luni, 8 februarie 2021

Pierdutele pe care le iubim cel mai mult

 


Evanghelizare către prieteni și familie

Articol de 

Pastor, Pepperell, Massachusetts

Ce este mai dificil decât să împărtășești Evanghelia pentru prima dată cu cineva pe care îl iubești? Împărtășirea Evangheliei pentru a zecea oară cu cineva pe care îl iubești - chiar și după ce a răspuns deja (în mod repetat) cu respingere sau indiferență.

În acel moment, ne simțim adesea blocați, ca și cum am fi jucat la un impas cu prietenul, copilul, vecinul sau soțul nostru. Ne-am rugat cu fidelitate, am rostit Evanghelia în mod clar și am iubit cu răbdare. Dar nu au existat semne de mișcare sau progres. Ce mai putem face?

Nu intenționăm să renunțăm. Prea mult este în joc. Dar știm că repetarea nedorită a acelorași cuvinte evanghelice poate respinge mai degrabă decât atrage, întări mai degrabă decât se înmoaie. Deci, ce să facem în continuare? Vârf de picior în conversație? Vă mulțumiți cu plăcere? Ne-am lăsat obosiți și descurajați. S-ar putea să devenim cinici și să ne resemnăm față de ceea ce se simte ca realitatea inevitabilă de care persoana de care ne pasă nu-l va urma vreodată pe Isus.

Ce spunem când am spus deja totul? Cum putem persevera în urmărirea celor pierduți pe care îi iubim?

Cum să te dezlipești

Există mai multe răspunsuri utile celor dintre noi care luptă în acest fel. În primul rând, s-ar putea să ne concentrăm prea mult pe propria noastră capacitate (sau lipsa acesteia) pentru a câștiga persoana pe care o iubim.

Isus ne îndepărtează de noi înșine și către suveranitatea lui Dumnezeu. Putem avea încredere că, în timpul său, Dumnezeu își va atrage poporul la Fiul său ( Ioan 6:44 ). S-ar putea să fim prea absorbiți de lipsa noastră actuală de succes. Apostolul Pavel ne indică în schimb spre viitor: „Să nu ne obosim să facem binele, căci la vremea potrivită vom secera, dacă nu vom renunța” ( Galateni 6: 9 ).

O altă cauză a disperării și confuziei noastre poate fi minciuna lui Satana că avem de-a face cu o situație statică. În adânc, suntem convinși că nimic nu se va schimba vreodată. Motivul nostru pentru a ne simți așa poate fi o credință nerostită care conduce așa ceva: Am o Evanghelie neschimbătoare de împărtășit și am împărtășit-o deja (de mai multe ori!). Nu mai am nimic de oferit. Am făcut tot ce pot. Nimic nu se va schimba.

„Ce se întâmplă dacă situația cu persoana noastră iubită pierdută este mai dinamică decât ne-ar dori Satan să credem?”

Dar dacă evanghelizarea înseamnă mai mult (nu mai puțin) decât împărtășirea conținutului Evangheliei? Ce se întâmplă dacă oamenii sunt mai complexi și imprevizibili decât am putea crede? Și ce se întâmplă dacă situația cu soțul, prietenul, copilul, părintele sau vecinul nostru este mai dinamică decât ne-ar dori Satan să credem? În fața unui aparent impas, este răcoritor și încurajator să ne reamintim de trei realități dinamice în orice relație cu o persoană iubită pierdută.

Această persoană se va schimba

Este prea ușor să crezi că persoana iubită care te-a îndepărtat în mod repetat sau te-a bătut va respinge întotdeauna Evanghelia. Dar oamenii se schimbă. Există un mit popular că fiecare celulă din corpul nostru este înlocuită la fiecare șapte ani, astfel încât suntem literalmente oameni diferiți la fiecare 84 de luni. Deși neadevărat, este o metaforă utilă pentru ceea ce este cu adevărat cazul. Un tânăr de 45 de ani este (sau va fi) o persoană diferită de tine de 35 de ani (care era diferit de tine de 25 de ani). Și acest lucru ar trebui să ne spere.

Am un prieten care împărtășește Evanghelia cu sute de rezidenți ai căminelor de îngrijire medicală în fiecare an. Pandemia i-a modificat radical ministerul, dar a fost creativ, vizitând adesea rezidenții la un iPad deținut de o însoțitoare a unei case de îngrijire medicală. Nu cu mult timp în urmă, prietenul meu a cerut susținătorilor să se roage pentru un rezident pe nume Bob. Pre-COVID Bob nu era teribil de interesat de Evanghelie. Dar a avut loc o schimbare dramatică. Acum Bob este larg deschis către Evanghelie, dornic de vizite, rugăciune și citire a Bibliei.

Dumnezeu a folosit un virus pentru a face asta. Cine ar fi putut prezice asta? Niciunul dintre noi nu știe ce schimbări de viață urmează pentru cei pe care îi iubim. Când circumstanțele lor se schimbă, la fel se pot schimba și ei. Dintr-o dată, ei pot vedea Evanghelia ca nu mai lipsită de valoare sau irelevantă, ci ca prețioasă și esențială.

Te vei schimba

În timpul studiilor postuniversitare, am împărtășit o casă cu alți câțiva studenți, dintre care unul era englez. Ne-am văzut destul de des în bucătărie în timp ce pregăteam mesele și, în timpul numeroaselor noastre conversații, a fost adesea firesc pentru mine să spun lucruri de genul: „Citeam ceva interesant în Biblie în această dimineață” sau „Eu a fost într-adevăr provocat de ceea ce am auzit azi la biserică ”. Am fost doar eu, împărtășind propria mea viață (așa cum fac prietenii).

De-a lungul timpului, am putut să împărtășesc Evanghelia cu prietenul meu prin aceste conversații din bucătărie. La acea vreme, nu mi-am dat seama de tot ce se întâmpla în viața lui. El suferea și căuta și Evanghelia a devenit atractivă pentru el. Într-o seară specială, una pe care nu o voi uita niciodată, m-a oprit în sufrageria casei pe care o împărtășisem și mi-a spus că a devenit creștin.

Unul dintre motivele pentru care ne simțim blocați în evanghelizarea noastră poate fi faptul că ne-am redus greșit sarcina de a împărtăși un mesaj despre cum să fim mântuiți. Acest mesaj este crucial și central, dar dacă este tot ceea ce trebuie să împărtășim și l-am împărtășit deja și a fost deja respins, s-ar putea să ne simțim blocați. Dar sarcina noastră este mai bogată, mai profundă și mai completă decât atât. Trebuie să împărtășim Evanghelia și pe noi înșine ( 1 Tesaloniceni 2: 8 ), pentru că o viață răscumpărată de Evanghelie redă Evanghelia, dar cu detalii unice, personale și relatabile.

Deci, există multe alte conversații fructuoase despre Evanghelie care trebuie purtate chiar și după ce persoana iubită a respins Evanghelia. De exemplu, putem continua să exprimăm ce înseamnă Evanghelia pentru noi . Putem împărtăși modul în care noile lupte și eșecuri ne ajută să avem mai multă încredere în Hristos. Este cu totul posibil să faceți acest lucru într-un mod natural, neforțat și nu predicator. Pe măsură ce experimentăm mai mult din Hristos pe care îl iubim, putem exprima acest lucru oamenilor pe care îi iubim. Nu ne-am blocat niciodată cu un singur lucru de spus.

Prietenia ta se va schimba

Am un prieten de multă vreme care nu-L cunoaște pe Isus. I-am frecventat afacerea de mulți ani, nu atât pentru că cred că am nevoie de ceea ce vinde, ci pentru că știu că are nevoie de ceea ce ofer.

„Nu credeți minciuna că nimic nu se va schimba vreodată, că nu mai aveți nimic de spus sau de făcut”.

La începutul prieteniei noastre, am discutat despre vreme și sport. Apoi am început să împărtășim despre copiii și familiile noastre. În anii de după, am vorbit despre lucruri precum biserica, Evanghelia, moartea și prietenia. Când sunt singur în magazinul său, conversația poate merge foarte adânc foarte repede. L-am invitat de mai multe ori la biserică și nu a fost niciodată acceptat. Am explicat Evanghelia și el nu a crezut. Dar am speranță, în parte pentru că prietenia noastră nu este statică.

Îi pot spune acum mai multe decât puteam acum cinci ani. Ce aș putea să spun în 5 ani? Nu presupuneți că relația dvs. cu prietenul, copilul, vecinul sau soțul va fi întotdeauna acolo unde este astăzi. De fapt, presupuneți că se va schimba. Și roagă-l pe Dumnezeu să deschidă ușile prin aceste schimbări.

Nu renunța

Prietenul meu care slujește în case de bătrâni mi-a vorbit despre un bărbat pe nume Rich, fost inginer, care locuia într-o casă de bătrâni. Într-o după-amiază de iulie, în urmă cu un an sau doi, după o conversație în camera sa, Rich a decis că vrea să-l cunoască pe Isus. S-a rugat și l-a invitat pe Iisus să-i fie Mântuitorul. La scurt timp după aceea, a început un curs de ucenicie cu prietenul meu, citind împreună Evanghelia după Ioan. Rich avea 98 de ani.

Mă întreb câți oameni au împărtășit Evanghelia cu Rich în decursul mai multor ani și nu au pătruns? Mă întreb câți au renunțat la speranță? Dar după 98 de ani, Dumnezeu l-a salvat.

Vă rog să nu vă pierdeți inima. Nu credeți minciuna că nimic nu se va schimba vreodată, că nu mai aveți nimic de spus sau de făcut. Nu vă lăsați convinși că soțul, copilul, aproapele sau prietenul dvs. nu vor ajunge niciodată să-L cunoască pe Isus. Continua sa te rogi. Continuă să vorbești cu răbdare pe măsură ce ai ocazia. Continuă să iubești cu dragostea lui Isus. Continuă să împărtășești răsucirile propriei tale vieți în timp ce te agăți de Isus și crești în el. Continuă să perseverezi în urmărirea celor pierduți pe care îi iubești.

https://www.desiringgod.org/articles/the-lost-we-love-the-m

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu