vineri, 24 aprilie 2020

Meditația Zilei cu Sorin Cigher – Ziua #40: Și acum, ce vom face?

FISHERMAN#3/OK, 5/30/01, 3:52 PM, 8C, 8808×10935 (0+505), 150%, FISH, 1/10 s, R120.4, G94.7, B105.7

Doina Bejenaru  23-04-2020 08:00:30
Lăsăm în urmă sărbătorile, privim înainte cu nădejde, dar să nu uităm că evenimentul învierii ne influențează viitorul.
Dacă în Săptămâna Mare omenirea a arătat cine este ea, de ce este în stare și ce poate face cu Fiul lui Dumnezeu, în dimineața învierii, Domnul Isus a arătat Cine este El. Noi am reușit să-L punem pe cruce și să-L batjocorim, dar El nu ne-a fugărit, nu ne-a abandonat, nu ne-a răspuns cu aceeași monedă, ci în ziua învierii ne-a căutat! De atunci și până astăzi face același lucru, îi caută pe cei pierduți! A căutat să-i încurajeze pe cei deznădăjduiți, a reușit să-i găsească pe cei descurajați și să-i întărească în credință pe cei neîncrezători.
Ce a făcut Domnul Isus după înviere? Oamenii aveau nevoie de o redirecționare. Omul nou, schimbat, transformat este doar rezultatul Lui. Dacă privim cu atenție la toate momentele arătării Lui de după înviere, vom observa o transformare radicală a tuturor celor care au fost convinși că El este cel ce a fost crucificat.
Au încercat oamenii să ducă în derizoriu evenimentul, s-au luptat să ascundă argumentele învierii, dar nu au reușit. Până astăzi, filozofii au încercat să inventeze scenarii care nu au stat în picioare. Creștinismul s-a fondat pe mărturia mormântului gol, și-a consolidat convingerile pe urmele rănilor Domnului Isus, declară, în fața tuturor religiilor păgâne, că Isus, fondatorul creștinismului, este viu!
Pentru că astăzi toată lumea este izolată, s-a oprit în loc din cauza pandemiei globale, cu toții  punem întrebări, ridicăm din umeri, căutăm vinovatul… însă ar fi corect, normal, de bun simț, să ne punem întrebări personale: accept tot ce se întâmplă în jurul meu și mă resemnez sau mă răzbun și vociferez? Și dacă fac asta, la ce mă ajută? Sunt eu conștient că omul are o contribuție la toate aceste situații globale? M-am raportat la Creator cum se cuvine? Am respectat eu cu strictețe legile naturale și de bun simț? Sunt eu convins că orice efect are o cauză? M-am gândit că pot fi și eu o cauză? Creatorul își revendică creația! Dumnezeu nu se lasă să fie batjocorit, ce seamănă omul, aceea va și secera… este o lege care se derulează în condițiile normale și logice. Noi, oamenii, am ajuns să-L desconsiderăm pe Creator, dar și creația Sa. Am avut impresia că suntem proprietari, deși n-am adus nimic în lume când ne-am născut…; am venit goi și așa vom pleca, fără nimic. Suntem temporar pe acest pământ. Altcineva este proprietarul! Ce am făcut din proprietatea Lui? Da, ne-am permis prea mult, ne-am luat-o în cap, am crezut că toate ni se cuvin, fără ca noi să avem vreo obligație! Ne-am văzut de drumul nostru, de treburile noastre, El fiind obligat să ne dea, să ne ofere, să ne poarte de grijă… În schimb, noi prea puțin am ținut cont de cinstirea și recunoașterea Sa. Ne-am cinstit pe noi mai mult… Trebuie sa ne reamintim Cine este Stăpânul.
Da, El este în cer și face ce vrea pe pământ, pentru că este al Lui. Oricât ne-am zbate noi și am da legi care mai de care mai ciudate, omul rămâne neputincios în fața divinității! Problema noastră este exact ca și problema din primul secol, după ce a înviat Domnul. Politicienii și preoții cei mai de seamă nu au putut face nimic, au încremenit în fața divinității, improvizațiile nu au mai ținut. Au lăsat-o așa pentru că nu au avut niciun sorț de izbândă! Astăzi, în fața mâniei lui Dumnezeu, nu avem nicio scăpăre! Ori suntem sub mânia Lui ori sub mila Sa! Există îndurare, acolo trebuie să îndrăznim! Toți care înțelegem că singura noastră rezolvare este la El vom fi câștigați!  Nu este de glumit! Să ne întoarcem repede la El, să îngenunchem în fața Lui și să Îl rugăm să-și întoarcă privirea spre noi! El, în mila Lui, o va face, pentru că e bun!
Cigher Sorin, 
23 aprilie 2020
Pastorul Bisericii Baptiste Sion din Sibiu 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu