miercuri, 16 septembrie 2020

Suntem ceați și minuni


Cântărirea frumuseții și a scurtării vieții


Articol de 

Scriitor de personal, desiringGod.org

Au trecut zece ani de când tatăl meu a murit . Un deceniu. Deja? Aproape 20 la sută din viața mea a trecut de când l-am văzut ultima dată. Unde a trecut timpul?
Copilul meu cel mare a împlinit recent 24 de ani. Mi se pare că aproape ieri țineam acel prețios nou-născut, cântându-i încet în timp ce pășeai încet în camera spitalului. Dar, în realitate, am trăit de atunci 44 la sută din viața mea. Unde a trecut timpul?
Acum treizeci și șase de ani, am început să mă întâlnesc cu o fetiță frumoasă de 16 ani cu care am avut privilegiul extraordinar de a mă căsători patru ani mai târziu. Scenele din acea zi fierbinte, însorită, de vară, când a început totul, sunt încă vii pentru mine și au o nuanță nouă despre ele. Cu toate acestea, 65% din viața mea a reușit să alunece de când acel moment monumental a devenit o amintire. Unde a trecut timpul?
Unde a trecut timpul? De ce punem cu toții o formă a acestei întrebări - și o punem mereu pe măsură ce trec anii? Nu este ca și cum nu știm. Fiecare dintre cele aproximativ 3.700 de zile de la moartea tatălui meu, cele 8.800 de zile de la nașterea fiului meu și cele 13.200 de zile de când eu și soția mea am început să ne întâlnim au trecut la fel ca cele dinaintea ei. Zilele acumulate în timp. Este matematică simplă.
Dar, bineînțeles, nu matematica ne încântă. Suntem nedumeriți de ceva mult mai profund - că această viață care ni s-a dat, această existență semnificativă cu toate dimensiunile sale dulci și amare, trece atât de repede și apoi a dispărut.

Suntem minuni

Cu toții deslușim intuitiv că viețile noastre au o semnificație profundă. Chiar și când ni se spune că nu cred, nu credem cu adevărat - sau dacă chiar credem, nu mai vrem să trăim. De asemenea, distingem intuitiv că există o semnificație profundă pentru marele arc istoric uman, cu toate triumfele și tragediile sale colective. Aceasta nu este doar un hubris uman, deoarece majoritatea dintre noi, inclusiv cei mai mari dintre noi, am fost întotdeauna conștienți de micimea noastră din cosmos. Cu adevărat s-a rugat David,
Când mă uit la cerurile tale, la lucrarea degetelor tale,

     la lună și la stele, pe care le-ai pus la punct,
ce este omul pentru care ești atent la el
     și fiul omului căruia îi pasă de el? Psalmul 8: 3-4 )
„Suntem minuni ale creației, care dorim eternitatea, dar ale căror durate de viață aici sunt ca o ceață”.
Dar chiar și având în vedere micimea noastră, este de netăgăduit că există ceva minunat în omenire. Doar o scurtă privire în jurul nostru strigă acest lucru. De unde scriu (pe un computer laptop conectat wireless la lume!), Văd mașini care circulă, un avion comercial zboară deasupra capului, o instituție de învățământ dedicată ajutării copiilor defavorizați să reușească la școală și un grădinar talentat care o cultivă cu grijă. lucrări de artă organice. Aceste fenomene fac doar parte din viața de zi cu zi „normală” pentru mine, totuși fiecare reprezintă straturi uluitoare de ingeniozitate umană. Și pentru a termina lucrurile, telefonul meu mobil (de asemenea, conectat la lume) a fost informat că NASA a lansat cu succes ultima sa misiune rover pe planeta Marte.
Fără a ne nega capacitățile noastre mari și grele pentru rău, fiecare dintre noi este pur și simplu o minune în diversele noastre game de intelect, capacități de limbaj și comunicare, aptitudini pentru inovație, abilități de a impune ordine în haos și contribuții la realizările umane colective. Cu adevărat s-a rugat David,
L-ai făcut [pe om] puțin mai jos decât ființele cerești

     și l-ai încununat cu glorie și cinste.
I-ai dat stăpânire asupra lucrărilor mâinilor tale;
     ai pus toate lucrurile sub picioarele lui. Psalmul 8: 5-6 )
Dumnezeu a înzestrat ființelor umane cu gloria și onoarea de a fi făcut după chipul său ( Geneza 1: 26-27 ). Aceasta este semnificația profundă pe care o intuim cu toții, chiar și cei care o neagă. Viața noastră este impregnată de un sens extraordinar.

Suntem ceați

Cu toate acestea, fiecare dintre viețile noastre pământești semnificative, oricât de scurtă sau lungă ar dura, este atât de scurtă. Ne uităm în sus pentru a descoperi că au trecut deodată 10, 24, 36 de ani. În mod repetat, suntem loviți de conștientizarea faptului că viețile noastre „au dispărut curând și vom zbura” ( Psalmul 90:10 ). Cu adevărat s-a rugat David,
Iată, mi-ai făcut zilele câteva lățimi de mână,

     iar viața mea este ca nimic înaintea ta.
Cu siguranță întreaga omenire stă ca o simplă respirație! Psalmul 39: 5 )
Și James a spus cu adevărat: „Care este viața ta? Căci ești o ceață care apare puțin timp și apoi dispare ”( Iacov 4:14 ).
Această experiență existențială de a fi minuni și ceți ne pare uluitoare. Ne pare un fenomen ciudat să ne urmărim viețile mișcându-ne fără încetare de-a lungul unui continuum, lăsând experiențe care sunt extrem de importante pentru noi într-un trecut din ce în ce mai îndepărtat, în timp ce sfârșitul nostru pământesc - sfârșitul singurei realități pe care l-am cunoscut vreodată - se apropie cu neplăcut. viteză. Ne surprinde recurent prin surprindere.

Cu eternitatea în inimile noastre

Dar de ce ni se pare ciudată și surprinzătoare această experiență? Mulți experți din diferite ramuri ale științelor cognitive și biologice se aventurează să răspundă. Dar la fel cum relatarea matematicii zilelor care trec nu abordează ciudățenia și surpriza pe care le simțim când ne întrebăm „Unde a trecut timpul?” nici mecanica chimică a conștiinței. Și există mai multe dorințe profunde pe care le trezește toată această experiență decât doar conștientizarea și anticiparea mortalității noastre. Cu adevărat scriitorul Eclesiastului a spus:
[Dumnezeu] a pus eternitatea în inima omului, totuși astfel încât el să nu poată afla ce a făcut Dumnezeu de la început până la sfârșit. Eclesiastul 3:11 )
Dumnezeu ne-a dat abilitatea de a concepe eternitatea, totuși, în ciuda faptului că ne-a conferit multe capacități minunate, el nu ne-a acordat să privim în trecutul eternității sau în viitorul eternității, oricât am încerca. Și datorită eforturilor noastre de a profita de cunoștințele interzise, ​​Dumnezeu ne-a retras accesul nostru odinioară liber pentru a mânca pur și simplu din pomul vieții și a trăi pentru totdeauna ( Geneza 3: 22-24 ).
Suntem minuni ale creației, ale căror vieți sunt impregnate de un mare sens, care tânjesc spre eternitate, totuși ale căror durate de viață aici sunt ca o ceață. Nu e de mirare că găsim timpul mistificator.

Învață-ne să ne numărăm zilele

Ciudata noastră experiență a trecerii timpului este mai mult decât un produs secundar al conștiinței, mai mult decât simpla angoasă existențială asupra mortalității. Este un memento și un indicator.
„Dumnezeu a redeschis pentru noi calea spre pomul vieții, spre viața veșnică, și acest fel este prin Fiul Său, Isus”.
Este o reamintire că suntem creaturi contingente și că semnificația profundă pe care o cunoaștem intuitiv viețile noastre este o semnificație derivată , nu o semnificație autoconferită . Deși sunt creați după asemănarea lui Dumnezeu și li s-au dat capacități minunate, nu suntem auto-existenți sau autodeterminători ca Dumnezeu. Mai degrabă, „în El trăim, ne mișcăm și avem ființa noastră” ( Faptele Apostolilor 17:28 ), primind de la el „perioadele alocate” ale vieții noastre și „granițele locuinței [noastre]” ( Fapte 17:26 ). Iar scurtimea acelor perioade alocate din viață sunt menite să ne facă să strigăm: „Doamne, fă-mă să-mi cunosc sfârșitul și care este măsura zilelor mele; anunță-mă cât de trecător sunt! ” Psalmul 39: 4 ).
Iar experiența noastră de inimă profundă, dor de eternitate în fața unei asemenea scurtități, este un indiciu pe care suntem de fapt concepuți pentru un lucru ca viața eternă. Pentru cei care au ochi să vadă, acesta este un indicator al Evangheliei. Căci Dumnezeu a redeschis pentru noi calea spre pomul vieții, spre viața veșnică, și calea aceasta este prin Fiul Său, Isus ( Ioan 3:16 ; 14: 6 ; Romani 6:23 ; Apocalipsa 2: 7 ).
Momentele în care ne întrebăm „Unde a trecut timpul?” sunt amintiri că „toată carnea este iarbă și toată frumusețea ei este ca floarea câmpului. Iarba se ofilește, floarea se estompează când suflarea Domnului suflă peste ea ”( Isaia 40: 6-7 ). Și sunt indicii către realitatea că, deși „zilele noastre sunt ca iarba”, totuși „dragostea statornică a Domnului este de la veșnicie la veșnicie pentru cei ce se tem de El” ( Psalmul 103: 15-17 ). Aceste momente vin la noi pentru a ne „învăța să ne numărăm zilele pentru a obține o inimă a înțelepciunii” ( Psalmul 90:12 ).

https://www.desiringgod.org/ar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu