luni, 1 februarie 2021

Înainte de a trimite un mesaj critic: șase considerații


Interviu cu 

Fondator și profesor, desiringGod.org

Transcriere audio

Social media a devenit un infern al insultelor și al furiei. Și, uneori, chiar creștinii care mărturisesc se adaugă furiei fără să se gândească la prostia de a arunca abuzuri verbale. Trebuie să facem mai bine. Și acest lucru duce la întrebarea de astăzi a unui tânăr, un ascultător al podcastului care scrie acest lucru: „Bună, pastor John. Tatăl meu este un pastor care își petrece mult timp implicându-se cu oamenii de pe rețelele de socializare, folosind adesea un limbaj înjositor și jignitor în acest proces. Acest lucru poate varia de la numirea unor oameni mincinoși pentru a spune lucruri cu care nu este de acord, până la a le numi prost.

„Se pare că scuză acest comportament cu mentalitatea că„ nu este jignitor dacă este adevărul ”, dar mă face încă foarte incomod să văd acest comportament de la el, atât ca tată, cât și ca pastor. În opinia mea, aceasta merge direct împotriva chemării Scripturii de a nu ne „jigni în schimb”, ci de a binecuvânta ( 1 Petru 2:23 ), iar discursul nostru „de a fi întotdeauna milostiv, condimentat cu sare” ( Coloseni 4: 6 ) . Sunt un tânăr creștin și știu că de multe ori lipsesc cunoștințele mele despre chestiunile spirituale, dar mi-a ars conștiința să cred că tatăl meu ar putea să se angajeze într-un comportament păcătos online. Mi-aș dori foarte mult să știu ce părere aveți despre acest subiect.

Permiteți-mi să încerc să fac câteva comentarii pe care tânărul nostru prieten le poate lua în considerare în formarea propriei sale înțelegeri a modului de a vorbi și cum poate, în cele din urmă, să-l abordeze pe tatăl său într-un mod umil și eficient.

1. Spune adevărul.

În primul rând, așteptările minime ale discursului nostru pe rețelele de socializare ar trebui să fie că este adevărat - adică adevărat din punct de vedere biblic. Și cu cât acest adevăr este mai evident, cu atât mai bine. Cu alte cuvinte, dacă oamenii pot vedea de ce este adevărat, atunci este mai bine.

Acum, spun că este minim, iar motivul pentru care subliniez că este doar minim este că puteți gestiona adevărul în moduri păcătoase. Vorbirea adevărului nu garantează că vorbiți cu dreptate sau cu dragoste. Acesta este unul dintre principalele puncte din Iov 3-31 Adică, aceasta este 29 de capitole de teologie discutabilă. O mulțime din ceea ce Eliphaz, Bildad și Zofar îi spuneau lui Iov erau, într-un sens, adevărate.

„Vorbirea adevărului nu garantează că vorbești cu dreptate sau cu dragoste.”

De fapt, citesc Job chiar acum și tocmai am citit un capitol întreg în această dimineață care tocmai mă făcea să mă scarpinez pe cap și să spun: „Ce este în neregulă cu asta?” Și ceea ce nu era în regulă a fost că a fost nepotrivit și a fost nepotrivit. Dar probabil că ai putea justifica majoritatea lucrurilor pe care le-a spus, paralelându-le cu Psalmii. Cred că această carte este în Biblie din mai multe motive. Și una dintre ele este să arate că adevărul nu este suficient; adevărul poate fi folosit în mod nedrept.

2. Scopul spre binele lui Dumnezeu.

Iată a doua mea observație. Pavel a spus în Efeseni 4:29 : „Să nu iasă din gura ta nici o vorbă stricăcioasă, ci numai cele bune pentru zidire, după cum se potrivește prilejului, pentru a da har celor care aud”. Deci, pe lângă faptul că este adevărat, Pavel spune că ar trebui să testăm ceea ce spunem dacă acesta vizează construirea celeilalte persoane. Și construirea, în vocabularul lui Pavel, înseamnă a-i ajuta să crească în credința lor, în înțelegerea lui Hristos și în dragostea față de ceilalți oameni și în sfințenia lor.

Cu alte cuvinte, testul este acesta: urmăresc în postările mele de pe rețelele sociale să ajut persoana cu care vorbesc sau despre care vorbesc să-l cunoască mai bine pe Dumnezeu, să aibă mai multă încredere în Dumnezeu, să iubească oamenii mai bine, să meargă în mai puțin păcat și mai multă sfințenie? Acum, asta lasă mult loc pentru critici. Nu spun că nu poți spune vreodată nimic critic despre ceea ce a spus sau a făcut cineva. Dar testul din Efeseni 4:29 este: Ne îndreptăm în mod vădit spre binele către Dumnezeu al celuilalt? Acesta, spune el, este modalitatea grațioasă de a vorbi.

Și apoi adaugă că discursul nostru ar trebui să se potrivească cu ocazia. Cu alte cuvinte, este nevoie de adevărată înțelepciune pentru a ști să folosești adevărul în cel mai eficient mod de la situație la situație. Și puteți auzi acest lucru în Proverbele 26: 7 , unde scrie: „Ca picioarele unui om șchiop, care atârnă inutil, este un proverb în gura nebunilor”. Acesta este un adevărat proverb. Pur și simplu atârnă acolo ca niște picioare inutile în gura unui prost pentru că nu știe situația și nu știe cum să o folosească.

Sau ia în considerare Proverbele 26: 9 , „Ca un ghimpe care urcă în mâna unui bețiv este un proverb în gura nebunilor”. Cu alte cuvinte, o persoană poate spune adevăr proverbial, iar vorbirea sa poate fi perfect inutilă sau perfect dăunătoare, în funcție, parțial, de dacă se potrivește cu ocazia.

3. Cunoaște-ți publicul.

Iată a treia mea observație: potrivirea ocaziei are implicații speciale pentru Internet și rețelele sociale. Acest lucru necesită un tip particular de înțelepciune și reținere. Și ceea ce este ciudat în această ocazie numit Internet este că este fără context. Nu avem niciun control asupra cine, cum, unde sau când o persoană citește ceea ce am scris. Există mii de condiții diferite, condiții emoționale și niveluri de maturitate și stări de înălțime sau adâncime spirituală și experiențe imediate, și continuu.

Cu alte cuvinte, ne dezlănțuim propozițiile într-un moment necunoscut. Și nu spun că acest lucru ar trebui să ne închidă în întregime, dar spun că înțelepciunea, vorbind potrivit cu ocazia, ar trebui să ne ofere o anumită reținere, astfel încât să nu fim indiferenți la toate efectele necunoscute pe care le putem spune avea.

De fapt, una dintre cele mai mari plângeri ale mele cu privire la modul în care oamenii folosesc Twitter, de exemplu, este că o mulțime de ceea ce se spune public pentru zece mii de oameni să citească ar trebui să fie spus în mod privat persoanei, nu public. Se spun atât de multe lucruri unui individ pentru ca o tribună de oameni să te urmărească cum o spui. Și nu înțeleg asta. Mă descurcă într-adevăr. Mă face să mă întreb: De ce vrei ca atât de mulți oameni să te audă spunând ceea ce tocmai i-ai spus acelui individ? Deci, ar trebui să ne întrebăm, într-adevăr, de ce vrei ca atât de mulți oameni să audă ce spui prietenului tău? Cred că se întâmplă unele lucruri adânci care nu sunt sănătoase. L-am gustat în mine și îl văd la alții.

4. Căutați pacea și urmăriți-o.

A patra mea sugestie este că măsurăm ceea ce spunem pe rețelele de socializare dacă comunică o dorință din inimă, nu doar că o persoană crește în relația sa cu Dumnezeu, ci că își dă seama că ne-ar plăcea ca aceștia să fie mai uniți cu noi decât noi în prezent sunt.

Cu alte cuvinte, atunci când criticăm pe cineva pentru un punct de vedere sau o atitudine, ei discern că, în spatele acelei critici, ne-am dori cu adevărat să vină ziua când am putea fi prieteni? Sau au un gust de dispreț care comunică: „Nu numai că nu-mi place părerea ta, dar nu aș vrea să fiu în preajma ta, chiar dacă ți-ai schimba părerea?” Care vine? Le vrem? Le vrem?

„Pot detecta oamenii că inima ta este profund mulțumită și satisfăcută de frumusețea, valoarea și măreția lui Isus?”

Aud acest punct în Efeseni 4: 1–3 , unde Pavel spune: „Mergeți într-o manieră demnă de chemarea [voastră]. cu toată smerenia și blândețea, cu răbdare, purtând unii cu alții în dragoste, dornici să mențină unitatea Duhului în legătura păcii. ” Cu alte cuvinte, indiferent cât de serios ne simțim, trebuie să ne punem problema cu cineva sau cu o problemă, dăm dovezi că ne-am dori cu adevărat să existe pace? Da, vrem o pace bazată pe adevăr. Dar nu vrem doar adevăr; vrem o pace întemeiată pe adevăr Sau consideră că ceea ce ne place cu adevărat este lupta, nu reconcilierea?

5. Fii lent la mânie.

Iar cea de-a cincea sugestie este că luăm cu adevărat în serios Iacov 1: 19-20 , „Fiecare persoană să fie rapidă în auz, lentă în vorbire, lentă în mânie; căci mânia omului nu produce dreptatea lui Dumnezeu ”. Desigur, nu spun că nu există ocazie pentru mânia dreaptă. Spun doar că, având în vedere felul în care suntem păcătoși - conectați de cădere și foarte predispuși să ne apărăm și foarte ușor provocați, frustrați și înfuriați - cuvintele lui James sunt cu adevărat necesare.

Fii lent la mânie, încet să vorbești, pentru că este foarte, foarte, foarte (voi spune trei și mă opresc aici: foarte, foarte, foarte) probabil că furia ta nu este dreaptă, iar a mea nici nu este, și va fi nu produce binele pe care crezi că ar putea. Textul respectiv este un guvernator al acceleratorului nostru de furie și avem nevoie de el.

6. Lasă comoara să strălucească.

Și ultimul criteriu pe care l-aș menționa pentru a vorbi pe rețelele de socializare este următorul: pot detecta oamenii că inima ta este profund mulțumită și satisfăcută de frumusețea, valoarea și măreția lui Isus? De aceea existăm: să-L arătăm pe Iisus Hristos ca fiind comoara supremă a lumii. Au gust de asta? Gustă asta când citesc sau ascultă ceea ce spunem? „Îmi dau seama că sunt foarte mulțumiți și mulțumiți de Isus în pace”.

Și voi încheia doar spunându-i tânărului nostru prieten, dacă descoperiți că aceste șase observații pe care tocmai le-am făcut ar putea fi de ajutor pentru dumneavoastră și tatăl vostru, mergeți la el cu toată umilința și o conștientizare profundă a propriului păcătos, Galateni 6: 1 spune, și exprimă-i din nou grija ta. Și rugați-l, probabil, să citească aceste puncte sau să le asculte sau să vă asculte împărtășindu-le. Și apoi nu-l presați; nu cereți o mare schimbare imediată. Însă tu și cu mine și alții ne vom ruga împreună pentru ca poate comunicările sale să se conformeze, în viitor, mai strâns cu Cuvântul lui Dumnezeu.

 https://www.desiringgod.org/interviews/before-you-tweet-criticism-six-considerations?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu