sâmbătă, 12 septembrie 2020

Dă-te pentru a te găsi John Stott despre Evanghelie și libertate















Articol de 

Pastor, Boroughbridge, Anglia

Printre hârtiile din arhiva lui John Stott se află o singură foaie destul de răzuită, cu aceste cuvinte scrise în creion: „Prima prioritate a bisericii. rămâne milioane și milioane. care (așa cum ne spun Hristos și apostolii săi din nou și din nou) fără Hristos pier ”( Misiunea creștină în lumea modernă , 19).
Acestea au fost notele scrise de mână ale lui Stott pentru o contribuție improvizată pe care a dat-o la Adunarea de la Uppsala din 1968 a Consiliului Mondial al Bisericilor. Stott a fost prezent doar ca consilier, dar s-a simțit obligat să vorbească la sesiunea plenară în misiunea mondială. Adunarea fusese abordată aproape în întregime cu chestiuni de justiție socială. A fost, la urma urmei, 1968 - anul protestelor radicale din întreaga lume. Stott însuși a simțit profund nevoile săracilor. Dar a existat o omisiune flagrantă în proces - nevoile celor neevanghelizați. Iar Stott nu le-a permis să fie uitate.
„Adevărata libertate este libertatea de a fi adevăratul nostru sine, așa cum ne-a făcut Dumnezeu și a vrut să fim”.
La întoarcerea sa, el a scris: „Nu regret deloc acest accent [pe justiția socială], cu excepția faptului că nu pare să existe o compasiune comparabilă pentru foamea spirituală a milioanelor neevanghelizate, nici o chemare comparabilă pentru a merge la ei cu Pâinea de viață. Cum putem susține în mod serios că eliberarea politică și economică este la fel de importantă ca mântuirea eternă? ” John Stott: The Making of a Leader , 2: 125).
De-a lungul ministerului său, Stott a susținut importanța implicării sociale în rândul evangheliștilor, dar niciodată ca înlocuitor al evanghelizării.

Eliberarea de mânie

În Crucea lui Hristos , cartea pe care mulți o consideră ca fiind opusul său mare, Stott explică singurul mod în care vom satisface foamea milioanelor neevanghelizate - singurul mod în care vom fi eliberați să-i slujim și singura modalitate în care vor fi stabiliți eliberat de păcat. El oferă o apărare susținută a doctrinei substituției penale, credința că Hristos a murit în locul nostru, purtând pedeapsa păcatului nostru, astfel încât să putem fi eliberați de vina păcatului nostru. La cruce în dragoste sfântă, Dumnezeu însuși prin Hristos a plătit pedeapsa deplină a neascultării noastre. El a purtat judecata pe care o merităm pentru a ne aduce iertarea pe care nu o merităm. Pe cruce, mila și dreptatea divină au fost exprimate împreună și împăcate veșnic (89).
Această relatare a crucii are sens numai dacă luăm în serios mânia lui Dumnezeu. Numai când vedem îndemnul mâniei divine în inima a ceea ce se petrecea la cruce, gloria iubirii lui Dumnezeu în Hristos strălucește în adevăratele sale culori. Numai în acest fel crucea aduce profunda reasigurare pe care Dumnezeu intenționează pentru cei care se încredințează lui Hristos. Crucea nu este pur și simplu un gest sau un exemplu de dragoste. Este un act de eliberare, care ne eliberează de judecata pe care o merităm. Evanghelia este vestea bună a eliberării de mânie.
Dar Evanghelia nu este pur și simplu evitarea consecințelor negative ale păcatului nostru; este, de asemenea, o invitație de a găsi bucurie și satisfacție în Dumnezeu. În termenii lui Stott, nu suntem eliberați doar de mânie, sine și frică; suntem eliberați și pentru dragoste. Creștinismul, spune Stott în The Contemporary Christian , „este eliberarea din închisoarea întunecată a propriului nostru egoism într-o nouă viață de împlinire de sine prin slujirea uitării de sine” (310). În altă parte, Stott definește mântuirea ca libertate de judecată pentru filiație, de sine pentru slujire și de decădere pentru glorie ( Misiune creștină în lumea modernă , 100–107). Formula precisă se poate schimba, dar tema comună a fost libertatea pentru Dumnezeu .

Libertate pentru Dumnezeu

„Adevărata libertate este libertatea de a fi adevăratul nostru sine, așa cum ne-a făcut Dumnezeu și a vrut să fim”, spune Stott ( Contemporary Christian , 53). El începe cu Dumnezeu. Pentru Dumnezeu, libertatea nu înseamnă să ai multe alegeri posibile. Dumnezeu nu este liber să aleagă păcatul, totuși Dumnezeu este cea mai liberă ființă. Pentru Dumnezeu, libertatea înseamnă capacitatea de a fi cine este. Nimic nu poate împiedica marele EU SUNT să fiu EU SUNT.
„Pentru a fi eu însumi, trebuie să mă refuz și să mă dăruiesc”.
Într-un mod similar, adevărata libertate pentru ființele umane nu este în măsură să facă ceea ce dorim. Așa s-a definit libertatea în cultura noastră. Libertatea este privită ca libertate de orice restricție și constrângere. Libertatea este capacitatea de a adopta orice stil de viață, de a alege orice partener sexual, de a scăpa de orice obligație. Cu cât avem mai multe alegeri, cu atât suntem mai liberi.
Dar nu așa învață Biblia libertatea. Aceasta nu este libertate după chipul lui Dumnezeu. Adevărata libertate este capacitatea de a fi cine suntem făcuți să fim - oameni făcuți să-L iubească pe Dumnezeu și să-i iubească pe ceilalți. Un pește este făcut pentru apă și își experimentează libertatea în contextul apei. Deci, libertatea pentru un pește nu are de ales să părăsească râul. Pentru un pește, aceasta este moartea. În schimb, libertatea este apă. Dar ființele umane? Pentru ce suntem pregătiți? Ce ne permite să fim cu adevărat liberi și înfloritori? Stott răspunde: dragoste. Asta pentru că suntem făcuți după chipul lui Dumnezeu, iar Dumnezeu este iubire în ființa sa esențială ( 1 Ioan 4: 8 , 16 ). Deci, pentru ființele umane, libertatea este iubire.
Evanghelia ne eliberează pentru a fi credincioși adevăratului nostru sine și definește ceea ce este adevăratul nostru eu și care este definit de viața și realizările lui Hristos. Stott a fost profund christocentric, iar înțelegerea sa asupra umanității nu face excepție. Hristos este adevărata ființă umană, așa cum am fost meniți să fim înainte ca păcatul să ne strice umanitatea. Rezultatul este o viziune asupra libertății care este atât contraculturală, cât și contraintuitivă (cel puțin pentru oamenii păcătoși). Suntem liberi când trăim sub domnia lui Hristos și suntem liberi când ne vedem ca slujitori ai altora. Împlinim prin sacrificiu; primim când dăruim din noi înșine.

Dă-te să fii tu însuți

„Oricine și-ar salva viața o va pierde”, spune Isus în Marcu 8:35 , „dar cine își pierde viața de dragul meu și al Evangheliei o va salva”. Stott subliniază că cuvântul tradus viață în acest verset nu este cuvântul folosit în mod normal în Noul Testament pentru a descrie viața în sensul existenței. În schimb, este un cuvânt care înseamnă suflet sau sine(așa este tradus în expresia „a-și pierde sufletul” în versetul următor). Deci, Stott parafrazează versetul: „Dacă insiști ​​să te ții de tine și să trăiești pentru tine și refuzi să te lași să te duci, te vei pierde. Dar dacă ești dispus să te dai în dragoste, atunci, în momentul abandonului complet, când îți imaginezi că totul este pierdut, miracolul are loc și te regăsești pe tine însuți și pe libertatea ta. ” Apoi comentează,
Adevărata iubire pune restricții asupra iubitului, căci iubirea este în esență dăruire de sine. Și acest lucru ne aduce la un uimitor paradox creștin. Adevărata libertate este libertatea de a fi adevăratul meu eu, așa cum m-a făcut și m-a făcut Dumnezeu să fiu. Și Dumnezeu m-a făcut să iubesc. Dar iubirea înseamnă dăruire, dăruire de sine. Prin urmare, pentru a fi eu însumi, trebuie să mă lepăd și să mă dăruiesc. Pentru a fi liber, trebuie să servesc. Pentru a trăi, trebuie să mor pentru propriul meu egoism. Pentru a mă regăsi, trebuie să mă pierd în a iubi. Este doar o slujire de sacrificiu, dăruirea sinelui în dragoste către Dumnezeu și către ceilalți, care este libertatea perfectă. Evanghelia: un mesaj care schimbă viața , 32-33)
Evanghelia este vestea bună că, prin credința în Hristos, putem fi eliberați de mânie. Și este vestea bună a libertății pentru Dumnezeu - pentru satisfacția adevărată în cunoașterea lui Dumnezeu și slujirea altora. Și pentru că John Stott primise această Evanghelie și gustase această libertate, nu putea să uite sau să neglijeze pe cei neevanghelizați din întreaga lume.

https://www.desiringgod.org/articles/give-yourself-to-find-yourself?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu