joi, 17 septembrie 2020

Cei care nu pot confrunta Adevărul



În timp ce sâmbătă îmi pregăteam plângerea oficială pe lângă autorități prilejuită de cenzurarea Facebook despre care știți cu toții, mă gândeam, cu o oarecare compătimire, la cei care m-au reclamat. Mă gândeam că probabil sunt persoane care nu pot confrunta Adevărul. Inabilitatea de a accepta un discurs robust și inteligent în spațiul virtual denotă imaturitate intelectuală.

Îmi veneau în minte anii comunismului când oamenii se "pârau" unii pe alții la Securitate când aveau dispute între ei. Dacă doreau să facă rău semenilor lor, era suficientă o plângere la Securitate. În câteva zile Securitatea îți bătea la ușă și îți punea întrebări, cu intenția de a te intimida să "stai liniștit".
După 30 de ani de libertate, mulți dintre noi încă ne comportăm ca și în anii comunismului. Comportamente de acest gen poartă în ele sâmburii viitorului regim totalitar în care se va urmări marginalizarea și demonizarea celor care rostesc Adevărul și nu se vor lăsa intimidați de inchizițiile zilelor noastre.
Nu sunt singura persoana rațională care observă lucrul acesta. În august, discutam fenomenul cancel culture desemnat să excludă din spațiul public oamenii care nu își pleacă genunchiul în fața anarhiștilor și a BLM. Dădeam atunci ca exemplu marginalizarea jurnaliștilor integri de la New York Times.
Nu am vrut să vă plictisesc cu un alt exemplu strigător la cer, dar cenzurarea mea mă face să aduc în discuție un alt caz celebru. O jurnalistă de la influentul canal de știri și comentarii MSNBC a demisionat pentru că nu i se permitea să scrie ceea ce gândea. Trebuia să comenteze evenimentele zilei dintr-o perspectivă anti-Trump. Doritoare de libertate, jurnalista a ales integritatea. A demisionat. Istoria ei este una de impact și vă sugerez să o citiți.
"Adevărul vă va face slobozi" e mai prețios decât supunerea de teama cenzurii. Din spațiul public nu trebuie excluse persoanele integre care luptă de partea Adevărului.
https://www.facebook.com/viorel.ardelean.54

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu