sâmbătă, 6 februarie 2021

 

„Acesta este fiul meu iubit”

O privire a Tatălui în Inima lui Dumnezeu

Articol de 

Editor executiv, desiringGod.org

Nu-mi amintesc ce fiu am avut primul.

În haosul secției C, cu medici și asistenți care aleargă în jur, iar echipa de anestezisti care stau în picioare - și două corzi de tăiat - nu sunt sigur pe care dintre băieții noștri gemeni i-am luat prima dată în mâinile mele. Sau în ce moment, în creșa de îngrijire specială din primele două săptămâni, am stat acolo ținând pe unul dintre băieți și am realizat mai întâi: „Acesta este fiul meu”. Eu și soția mea am dormit atât de puțin în primele douăsprezece săptămâni încât multe amintiri sunt neclare.

Nici nu am avut niciodată șansa de a concentra inima tatălui meu asupra unui singur fiu. Dar, ca tată al acestor băieți, și acum al celor două fiice mai mici (care nu sunt gemeni), pot mărturisi atât din Scriptură, cât și din experiență, că există ceva special în dragostea unui tată pentru un fiu.

Alte „Patru iubiri”

Dumnezeu a făcut două sexe - ceea ce creează patru relații distincte între părinți și copiii lor: tată-fiu, tată-fiică, mamă-fiică și mamă-fiu. Interesant este că Isus a onorat fiecare dintre aceste patru iubiri în timpul lucrării sale:

dragostea unei mame pentru fiica ei demonizată ( Marcu 7: 24-30 ),
dragostea unei mame pentru fiul ei mort ( Luca 7: 11-17 ),
dragostea unui tată pentru fiica sa moartă ( Marcu 5: 22–43 ) și
dragostea unui tată pentru fiul său demonizat ( Matei 17: 14-20 ; Marcu 9: 14–29 ; Luca 9: 37–43 ).

În altă parte, am reflectat asupra inimii unui tată pentru fiica sa , dar aici, fără a minimaliza niciuna dintre acele alte iubiri - există ceva special în fiecare - să ne gândim la natura și contururile deosebite ale iubirii unui tată pentru fiul său.

„Fiul meu iubit”

Mai întâi am putea zăbovi asupra iubirii speciale a tatălui său uman pentru fiul său demonizat. Matei, Marcu și Luca, fiecare în felul său, accentuează dragostea tatălui pentru fiul său ( Matei 17:15 ; Marcu 9:22 , 24 ; Luca 9:38 , 42 ). Cu toate acestea, în toate cele trei Evanghelii - acesta nu este un mic detaliu - relatarea despre salvarea lui Iisus a fiului demonizat al acestui tată urmează imediat după calea transfigurării, care are în inima declarația Tatălui ceresc despre Fiul său.

Așa cum și-a declarat dragostea pentru Fiul său la începutul slujirii sale publice, la botezul său ( Matei 3:17 ; Marcu 1:11 ; Luca 3:22 ), acum, pe măsură ce Fiul se apropie de cruce, Tatăl vorbește din nou peste el un cuvânt clar de dragoste și aprobare părintească:

Acesta este Fiul meu iubit, de care sunt foarte mulțumit. Matei 17: 5 )

„Schimbarea la față ne poate oferi o privire cât mai profundă în dragostea unui tată pentru fiul său pe cât o putem găsi”.
Tweet

Pe muntele transfigurării, lui Isus „i se amintește încă o dată cine este”, comentează Donald Macleod, „și amintește, de asemenea, de dragostea și aprobarea Tatălui” ( Hristos Răstignit , 21). În curând, Iisus se va confrunta cu crucea și va fi înconjurat de batjocori și de puterea întunericului, dar aici, în calmul dinaintea furtunii, parcă Tatăl său spune: „Fiule, în tot ceea ce vei înfrunta acum, nu uita niciodată cine ești, nu uita niciodată că te iubesc și nu uita niciodată cât de mândru sunt de tine ”(22).

Schimbarea la față, în context, ne poate oferi o privire cât mai profundă în dragostea unui tată pentru fiul său pe cât o putem găsi. Să analizăm acest lucru prin cadrul triplu al lui Macleod, care ne ajută să ajungem la mai multe aspecte unice (sau mai ales pronunțate în) dragostea unui tată pentru un fiu.

1. „Cine ești”

Tatăl spune: „Tu ești Fiul meu ”. Un tată generează un fiu, generează un fiu, ca unul care este ca el însuși într-un mod profund și obiectiv care nu este o fiică.

Un tată uman iubește un fiu ca unul care, în ceea ce privește sexul biologic, până la fiecare celulă a corpului său, este ca mine . Un fiu crește pentru a fi bărbat, nu femeie - tată, nu mamă. Dumnezeu ne-a încredințat ca părinți să ne ridice fiii pentru a fi ca noi - nu doar ca oameni și creștini, ci ca bărbați, nu ca femei. El ne cheamă să rostim cuvinte cu gravitatea puterii specifice de formare a identității unui tată. Și pentru a demonstra forța masculină la locul de muncă în sacrificiul de sine și în inițiativa umilă necesară pentru a conduce, asigura și proteja soția și copiii.

Un tată iubește o fiică - și, oh, părinții își iubesc fiicele - ca cineva care nu este ca mine, ci mai degrabă pentru mine cea mai importantă persoană de pe pământ: soția mea. Cu o fiică, un tată bun modelează masculinitatea de sacrificiu și o învață cum este să primești și să fii îngrijit de un om demn, asemănător cu Hristos. Dar cu fiul său, un tată își dorește mai mult. El vrea ca fiul său să fie într-o zi omul . "Ești Fiul Meu." Vreau ca tu, ca fiu al meu, să înveți să fii cel care va fi capul familiei lui Hristos ( Efeseni 5:23 ) și să asume responsabilitatea primară (nu exclusivă) a familiei sale. În calitate de tati, vrem ca fiul nostru să cultive suficientă putere și blândețe pentru a-i arăta onoare soției sale, atât ca vas mai slab, cât și coheritor al harului vieții ( 1 Petru 3: 7).

Un tată își privește fiul ca pe unul care va deveni ceea ce este - un tată - și, prin urmare, trebuie să învețe ce înseamnă să fii bărbat. A folosi puterea masculină pentru a ajuta, nu pentru a răni; autoritatea de a sluji, nu fi slujit; cuvinte de încurajat, nu de înjosire. Un tată își dorește ca fiul său să beneficieze nu numai din copilărie de forța tatălui său, ci și să devină tot mai puternic, ca bărbat. Un tată bun vrea să se înlocuiască cu un tânăr ca el și mai bine.

2. „Te iubesc”

Tatăl mai spune: „Tu ești Fiul meu iubit ”. Puține cuvinte din toată lumea poartă o putere precum declarația de dragoste a unui tată pentru fiul său. Puține cuvinte sunt la fel de profunde în formarea și asigurarea legăturilor care țin societatea unită. Și câteva cuvinte provoacă la fel de mult rău și instabilitate atunci când rămân neexprimate sau când un tată îi dă fiului său impresia de dispreț. Sau poate mai rău: apatie.

Menționarea unui fiu iubit îmi aduce aminte de afecțiunea pe care Avraam, după zeci de ani de durere, a avut-o pentru fiul său Isaac - fiul căruia Dumnezeu a spus: „Luați-l pe fiul tău, singurul tău fiu Isaac, pe care îl iubești ,. și aduceți-l acolo ca ardere de tot pe unul dintre munții despre care vă voi spune ”( Geneza 22: 2 ; de asemenea, 22:12).

„Puține cuvinte din toată lumea poartă o putere precum declarația de dragoste a unui tată pentru fiul său.”
Tweet

În ceea ce privește Tatăl ceresc, această dragoste pentru Fiul său este o iubire pe care o auzim în ceea ce poate fi singura cea mai mare promisiune din toată Biblia: „Cine nu și-a cruțat propriul Fiu, dar l-a dat pentru noi toți, cum va face nu și cu el ne dă toate lucrurile cu milă? ” Romani 8:32 ). Aici avem o promisiune la fel de extinsă ca și cerurile - de a ne „da cu milă toate lucrurile” - fixată ferm pe terenul solid al stâncii Evangheliei: Dumnezeu „L-a dat pentru noi toți”.

Poate Tatăl să fi cruțat o fiică? Cu toate acestea, la Calvar, nu și-a cruțat propriul Fiu. Un fiu este o extensie a tatălui său, cel mai oficial dintre toți reprezentanții, tatăl însuși într-o persoană distinctă, diferită de fiică. Special pentru dragostea unui tată pentru fiul său este că, la momentul potrivit, în condiții demne, el nu ar putea să- l scutească de ceva dificil - nu din lipsa de dragoste, ci tocmai datorită naturii relației tată-fiu și a particularității sale iubire de sacrificiu, purtătoare de sarcini.

3. „Sunt mulțumit de tine”

În cele din urmă, Tatăl spune: „Tu ești Fiul meu iubit”. Am putea spune că a fost „mândru”. Este un cuvânt provocator în engleză. Cu siguranță, nu ne-am referi la mândrie ca la un mare rău, ci ca la un fel sfânt de mândru , din lipsa unui termen mai bun, pe care un tată îl va simți față de un fiu bun. Macleod menționează, de asemenea, „aprobarea”, ceea ce nu este o îmbunătățire. S-ar putea să auzim aprobare , laudă sau laudă , chiar și respect . Indiferent cum i-am putea numi, este un fel unic de admirație pe care un tată o are pentru un fiu, ca o instanțiere a sa într-o nouă generație.

În declarația Tatălui ceresc, îi auzim și dragostea în revendicarea nerușinată a posesiei: Fiul meu iubit. Și vedem în decor, că aceasta este o declarație publică, pentru urechile martorilor: „Acesta este Fiul meu iubit. . ” Mai presus de toate, îl auzim în clauza care urmează: „. cu care sunt foarte mulțumit. ” Părinți pământești, observați cu mine că Tatăl nostru ceresc nu l-a lăsat nespus. Și a spune așa nu a fost o povară pentru acest Tată al tuturor părinților. Când ne descătușăm limbile bărbătești și le spunem fiilor noștri plăcerea pe care o avem în ele, sporim atât bucuria lor, cât și a noastră.

Cuvintele unui tată

Fără îndoială, am putea numi alte aspecte specifice relației și dragostei tată-fiu, dar cel puțin pentru aceste trei, ceea ce iese în evidență ca fiind comun între ele este puterea cuvintelor tatălui Care este acțiunea principală a Tatălui la transfigurarea Fiului său? El vorbește. El este prezent și declară: „Acesta este Fiul meu iubit!” Pentru urechile martorilor și pentru urechile lui Hristos însuși.

Dumnezeu a legat sufletele oamenilor să audă și să se stabilizeze prin astfel de cuvinte de identitate, dragoste și aprobare de la părinții lor. Motiv pentru care poate fi atât de dureros pentru fii ai căror părinți au fost neglijenți, sau mai rău, cu cuvintele lor. Și de ce nu este puțin lucru, în Hristos, să găsim un Tată din cer care să vorbească Fiului său - și fiii - așa cum face el.

Părinții umani nu numai că aduc viața în existență prin născere, ci și vorbesc realitatea în existență cu cuvintele lor. La fel cum Adam a numit animalele ( Geneza 2: 19-20 ), soția sa ( Geneza 3:20 ) și fiul său ( Geneza 5: 3 ). Împreună cu abilitatea indispensabilă a soției sale de a hrăni ( 1 Tesaloniceni 2: 7 ), numele părinților , vorbind cu o putere specială, susținut de o viață de acțiune. După cum Pavel modelează bine, „Știți cum, ca un tată cu copiii săi , i-am îndemnat pe fiecare dintre voi și v-am încurajat și v-am poruncit să umblați într-o manieră demnă de Dumnezeu, care vă cheamă în propria Împărăție și glorie” ( 1). Tesaloniceni 2: 11-12 ).

Exemplul de viață al unui tată nu trebuie minimizat. Părinții au dat exemple vizibile pe care să le imite fiii lor ( 1 Corinteni 4: 15-16 ), la fel ca și mamele. Nici nu minimizăm influența sfatului unei mame, ca Lady Wisdom, soțului și fiilor ei. Dar așa cum demonstrează însuși Tatăl ceresc în declarația sa față de Fiul său și despre acesta - „Acesta este Fiul meu iubit, de care sunt bine mulțumit” - noi părinții trebuie să luăm în calcul puterea remarcabilă a cuvintelor noastre.

https://www.desiringgod.org/articles/this-is-my-b

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu