Adăugați o legendă |
10 MINUTE
READ
Anul trecut (adică în 2013, la momentul scrierii acestui
articol), după ce s-a finalizat concursul de bloggerit la care am participat şi eu (şi am fost finalist! -
detalii şi articolele cu care am participat le puteţi vedea/citi accesând
link-ul de mai sus), am acordat un interviu lui Traian Urieş. Interviul lui începea cu titlul parţial care l-am ales
pentru postarea de astăzi.
Nu mai reţin cum a început el interviul, dar fiind un iubitor
de câini... cred că lui i-a scăpat să mă întrebe şi despre ce părere am eu
legat de câini. Cred că atunci era la modă şi un subiect
aprins tematica eutanasierii câinilor, şi eu, cum nu am
nici un animal de companie şi nu mă pasionează animalele de companie, i-am
răspuns pe scurt, direct şi fără ezitare: Câinii nu merg în rai!
La finalul interviului său au început să apară tot felul de
comentarii legate de ceea ce am scris eu cu privire la câini. Am observat din
comentariile unei persoane de acolo că susţinea crezul celor de la "Turnul de Veghe", şi din
respect faţă de dl. Urieş, m-am retras din comentarii şi eventuale discuţii
fără sens, la care am considerat că nu îmi aveam nici locul, şi nici nu doream
să dau peste cap crezurile puerile ale unor persoane care credeau că în rai vor
fi şi animalele lor de companie. De fapt, cei de la Turnul de Veghe cred că
pământul acesta va rămâne al lor, şi tot ce este pe el.... pentru ei acesta
este raiul şi este acum şi aici, în lumea fizică (pentru cei care nu cunoaşteţi
mai multe despre această grupare religioasă sectariană).
Ei bine, vreau să vă contrazic pe toţi, animalele nu vor fi în rai, şi asta să vă fie clar!
Mark Lowry, un mare comediant şi cântăreţ de muzică Southern Gospel, pe
care-l urmăream (la momentul scrierii acestui articol) pe facebook, a lansat
recent un videoclip în care-şi lansa un nou tricou pe care scrie "Dogs go to heaven" ("Câinii merg în rai") şi sub acest text
cita doar o referinţă, Psalmul 36:6, pe care o voi reda mai jos, după ce urmăriţi şi un scurt
videoclip cu el în care spune - pe tonul său clasic de umorist cu şcoală biblică - că
animalele merg în rai:
Iată şi ce scrie în pasajul citat de Mark pe tricourile sale:
"Dreptatea Ta este ca munţii lui
Dumnezeu, şi judecăţile Tale sunt ca Adâncul cel mare. Doamne, Tu sprijini pe
oameni şi pe dobitoace!" (Psalmul 36:6, versiunea Cornilescu).
Versiunea NTR a aceluiaşi verset are o redare mai bună în limba română: "Dreptatea Ta este ca munții lui Dumnezeu și judecata Ta – ca adâncul cel mare! Doamne, Tu dai izbăvire atât oamenilor, cât și animalelor!"
După ce am citit acest pasaj am început să râd. Nu pentru că
aş da de câini sau de pisici sau alte animale în ceruri, ci de felul cum
un comediant cu o educaţie biblică a putut să ajungă la această concluzie haioasă în expunerea
de pe tricoul său. El de fapt vroia să-i atragă pe cei care aveau câini.. la
concertele sale... Şi încă ceva, textele din Psalmi... sunt gen poetic, şi nu
se interpretează literal.
Fără să facem prea mult haz acum, şi fără să se simtă cineva
"aiurea" pentru că are animale de companie... vreau să continui prin
a vă spune că există biserici care te lasă să vi la slujba de biserică împreună
cu animalul tău. Pastorul unei astfel de biserici nu se simte "prost" că predică la câini. Nu
ştiu ce înţeleg câinii la care le vorbeşte, şi dacă vreunul "este
mişcat" cumva, dar ideea să predici la câini mi se pare o prostie mai mare
decât pastorul respectiv.
Scriptura spune ca să nu aruncăm mărgăritare în gura
porcilor. Dar să citez tot versetul, pentru că spune ceva şi de câini acolo:
"Să nu daţi câinilor lucrurile sfinte şi să nu
aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în
picioare şi să se întoarcă să vă rupă." (Isus în Matei 7:6)
E interesant că spune ca să nu dăm lucrurile sfinte câinilor şi apoi la final
spune de porci să nu cumva să se întoarcă să ne rupă. Mă aşteptam ca nişte câini să facă această
acţiune, dar se pare că Mântuitorul când a rostit
aceste cuvinte avea în minte altceva. Pasajul sau contextul din care face parte
acest verset este cu referire la judecată: să nu judecăm pe alţii ca să nu fim judecaţi, ci mai
degrabă să ne uităm în oglindă să vedem cum arătăm noi şi să ne pocăim. Deşi
Domnul Isus nu face referire aici la animale fizice - şi este
simplu să înţelegem aceasta din context, pentru că nu vrem să facem un
"pretext" din acest verset - acele denumiri de animale la care face
El referire aici, adică "câini" şi "porci" nu sunt alţii decât oameni, pentru că ei au
creier, au un liber albitru, cu care alţi oameni argumentează şi ei se
împotrivesc adevărului scriptural (pentru mai multe detalii, vă recomand să
citiţi un comentariu exegetic pe text, care urmăreşte fiecare verset în parte
şi clarifică ce înseamnă fiecare expresie, detalii aici în limba engleză).
Apostolul Pavel, în epistola sa către Filipeni are şi el o
replică dură, care face referire tot la câini, şi este folosit
în aceiaşi adresare, adică se referă la oameni încăpăţânaţi, lucrători ai
fărădelegii, ereticii, care au intrat în turmă şi care produc dezbinare:
"Păziţi-vă de câinii aceia;
păziţi-vă de lucrătorii aceia răi; păziţi-vă de scrijeliţii aceia!" (Filipeni 3:2)
Cuvintele lui Pavel de aici: câinii aceia, lucrătorii aceia şi scrijeliţii aceia sunt un fel
de sinonime pe care el le foloseşte cu referire la aceiaşi categorie de oameni,
care produc şi impun asupra altora erezii sau crezuri care nu
sunt biblice, aduc lucruri străine în Creştinism şi fac din
creştinism şi ereziile lor un amalgam pe care cu uşurinţă ei îl numesc într-un
singur cuvânt "adevărata religie". Câinii de care face aici
referire Pavel sunt acei oameni care sucesc adevărul Biblic şi de ei trebuie să
ne păzim, să îi evităm, să-i gonim din mijlocul nostru.
Există totuşi o părere că mai sunt la masă şi câini ce mănâncă din ceea
ce cade de la masă (vezi Matei 15:27 şi alte părţi din evanghelii), că câinii ling rănile/bubele celor
nenorociţi (vezi Luca 16:21), doar că sunt şi câini care se întorc la ceea ce varsă, cum şi scroafa
spălată se întoarce iar la mocirlă să se tăvălească! (vezi 2 Petru 2:22). Deşi această referinţă din Noul Testament face referire la
un proverb, este un adevăr, şi face o comparaţie cu cei care au cunoscut
adevărul şi s-au întors iar la lucrurile de dinainte. Aceasta mă face să cred
şi să concluzionez că câinii pot fi acei creştini care sunt în bisericile noastre,
care sunt făţarnici, sunt nişte ipocriţi, şi le place să trăiască şi cu
păcatul, dar şi cu biserica... Ei sunt un fel de "pupincurişti" (este un
termen românesc, îl folosesc pentru o descriere mai uşor de înţeles pentru
toţi), dacă le dai osul, dau din coadă, dacă le dai pâine uscată, te latră.
Sunt acei creştini care cred că a ţine Legea şi a crede şi în naşterea din nou
în acelaşi timp este pentru toţi ceilalţi din jur, dar nu şi pentru ei. Doar că
ei îi hămăie pe cei care nu fac cum cred ei.
Astfel de câini nu vor intra niciodată în cerul
lui Dumnezeu!
Şi mai spune Biblia direct şi răspicat în Apocalipsa 22:15 că "Afară sunt câinii, vrăjitorii, curvarii,
ucigaşii, închinătorii la idoli şi oricine iubeşte
minciuna şi trăieşte în minciună!" (sublinierile îmi aparţin). Astfel de câini prezentaţi în
Apocalipsa sunt în contrast egal, sau în aceiaşi balanţă cu oricine iubeşte minciuna şi
trăieşte în minciună. Cuvintele "şi oricine", subliniate
de mine mai sus, sunt cuvintele care arată asemănarea. Câinii, în tot Noul
Testament, sunt de fapt oameni care sunt numiţi astfel pentru că au ajuns să
trăiască şi să creadă o minciună şi să o declare altora ca fiind un adevăr. Îi
amăgesc pe ceilalţi din jur, sunt ucigaşi cu vorbele şi faptele lor,
închinători la idoli (idolul lor este "osul" - adică lucrurile
materiale din această lume) şi iubitori ai tatălui minciunii: Satana!
Afară sunt
câinii - aceasta este locaţia lor comparat cu interiorul Împărăţiei
lui Dumnezeu. Şi dacă oamenii sunt numiţi cu astfel de termeni în Sfânta Scriptură, am putea conclude
foarte simplu că în Cerurile sfinte nu vor fi câini, pentru că nu am
vrea să vedem în jurul nostru în Rai câini şi să ne amintim de
cei care lătrau la noi cu ereziile lor false, cu cei care impuneau, şi încă mai
impun, asupra creştinilor tradiţii iudaizatoare şi neiudaizatoare după ce ei
s-au întors la Hristos, s-au botezat spre iertarea păcatelor, şi trăiesc o
viaţă de sfinţenie şi pocăinţă zilnică.
Pentru că am epuizat majoritatea referinţelor cu privire la câini din Noul Testament, am să fac
referire doar la un pasaj din Vechiul Testament care face referire la câini,
însă nu în mod simbolic precum în Noul Testament. Deuteronom 23:18 spune următoarele lucruri:
"Să n-aduci în Casa Domnului
Dumnezeului tău, câştigul unei curve, nici preţul unui câine, ca împlinire a
unei juruinţe oarecare; căci şi unul şi altul sunt o urâciune înaintea Domnului
Dumnezeului tău."
Cuvintele de mai sus, traduse în limbajul nostru modern ar
putea fi puse şi în felul următor: câştigul din
adulter/prostituţie/curvie cât şi câştigul din vânzarea/cumpărarea unui câine
sunt nule dacă le aduci în Casa Domnului ca dărnicie/zeciuială sau ca o
promisiune care a-i făcut-o înaineta Lui. Atât adulterul cât şi câinii sunt o
urâciune înaintea Domnului Dumnezeu.
În Exod 22:31 Dumnezeu le poruncea/recomanda la cei din poporul Său
să nu mănânce carnea sfâşiată de fiarele de câmp, ci să fie aruncată la câini. Acest verset
începe cu o motivaţie puternică: "Să-Mi fiţi nişte oameni sfinţi...", care
este într-un contrast ca de la +∞ la -∞ cu câinii la care
se aruncă carnea sfâşiată, considerată a fi o spurcăciune.
Concluzionez că dacă la câini dai
mortăciuni ei sunt o spurcăciune. Cine ar mânca un animal mort care a fost
prădat de o fiară de pe câmp? Şi totuşi, există oameni care cumpără şi mănâncă
mâncare de câini de la supermarket şi cred că fac economii. Nu spunea oare bine
cineva că ce mănânci aceea şi devii? Mănânci lucruri spurcate - te spurci.
Mănânci ce mănâncă câinii, te faci deopotrivă ca ei. Cine ar sta la masă cu un
câine decât unul care iubeşte animalele de companie mai mult decât iubeşte o
fiinţă umană?
Un vecin de pe lângă unde locuim noi are un câine leneş şi îl
mai văd din când în când cum îşi plimbă "potaia" (că nu e decât un
amărât de câine, nici rasă nu are, nici arătarea nu e prea bună). Într-o zi
l-am văzut în staţia de autobuz şi prin faţa noastră a trecut un individ cu un
câine mare şi fioros care mai arăta din colţi la oamenii din staţie. Vecinul
nostru şi-a deschis atunci gura şi a spus, "nu poate să crească un copil
mic, că iubeşte mai mult un animal nenorocit de câine". În clipa
următoare m-am uitat la vecin şi l-am recunoscut. Vroiam să îi zic eu atunci, "Băi făţarnicule! Tu zici de alţii dar tu, tu
nu faci la fel?"
Eram dezgustat în clipa aceea atât de tare încât am tăcut şi
nu am mai zis nimic.
Câinii nu merg şi nu vor merge niciodată în rai!
Să vă fie clar!
Şi ca să vă las cu o notă de "optimism", mai ales
pentru acei cititori care au pe acasă animale de companie de genul căinilor şi
pisicilor, vă recomand să citiţi un articol tradus apărut în revista Lumea Catholica, care este un fel
de studiu teologic scris de Paul Thigpen, ca răspuns la întrebarea dacă animalele merg în
rai. Ceea ce vreau să adaug eu după ce veţi citi acest articol
(dacă doriţi, desigur) este că, deşi el defineşte termenii şi face aluzie la
aspectul "suflet", animalele nu au suflet, ci doar suflare de viaţă care
se află în sângele lor. Oamenii au suflet cu suflare de viaţă, care este de
fapt chipul lui Dumnezeu în noi, şi în care locuieşte Duhul Său cel Sfânt -
dacă ne-am curăţit inimile şi ne-am spălat omul din interior în jertfa
Mântuitorului Isus Hristos. Aceasta este ceea ce ne diferenţiază de orice
animal şi atâta timp cât trăim pe acest pământ, animalele sunt sortite să fie
supuse omului şi ele, fie că vor sau nu să facă acest lucru, nu pot alege dacă
să facă binele sau răul, pentru că au instinct de animal, nu au raţiune ca să
poată judeca ceea ce este drept.
Concluzionez că, dacă Apocalipsa spune că câinii vor fi
afară, adică nu în rai, ci în afara
raiului, înseamnă că acei oameni care au făcut din raţiunea lor dorinţa lor şi
au făcut ce au vrut, s-au trimis şi au mers singuri la moarte şi la iad. Cum
spunea un predicator recent, "Dumnezeu nu trimite pe nimeni
în iad. Acolo ne ducem noi singuri". Tot aşa este şi cu câinii, fie că vorbim simbolic sau
literal, ei nu vor intra în ceruri şi nu vom avea parte de prezenţa lor acolo.
Întrebaţi pe cei care au experimentat moarte clinică şi le-a fost dat să vadă o
părticică din Raiul lui Dumnezeu, dacă acolo au văzut pe undeva, cumva animale
de vreun fel. Sau ţânţari, cum întreabă Paul Thigpen în articolul său de mai
sus. Nu o să aveţi nevoie de "mărturia" unui om ce a exprimat moarte
fizică să înţelegeţi adevărul atât de simplu şi totuşi atât de greu de crezut
pentru mulţi:
Împărăţia lui Dumnezeu a fost pregătită pentru cei
răscumpăraţi de Mântuitorul nostru. "Domnul a găsit cu cale să-L
zdrobească prin suferinţă… Dar, după ce Îşi va da viaţa ca jertfă pentru păcat,
va vedea o sămânţă de urmaşi, va trăi multe zile, şi lucrarea Domnului va
propăşi în mâinile Lui. Va vedea rodul muncii sufletului Lui şi Se va înviora.
Prin cunoştinţa Lui, Robul Meu cel neprihănit va pune pe mulţi oameni într-o stare după voia lui Dumnezeu
şi va lua asupra Lui povara nelegiuirilor lor." (Isaia 53:10-11 sublinierile îmi aparţin). Domnul Hristos nu a murit
pentru câini ca să-i răscumpere, pentru că ei nu aveau din ce să fie
răscumpăraţi. Noi eram cei care eram căzuţi în păcat şi pe noi ne-a adus înapoi
într-o stare plăcută înaintea lui Dumnezeu Tatăl. Şi noi suntem urmaşii şi
rodul muncii sufletului Său. Pentru noi şi păcatele noastre multe a murit El pe
cruce! De aceea câinii nu merg şi nu vor merge niciodată cu noi în Rai! Sper să
ne vedem cu toţi acolo! (mă refeream la voi, cititorilor, câinii nu ştiu să
citească şi nici să înţeleagă ceva din cele scrise mai sus!!!)
Notă: Fotografia din această postare este preluată de pe
site-ul rogoblen.ro Dacă citați acest material în altă parte, rog să păstrați
toate link-urile din el și să oferiți sursa citării lui, adică acest blog.
Mulțumesc.
PS. Materialul de mai sus nu este anti-câini. Dacă ați
citit acest material și ați înțeles aceasta atunci înseamnă că nu ați înțeles
că m-am referit la o interpretare
teologică din Scriptură a ceea ce definește Biblia prin termenul de ”câini”. Pentru acest
motiv, și pentru faptul că mulți au interpretat materialul acesta ERONAT, am
închis publicarea/adăugarea de alte comentarii inutile. Notă adăugată în iulie
2019.
https://crestinismtrait.blogspot.com/2014/05/cainii-nu-merg-in-rai.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu