marți, 21 aprilie 2020

Mana de Luni: Ridicând ștacheta peste așteptări

de Robert J. Tamasy
Vă amintiți când a fost ultima dată în care v-ați simțit copleșit într-un mod pozitiv, dupa ce ați încheiat o afacere cu cineva? Când ați avut parte ultima oară de o experiență pe care ați putut să o descrieți doar prin cuvinte ca „Wow”! sau „De necrezut”?
Poate a fost reprezentatul producătorului care a trecut peste atribuțiile sale, depășind cu mult solicitările făcute și s-a asigurat că nevoile dumneavoastră sunt îndeplinite. Sau poate a fost magazinul de vânzare cu amănuntul care a mers o milă în plus pentru a se asigura că sunteți pe deplin mulțumit de achiziția făcută? Sau poate a fost restaurantul în care mâncarea a fost excepțională, atmosfera a fost minunată, iar serviciile care v-au fost oferite – din momentul în care ați ajuns până în momentul plecării – v-au depășit orice așteptări.
În lumea de astăzi aceste experiențe par a fi mai mult excepții decât  regulă. Și se pare că, din ce în ce mai mult, în numele profitului, în încercarea de a reduce costurile sau din lene pură, serviciile care depășesc norma sunt o raritate. În loc să fim destinatarii a ceea ce este „cel mai bun”, ne găsim în poziția de a accepta ceea ce este socotit a fi doar „suficient  de bun”.
Cu toate acestea, de-a lungul anilor, am întâlnit câteva întreprinderi care în cadrul declarațiilor misiunii lor  au cuprins și serviciul excepțional. Îmi aduc aminte de o companie de transport care urma acest motto, „Scopul nostru este acela de a vă depăși așteptările”. Nu ar fi minunat dacă aceasta ar fi o practică comună ci nu o raritate?
În Biblie există numeroase pasaje care vorbesc despre această virtute. Ele evidențiază cât de valoroasă poate fi o atitudine care depășește asteptările. Totul pornește cu Dumnezeu, Creatorul nostru, care dorește să fie modelul nostru de excelență în tot ceea ce facem. Mai jos sunt câteva principii despre depășirea așteptărilor pe care le putem găsi în Scriptură:
Făcând nespus mai mult. Cum vă așteptați ca furnizorii de servicii să facă totul pentru dumneavoastră – din belșug? Biblia ne promite că Dumnezeu vrea să facă acest lucru pentru noi – și în noi și prin noi:
„Iar a Celui ce prin puterea care lucrează în noi, poate să facă nespus mai mult decât cerem sau gândim noi” (Efeseni 3:20).
Amintindu-ne pe cine servim. De obicei modul în care abordăm munca noastră are de-a face cu modul în care îi vedem pe cei pe care îi servim. Câteodată suntem tentați să facem doar atât cât este suficient pentru a trece mai departe. Dar dacă am avea în minte persoana care ne va evalua eforturile în cele din urmă, acest lucru va face o diferență enormă în calitatea muncii noastre și în atitudinile care definesc ostenelile noastre.
„Orice faceți, să faceți din toată inima, ca pentru Domnul, nu ca pentru oameni, ca unii care știți că veți primi răsplata moștenirii. Voi slujiți Domnului Hristos” (Coloseni 3: 23- 24).
Depășind așteptările chiar și pentru cei pe care nu îi simpatizăm: În cele mai multe cazuri, noi suntem dornici să facem puțin mai mult, să depășim așteptările, pentru oameni pe care îi placem, și de asemenea pentru indivizi care sperăm că la rândul lor ne vor oferi favoruri. Dar cum rămâne cu oamenii pe care nu îi simpatizăm, cu cei care se pare că au făcut din misiunea lor personală aceea de a ne face să ne simțim mizerabili? Isus ne-a dat această poruncă radicală:
„Ați auzit că s-a zis „Ochi pentru ochi  și dinte pentru dinte”. Dar Eu vă spun: Să nu vă împotriviți celui ce vă face rău. Ci oricui vă lovește peste obrazul drept, întoarce-i și pe celălalt. Orișicui vrea să se judece cu tine, și să-ți ia haina, lasă-i și cămașa. Dacă te silește cineva să mergi cu el o milă de loc, mergi cu el două…” (Matei 5: 38- 41).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu