vineri, 19 februarie 2021

Mana de luni: Dacă aveți nevoie de o barcă, de ce nu vă construiți una?

 

Mana de luni: Dacă aveți nevoie de o barcă, de ce nu vă construiți una?

CBMC INTERNATIONAL
15 februarie, 2021 

Unor oameni le place să viseze: „Dacă aș avea oportunitatea de a arăta ceea ce pot face!”. Alții vorbesc despre ceea ce vor realiza atunci când „barca lor va veni”. Vorbim despre oamenii care au parte de un succes mare atunci când „oportunitatea le bate la ușă”. Dar ce se întâmplă dacă,  atunci când oportunitatea bate la ușă, iar noi dormim, am ieșit să ducem gunoiul, sau suntem ocupați cu un hobby?

Recent am citit un comentariu perspicace, căruia nu îi cunosc originea. Vă amintiți de Noe, omul din Geneza 6, căruia Dumnezeu i-a atribuit responsabilitatea de a construi o arcă uriașă pentru a-și salva dintr-un potop iminent familia și animalele? Ei bine, așa cum a subliniat autorul comentariului, „Noe nu a așteptat ca barca lui să apară; el a construit una”.

Trăim într-o perioadă în care un număr din ce în ce mai mare de oameni urmăresc cu atenție un prânz gratuit, educație gratuită și o serie de alte beneficii și servicii pe care nu le-au dobândit ei. Practic, ei așteaptă ca altcineva să facă munca cea grea, să le asigure resursele pentru care ei nu sunt dispuși să depună efortul necesar pentru a le produce. Se așteaptă să câștige la loterie – fără a trece măcar prin efortul cumpărării unui bilet de loterie.

În tinerețe, am fost răsfățat de părinții mei și nu am avut o etică de lucru rezonabilă. Din fericire, am avut un unchi care m-a învățat cu blândețe și în același timp cu fermitate, că, dacă am de gând să reușesc ceva, trebuie să muncesc pentru a atinge acel lucru. După ce am devenit un ucenic al lui Isus Hristos, m-am rugat ca Dumnezeu să-mi binecuvânteze cariera, dar am înțeles că El se așteaptă ca și eu să îmi fac partea. Rezultatul pe care l-am aflat în cele din urmă, a fost că Dumnezeu:

prin puterea care lucrează în noi, poate să facă nespus mai mult decât cerem sau gândim noi (Efeseni 3:20) .

Gândiți-vă din nou pentru o clipă la Noe! Învățații Bibliei ne spun că, potrivit pasajului, încă nu plouase pe pământ până în acel moment. Așadar, când Dumnezeu l-a informat pe Noe că va ploua, încât întregul pământ va fi inundat, viitorul constructor de arcă a fost probabil un pic nedumerit. Dar Noe a făcut ceea ce i s-a poruncit, construind o corabie de dimensiuni imense – împuternicit și dirijat de Domnul. S-ar putea ca nouă să nu ni se ceară să construim o arcă, dar este posibil ca El să ne ceară să facem ceva la fel de formidabil. Suntem dispuși să facem această lucrare?

Biblia ne învață multe despre importanța muncii grele, mai ales atunci când urmărim obiective și scopuri clare. Iată câteva dintre principiile pe care ni le oferă:

Obiectivele necesită mai mult decât vise.

Mulți dintre noi avem aspirații înalte, lucruri pe care am vrea să le realizăm. Dar speranța și gândirea plină de dorință  nu sunt suficiente pentru a ne transforma visele în realitate. Cine-şi lucrează ogorul va avea belşug de pâine, dar cine umblă după lucruri de nimic este fără minte”.(Proverbe 12:11)

Acțiunile vorbesc mereu mai tare decât cuvintele.

O zicală ne amintește că „vorba este ieftină”, dar adevăratul cost vine în urma respectării intențiilor noastre bune. Notarea obiectivelor este întotdeauna o idee bună, dar întocmirea unui plan măsurabil și tangibil pentru realizarea lor – și apoi punerea lui în aplicare – este o idee mult mai bună.

Oriunde se munceşte este şi câştig, dar oriunde numai se vorbeşte este lipsă”. (Proverbe 14:23)

Eforturile fără tragere de inimă rareori reușesc.

Într-o zi, prietenul meu Gary Highfield și-a dat seama că „a vrea să” – dorința de a avea o viață mai bună pentru familia sa – trebuia să devină „trebuie să”, modelat de o varietate de eforturi pentru a se transforma pe el însuși într-un lucrător mai valoros. Eforturile sale au dat roade și el chiar a scris o carte, Când „a vrea să” devine „trebuie să”, care îi inspiră pe mulți tineri din ziua de azi.

Orice faceţi, să faceţi din toată inima, ca pentru Domnul, nu ca pentru oameni, ca unii care ştiţi că veţi primi de la Domnul răsplata moştenirii”. (Coloseni 3: 23-24)

Autor: Robert J. Tamasy

https://www.stiricrestine.ro/2021/02/15/mana-de-luni-daca-aveti-nevoie-de-o-barca-de-ce-nu-va-construiti-una/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu