așadar, prima întrebare: De ce aș spune că o tânără care își dedică timpul discreționar, în special momentele stresante, mâncării și somnului și vizionării de filme mai degrabă decât, să zicem, lecturii solide, meditării, rugăciunii pentru cuvântul lui Dumnezeu și pentru mâncarea bogată de cărți bune pe care oamenii maturi și perspicace le-au scris de-a lungul secolelor, precum și alte sarcini sănătoase - de ce aș spune că o astfel de persoană nu-l iubește și nu are încredere în Dumnezeu așa cum ar trebui?
„Nu este o povară să ți se spună că ar trebui să te răsfeți cu ceea ce iubești.”
Și răspunsul este acesta: pentru că iubirea lui Dumnezeu înseamnă că Dumnezeu deține un loc de valoare în inima noastră care ne face să dorim să-l cunoaștem mai bine și să ne bucurăm mai mult de el și să fim aproape de el în prietenie și părtășie. Filmele nu sunt bine concepute pentru a face acest lucru. De fapt, cele mai multe dintre ele sunt bine concepute pentru a împiedica acest lucru și pentru a submina chiar ceea ce implică dragostea lui Dumnezeu - și anume, o pasiune de a-l cunoaște, o pasiune de a se bucura de el și de a fi aproape de el. Filmele nu au acest efect.
Prin urmare, intrarea în filme zi de zi este cel puțin un semn că dragostea pentru Dumnezeu este slabă și, probabil, devine din ce în ce mai slabă.

Libertatea de a respecta

Ioan a spus în 1 Ioan 5: 3-4 :
Aceasta este iubirea lui Dumnezeu, că păstrăm poruncile Lui. Iar poruncile sale nu sunt împovărătoare. Căci oricine s-a născut din Dumnezeu biruiește lumea. Și aceasta este victoria care a biruit lumea - credința noastră.
Ce face acest pasaj este să adune laolaltă cele două lucruri despre care se întreabă această femeie: dragoste pentru Dumnezeu și încredere în Dumnezeu; iubire și credință.
În primul rând, Ioan spune că dragostea pentru Dumnezeu se bucură atât de mult de a-I face plăcere lui Dumnezeu și de a fi aproape de Dumnezeu, încât ascultarea de poruncile sale nu este împovărătoare. Și apoi el atribuie acel sentiment de bucurie ridicată de povară a lui Dumnezeu faptului că am biruit lumea. Cu alte cuvinte, lumii nu mai este forța dominantă, care controlează în viața noastră; a fost spart, depășit. Și apoi el explică că aceasta este victoria care învinge lumea - și anume credința noastră. Deci, în modul de gândire al lui Ioan, credința este genul de realitate care îl primește pe Dumnezeu . Credința îl primește pe Dumnezeu, primește tot ceea ce Dumnezeu este pentru noi în Hristos, îl primește ca o eliberare și un ajutor și o comoară atât de prețioase, încât lumea își pierde puterea de a fi cel mai atractiv lucru din viața noastră.
Deci, dragostea pentru Dumnezeu și credința în Dumnezeu sunt, în mintea lui Ioan, realități care se suprapun sau se întrepătrund. Fiecare face parte din celălalt, iar dublul efect al iubirii și al credinței împreună este
  1. puterea lumii de a fi comoara noastră de control este spartă, depășită și
  2. ascultarea a încetat să mai fie împovărătoare.
Nu este o povară să ți se spună că trebuie să termini cu ceea ce urăști să faci. Nu este o povară să vi se spună că ar trebui să vă răsfățați cu ceea ce vă place. Asta nu este o povară; asta e libertatea.
Deci, atunci când această tânără se complace în entuziasmul filmelor cu mai multă plăcere decât obține din bogățiile cuvântului lui Dumnezeu, Ioan ar spune că există un defect aici în dragostea pentru Dumnezeu și în credința în Dumnezeu. Acesta este răspunsul meu la prima întrebare: De ce am sugera un defect de credință și dragoste dacă își petrece tot timpul mâncând, dormind și urmărind filme?

Mergeți înainte cu credință

Acum, iată întrebarea mai importantă, cea pe care ea a pus-o de fapt, cred. Mi se pare că ea spune: „Am mers atât de mult timp fără să mă împărtășesc cu Dumnezeu în acest anotimp de neliniște. Înseamnă că niciodată nu l-am iubit cu adevărat și n-am avut încredere în Dumnezeu? ” Și iată modul în care reformulez: Cum am discerne dacă nu-l iubești cu adevărat și nu ai încredere în Dumnezeu deloc? Cum am decide dacă nu ești cu adevărat creștin și nu te naști din nou?
„Întoarce-te la Domnul milostivirii, Iisus Hristos, și întoarce-te la viitor și mergi cu el cu îndrăzneală, cu bucurie în acel viitor”
Iată răspunsul meu și este relativ simplu: nu aș petrece mult timp analizând eșecurile din ultimele două luni sau chiar o amintire mai îndepărtată a conversiei și dacă a fost reală sau nu. Cred că acest tip de introspecție și analiză a experienței din trecut, în general, nu produce rezultatul sperat - și anume, asigurarea mântuirii și liniștea sufletească. Inimile noastre sunt pur și simplu prea înșelătoare. Amintirile noastre și puterile noastre de evaluare a experiențelor din trecut sunt prea limitate pentru a vedea ceea ce trebuie să vedem.
Deci, răspunsul meu este următorul: pocăiește-te acum cu o seriozitate mare despre eșecurile din trecut, numește păcatele și problemele pe care le vezi, spune-i Domnului ce simți în legătură cu asta, renunță la necredință și lipsă de iubire și neascultare și mondenitate și apoi fă un îndepărtarea decisivă de la trecut către viitor - viitorul următoarelor cinci minute și cinci luni și cinci ani și cinci decenii și cinci secole, către acel viitor. Și crede-l; ai încredere în el și iubește-l de acum înainte.
Acum, îmi dau indicii cu răspunsul din 2 Petru 1: 10-11 :
Fii cu atât mai sârguincios pentru a-ți confirma chemarea și alegerea, căci dacă practici aceste calități [deci, el vorbește despre ce să faci chiar acum și de acum înainte în viitor] nu vei cădea niciodată. Căci în acest fel va fi bogat asigurat pentru voi o intrare în împărăția veșnică a Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos.
Cu alte cuvinte, confirmarea că suntem cu adevărat chemați și cu adevărat aleși, cu adevărat copiii lui Dumnezeu, cu adevărat creștini, se întâmplă - se întâmplă confirmarea - pășind în viitor cu credință și ascultare. Asigurarea mântuirii nu vine în primul rând din analiza trecutului, ci din seriozitatea dată de Dumnezeu a credinței și ascultării prezente și viitoare.
Deci, cuvântul meu adresat tânărului nostru prieten este următorul: îndepărtați-vă de eșecurile din ultimele două luni, îndepărtați-vă de speculațiile cu privire la faptul dacă dragostea și credința voastră au fost vreodată reale, întoarceți-vă către Domnul îndurării, Iisus Hristos, și întoarceți-vă către și mergeți cu el cu îndrăzneală, cu bucurie în acel viitor, cu încredere în el și iubire.

Viziunea asupra lumii fără Dumnezeu

Bine zis. Cred că există o mică notă de subsol importantă pentru a pune acest episod - ceva ce am învățat de la tine, pastor John. Îmi pare foarte util când vorbim despre divertisment. Ai făcut aluzie la aceasta la începutul acestui episod. Problema cu divertismentul nu este neapărat că filmele și emisiunile noastre TV sunt în mod inerent păcătoase sau celebrează păcatul sau nu prezintă consecințe pentru păcat. Toate acestea sunt o problemă, o mare problemă. Dar cea mai răspândită problemă cu divertismentul este că prezintă o viziune asupra lumii în care Dumnezeu este învechit sau este prezentat ca fiind irelevant pentru viața noastră.
Da. Sau să o spun cu mai multă precizie: nu este prezentat deloc. Este un gol absolut. Spuneam, când oamenii citeau ziare, că ai deschis Star Tribune și te duci pagină, pagină, pagină, pagină, pagină. Iată o întreagă secțiune despre afaceri, iată o secțiune despre agrement, iată o secțiune despre călătorii, iată o secțiune despre sport - o întreagă secțiune despre sport - zero secțiuni despre Dumnezeu, nu un paragraf despre Dumnezeu. Adică, cea mai importantă realitate din univers nu primește nicio atenție în ziar. Același lucru ar fi valabil și pentru majoritatea filmelor. Sau, așa cum ai spus, Tony, dacă este prezentat, el este prezentat într-un mod care nu ne înflăcărează dragostea pentru el, ci pune la îndoială realitatea și utilizarea lui.
Da, e bine; Asta e bine. După cum spunea John Newton, titlul de top al fiecărui ziar în fiecare zi ar trebui să fie „Domnul domnește!”
Amin.
https://www.desiringgod.org/interviews/what-do-my-entertainment-habits-reveal-about-my-soul?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu