miercuri, 29 aprilie 2020

INTERVIU cu Cosmin Frișan | 12 ani de ȘtiriCreștine.ro


Născut la Arad într-o familie cu moștenire evanghelică, Cosmin Frișan este pasionat de lucrarea lui Dumnezeu. Este stabilit în Franța mai bine de 7 ani, iar noile tehnologii și media creștină sunt pasiuni pe care caută să le folosească pentru gloria lui Dumnezeu. Acest talant nu i-a dat pace până nu i-a găsit întrebuințarea. Alătuarea lui la echipa noastră este o mare binecuvântare. Odată cu implicarea lui am învățat să măsurăm și să palpăm impactul real a tot ce înseamnă ȘtiriCreștine.ro
Este pasionat de cifre, raiting-uri, poziționări în tot felul de topuri și este marea noastră binecuvântare, pentru că datorită lui știm care este impactul real la tot ce facem și învățăm să măsurăm rezultatele investiției noastre. Deși ideea că online-ul și rețelele de socializare sunt o pierdere de timp și un instrument al diavolului va rămâne în trecut odată cu această perioadă de carantină, noi știm că aceste instrumente sunt un câmp real de misiune prin care putem ajunge la Marginile Pământului. Cosmin este talantul pe care Dumnezeu l-a adus în echipa noastră la timpul potrivit și îi suntem nespus de recunoscători pentru pasiunea lui. Este mereu un flux proaspăt de energie și ne ajută să nu uităm că toată investiția noastră nu este doar un hobby pentru a ne împlini emoțional, ci este o lucrare prin care Dumnezeu atinge oameni.
Pe această cale îi mulțumim și soției lui deosebite, care îl susține și îl ajută traducând știri din spaniolă atunci când avem nevoie. Apreciem cu întreaga echipă faptul că avem familiști și partenerii lor sunt alături de chemarea soților lor.
Citatul lui preferat:
„Când un om este chemat să devină măturător de stradă, el ar trebui să măture străzile în același mod în care Michelangelo a pictat, Beethoven și-a compus muzica sau Shakespeare și-a scris operele. El ar trebui să mature străzile atât de bine, încât toate oștirile cerești și pământești să se oprească pentru a observa și a spune apoi: ‘Aici a trăit un mare măturător de străzi, care și-a făcut bine treaba”. (Martin Luther King)
Cum ai ajuns parte din echipa StiriCrestine.ro?
Am ajuns să  fac cunoștință cu echipa Știri Creștine în Septembrie 2018, pe când mă întrebăm „cum aș putea să îmi pun talantul în negoț”, cum aș putea să îmi dedic o parte din timpul meu liber pentru Dumnezeu. Căutând lucrurile pe care le-aș putea face, Dumnezeu mi-a dat un indiciu, mi-a scos în cale această echipa minunată, sunt sigur că Dumnezeu m-a chemat să fac aceasta lucrare alături de echipa Știri Creștine pentru că un alt răspuns nu văd, ținând cont de faptul că membrii echipei sunt din mai multe zone ale Europei, fără să fi cunoscut pe niciunul dintre colegii mei, totuși lucrăm împreună. După doi ani și jumătate, încă cred și simt că Dumnezeu m-a chemat, și mă cheamă în continuare să mă dedic, și ce poate fi mai frumos decât să asculți chemarea lui Dumnezeu.
De ce ai ales să faci parte din echipa StiriCrestine.ro?
Am mai multe motive, unul dintre ele ar fi pentru că sunt conștient de faptul că prin acest site Dumnezeu poate să atingă inimile oamenilor, prin știrile, articolele, proiectele pe care le desfășurăm, iar asta e scopul principal, încurajarea, ridicarea și aducerea la cunoștința creștinilor ceea ce se întâmplă în mediul evanghelic din care facem parte. Un alt motiv este maturitatea și profesionalismul colegilor mei. Mereu am căutat să fac parte dintr-o astfel de echipa, matură din punct de vedere spiritual, pentru care principalul scop este Dumnezeu.
Ce înseamnă StiriCrestine.ro pentru tine?
Pentru mine StiriCrestine.ro înseamnă o echipă de oameni maturi care caută cu adevărat să facă o lucrare bună în mediul online. Generația din care facem parte ne-a oferit această oportunitate, platformele de social-media, acesta fiind un lucru bun iar creștinii ar trebui să îl exploateze la maxim, să aducă puțină culoare în mediul online, pentru că niciodată nu a fost mai ușor ca acum să transmită Cuvântul lui Dumnezeu. Dacă în urmă cu sute sau mii de ani, o predică, o știre ajungea într-un alt oraș cu câteva zile sau chiar săptămâni distanță întârziere, ei bine, acum ne putem consideră binecuvântați, iar eu văd în aceste instrumente o oportunitate și o șansă enormă de a ajunge în termeni rapizi, până la Marginile Pământului.
Ce impact a avut asupra ta implicarea în lucrarea StiriCrestine.ro?
În urma acestor aproximativ doi ani și jumătate, am realizat cât de scumpă e libertatea de exprimare și cât de binecuvântați suntem noi față de alte popoare. Am realizat că Dumnezeu binecuvântă pe cei care se încred în El. Am trăit momente pline de încărcătură emoțională (cazul Asia Bibi; cazul Andrew Brunson; și multe altele), momente pline suspans și pline de dovezi ale implicării mărețe a lui Dumnezeu în viețile oamenilor. De când fac parte din această echipa am învățat că niciodată timpul dedicat lui Dumnezeu nu poate fi mai bine cheltuit. Dacă în trecut priveam cu mai puțin interes un caz de discriminare sau de încălcări ale drepturilor religioase, ei bine, de când fac parte din această echipă realizez că dragostea pentru Dumnezeu e scumpă, pe unii îi costă un an, zece, o viață în închisoare, iar pe alții îi costă chiar viața în sine.
Ce îți dorești pentru cititorii noștri?
În primul rând le mulțumesc cititorilor noștri care sunt abonați la pagina de Facebook și la newsletter-ul nostru. Îmi doresc ca în perioada care urmează să rămână la fel de îngăduitori, la fel de interesați de articolele noastre și implicați alături de noi în această lucrare. Îmi doresc că aceștia să fie o binecuvântare pentru vecini, oraș, țara în care se află și să nu uite că Dumnezeu ne așează într-un loc cu un scop, noi trebuie să fim „sare într-o lume fără gust”, să ne rugăm pentru cei din jur, în special pentru România, care are nevoie mare de Dumnezeu. România încă mai are șanse, rugăciunea făcută cu credință are mai mare putere să schimbe starea unei națiuni decât huiduielile și înjurăturile împotriva  parlamentarilor. Îmi doresc că România să realizeze faptul că acolo unde Dumnezeu e dat la o parte, nu mai există șansă, acolo unde rugăciunea s-a terminat, nu mai este vindecare (spirituală sau trupească).
„…dacă poporul Meu, peste care este chemat Numele Meu, se va smeri, se va ruga şi va căuta Faţa Mea, şi se va abate de la căile lui rele, îl voi ascultă din ceruri, îi voi ierta păcatul şi-i voi tămădui ţara.” (2 Cronici 7:14)
Mulțumim familia Frișan că ați acceptat provocarea de a fi misionari în echipa ȘtiriCreștine.ro și contribuiți cu darurile voastre la răspândirea Împărăției Evangheliei până la Marginile Pământului împreună cu  noi. Ne simțim onorați și binecuvântați să vă avem alături.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu