joi, 24 decembrie 2020

Mai săraci cu un titan: Vasile Taloș pastorul Bisericii „Bunavestire” București a plecat la Domnul

 Mai săraci cu un titan: Vasile Taloș pastorul Bisericii „Bunavestire” București a plecat la Domnul

Familie Interne Rugăciune 22 decembrie 2020  2 comentarii  Doina Bejenaru




În pragul celei mai importante nașteri din istoria omenirii, noi am pierdut încă un titan spiritual al vremurilor noastre. În această dimineață, comunitatea Evanghelică din România a rămas cu un lider spiritual mai puțin, iar Biserica „Bunavestire” din București orfană de un pastor.

„Cu durere, vă anunțăm pe această cale că astăzi dimineața, în jurul orei 5, Dumnezeu în suveranitatea și bunătatea Sa, pe care nu o înțelegem acum, a decis să îl cheme acasă pe fratele Taloș. Suntem profund îndurerați, plângem dar nu suntem lipsiți de speranță. Așa cum ne amintea și dânsul: Există Înviere! În aceste momente așa de grele pentru sora Cornelia, pentru copii și pentru toată familia, vrem să le fim alături cu toată compasiunea și dragostea. Domnul să le dea mângâierea și alinul Său!” și-au anunțat durerea despărțirii pe pagina oficială a bisericii.



„În această dimineață tatăl meu spiritual, păstorul și mentorul nostru a plecat la Domnul. Durerea este mare, lacrimile sunt multe, dar speranța este vie. Nu am alte cuvinte decât aceste glorioase versete din Scriptură.

„De aceea, noi nu cădem de oboseală. Ci, chiar dacă omul nostru de afară se trece, totuși omul nostru dinăuntru se înnoiește din zi în zi. Căci întristările noastre ușoare, de o clipa, lucrează pentru noi tot mai mult o greutate veșnică de slavă. Pentru că noi nu ne uităm la lucrurile care se văd, ci la cele ce nu se văd; căci lucrurile care se văd sunt trecătoare, pe când cele ce nu se văd sunt veșnice”, a fost mesajul pastorului Bisericii „Bunavestire” din București, Lucian Bălănescu.

„Unul din Oamenii mari, de bază ai vieții mele, ai familiei noastre, a plecat ACASĂ. Vasile Alexandru Taloș. Cerul întreg îl întâmpină cu mare drag și bucurie, însă inimile noastre sunt îndurerate… Acest OM a vegheat calea mea, m-a ținut de mână, m-a susținut, călăuzit, iubit, cu iubirea unui adevărat OM al lui Dumnezeu! Doamne, îți mulțumesc și Te rog, fii TU sprijinul și ajutorul nostru mai departe! Fii TU mângâietorul tuturor celor afectați de această profundă pierdere!” a exprimat Carmen Edith Zamfir.

Amintiri plăcute și condoleanțe au exprimat și românii aflați în inima Siberiei, departe de casă, dar conectați cu actualitatea din Evanghelică, chiar și la mii de km distanță.

„Rar ni s-au intersectat cărările. Citisem despre dânsul, știam de perioada de „rezistență” din perioada comunistă din articole, cărți, dar și de la fratele Florea Cruceru (unul dintre păstorii care semnaseră scrisoarea-apel către Ceaușescu), în casa căruia am trăit un an când ne-am mutat din Alba Iulia în Valea Merilor (Potcoava, Oltenia).

Dar prima dată l-am întâlnit doar pe la început de ani 2000, cred că eram la o conferință în București, cu Raul Costea. Noi eram niște „copii”, necunoscuți, „început” de misionari prin Oltenia. A stat de vorbă cu noi doi (mai mult cu Raul, era mai îndrăzneț, eu mai mult ascultam!) vreo oră, răspunzând la tot felul de întrebări cu care îl „bombardam” legat de viața cu Hristos, biserică, Evanghelie, misiune, etc.

Ultima dată l-am văzut astă-vară, în august, când ne-ați primit la Bunavestire pentru a împărtăși despre misiunea în Siberia. Numai ce i se confirmase o boală grea (dar era așa de liniștit, senin!) și ne-a rugat să-l purtăm în rugăciune.

Dintre diferiți lideri creștini evanghelici din România, fratele Taloș e omul spre care priveam cu cel mai mare respect! Cuvintele care-mi vin în minte când mă gândesc la dânsul sunt har, credință, curaj. Unul dintre lucrurile care mă încurajează mereu când aud că a mai „murit” cineva e ce le spune Isus saducheilor care au venit să-l confrunte în legătură cu învierea, amintindu-le acestora că „Dumnezeu ESTE Dumnezeul lui Avraam, Isaac și Iacov (aș îndrăzni să adaug eu: Vasile Alexandru Taloș). Căci El nu este Dumnezeul celor morți, ci a celor vii!” Dumnezeu să-i mângâie pe toți cei îndurerați: familia, prietenii, biserica!”, a împărtășit și misionarul din inima Siberiei, Marius Giura.

Cu un necrolog documentat despre viața și mărturia pastorului Vasile Alexandru Taloș vom reveni în zilele următoare. Echipa ȘtiriCreștine.ro vă cheamă să susțineți în rugăciune familia Taloș și toate familiile care se confruntă cu situații dificile în această bătălie fizică, emoțională, psihică și spirituală. În pragul Nașterii Domnului, haideți să nu uităm că „Dumnezeu este cu noi”, iar moartea este doar un popas până la înviere. Așa proclama pastorul Vasile Taloș. Pentru cei care nu l-ați cunoscut, vă invităm să ascultați un mesaj predicat


2 COMENTARII

1.                               
ANDREI CIOBANU23 DECEMBRIE 2020 REPLY

L-am cunoscut inca din 1992 era Președintele Uniunii Baptiste din România

Apoi in 2012 a venit împreuna cu Slavic Vulpe la Conferința Comunității de Cahul R.Moldova unde l-au ascultat câteva ore bune reprezentanți ai cc 40 Biserici Baptiste… la Colibasi md.

L-am găzduit am mâncat și am povestit împreuna , cu 10 ani mai mare ca mine. Un OM plin de Evanghelie

O Căpetenie Mare a căzut , ne doare pe toți , Domnul sa mângâie Familia și Biserica

Pastor Andrei Ciobanu
PS.

Fiul meu Pavel Ciobanu cu familia sunt parte din Biserica BunaVestire

2.                               
CORNELIU LIVANU24 DECEMBRIE 2020 REPLY


Era un om al lui Dumnezeu cu adevărat pe care l-am cunoscut prin intermediul

Alianței Evanghelice din România constituită în 13 martie 1990 chiar în clădirea Bisericii din Iuliu Valaori unde fratele Taloș era pastor.

Dumnezeu să-i mângâie familia rămasă în urmă cu speranța revederii

https://www.stiricrestine.ro/2020/12/22/mai-saraci-cu-un-titan-vasile-talos-pastorul-bisericii


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu