Articol de 

Pastor, Minneapolis, Minnesota

Cu toții am avut experiența. Dulceața slab persistentă, simțul realității care se întoarce asupra noastră și apoi oftarea doritoare, „A fost doar un vis”. Cum ne-am dori să ne putem întoarce! Și apoi, cum ne-am dori să ne amintim. Foarte curând, visul dispare din memorie pe măsură ce viața de veghe ne inundă simțurile.

Creștinii visează adesea, ca să spunem așa, la ce ar putea face Dumnezeu în viața lor pentru slava Sa. Uneori, unele dintre aceste vise bune încep să prindă rădăcini în mintea noastră și să încurajeze speranța în inimile noastre. Ne agățăm de ele. Începem să ne bazăm pe ele. Dar ce se întâmplă când visele bune nu se împlinesc? Și de ce ne lasă Dumnezeu să visăm lucruri bune care nu se întâmplă niciodată? Răspunsul este la fel de minunat pe cât de îngrijorător: așa că el poate zdrobi micile noastre idei de măreție și ne poate arăta ceva mai bun.

Sunat într-un loc puțin probabil

Ei bine, de unde să începem? Providența vorbise. Am fost chemat la acest amvon. Nu era ușa pe care aș fi ales-o pentru mine, dar era larg deschisă, iar alte uși fuseseră închise. Când m-am alăturat acestei mici biserici cu patru ani mai devreme, făcusem acest lucru cu credință că, dacă Domnul ar vrea să mă cheme la slujire, el o va face prin cea mai înaltă autoritate de pe pământ, biserica locală. A făcut exact asta. Și nu era deloc ceea ce se aștepta cineva. Ceva Tookish s-a trezit în noi și am plecat într-o aventură.

„Suntem lucrarea lui Dumnezeu. Suntem marea lui grijă. El trimite încercările pe calea noastră pentru a ne modela în asemănarea sa ”.

Pastorul nostru nu a fost cine a spus că este și am aflat calea grea. Doctrina sa era solidă; părea a fi devotat gloriei lui Dumnezeu. Dar, după cum este scris, „Păcatele unora sunt evidente, mergând înaintea lor la judecată, dar păcatele altora apar mai târziu” ( 1 Timotei 5:24 ). Dumnezeu a început să dezlipească masca. Oamenii au plecat. Bătrânii au plecat. În cele din urmă, situația a devenit clară pentru toți cei care doreau să vadă adevărul. El a renunțat cu demonstrații de pocăință, dar în cele din urmă a dat înapoi și a fugit.

Ce s-ar putea face? Aici era o mică turmă, angajată una cu cealaltă. Au ramas. Și eu am făcut-o și, în curând, am fost numit să predic. Unii dintre prietenii mei au venit în ajutor; alții s-au retras din mine din motive fără legătură. Războiul spiritual al ministerului începuse.

Dar nu conteaza. Aici, în sfârșit, o cale clară s-a deschis în fața mea. M-am pregătit pentru asta de ani de zile. Studiu. Meditaţie. Rugăciune. Predicasem la colțurile străzilor. Îi îndemnasem pe sfinți după apeluri din ultimul moment pentru a umple amvonul. Am participat la întâlnirile bătrânilor și am păstorit sub îndrumarea lor. Exposasem cuvântul acestor oameni. Dumnezeu mă chemase aici și mă ținuse aici, pentru asta.

Un vis bun moare

În curând am începe să creștem, mi-am spus. Aveam totul împotriva noastră, dar Dumnezeu se arătase a fi ajutorul nostru. Darurile și chemarea erau prezente, iar oamenii erau dispuși și credeau. Ne-am rugat. Am evanghelizat. Orice lună acum, am crește. Dar pe măsură ce lunile s-au întins în ani, m-am trezit încet, dar sigur din vis. A fost un vis bun, dar a fost un vis. Nu a fost să fie. Eram o biserică mică, plină de gloanțe, o congregație Tiny Tim și am putea fi așa pentru totdeauna, dacă am dura deloc.

Este dificil să descriu felul de suferință care a crescut încet asupra mea. Chinul și-a luat timpul. La fel ca tortura chineză cu apă, eșecul după eșec a căzut asupra sufletului meu sensibil, iar vânătăile au urmat vânătăi în locurile pustii ale acelei sălbăticii pe care oamenii o numesc amvon. A fost o suferință sufletească care poate fi descrisă doar ca umilință .

„Există puține lucruri”, scrie Paul Tripp, „care sunt la fel de umilitoare personal precum este slujirea. Există puține eforturi care au puterea de a produce în tine sentimente atât de profunde de inadecvare, precum face ministerul ”( Dangerous Calling , 129). Eforturile sufletului meu au avut loc într-un colț liniștit, nevăzut de lume și abia vizibil propriilor mei oameni, deși uneori îmi vedeau disperarea. Am fost condus în praf în fața unui public: unul.

În acel loc singuratic, Dumnezeu mi-a arătat din ce sunt făcută. Nu eram nimic; Nu puteam face nimic. Știam ce a spus Pavel, dar acum gustam și vedeam și strigam cu el: „Cine este suficient pentru aceste lucruri?” 2 Corinteni 2:16 ).

„Poate fi încă speranță”

Mi-a trecut vreodată prin cap că toate astea erau Dumnezeu răspunzând vechilor mele rugăciuni pentru utilitate?

M-am luptat cu el chiar despre acest lucru cu mult înainte. L-am implorat să nu mă lase să-mi urmez cursul degeaba sau să-mi irosesc viața. S-ar putea ca toate aceste frământări să fi fost într-adevăr adevăratul răspuns la rugăciunile mele? Ca orice poveste reală, avea toate părțile pe care nu ți le arată în filme și toate părțile pe care ți le arată în Biblie: așteptarea, dorul, suferința tăcută, confortul de a contempla renunțarea. A fost bine pentru mine:

Este bine pentru un om să poarte
     jugul în tinerețe.
Lasă-l să stea singur în tăcere,
     când este pus peste el;
lasă-l să pună gura în țărână -
     poate exista încă speranță. Plângeri 3: 27-29 )

Am învățat ceva despre răbdare și, mai important, am învățat ceva despre mulțumire în Domnul meu care mă iubește așa. Sunt încă aici. Situația mea este din ce în ce mai potrivită pentru mine, iar eu pentru ea. Învăț să-mi servesc Dumnezeul acolo unde sunt, pentru că sunt opera providenței lui Dumnezeu. Și acum, încet, dar sigur, îi construim împreună biserica.

Salvat din planurile noastre

Fraților și surorilor, noi suntem lucrarea lui Dumnezeu. Suntem preocuparea lui. El trimite încercări calea noastră pentru a ne modela în asemănarea sa. Ne îngrijorăm de succesul nostru în împărăție, în timp ce Dumnezeu pune accentul pe succesul împărăției în noi. Vrem să mântuim lumea, dar Dumnezeu încă are mintea să ne mântuiască. Îl putem lăsa pentru o dată să fie Dumnezeu? Providența Sa ne îndrumă picioarele în căile pe care el le-a pregătit să mergem. Nu se poate împotrivi lui. De ce am vrea? El este cu totul dragut și plin de bunătate față de noi.

Să spunem că Dumnezeu ne-a lăsat să ne realizăm micile noastre vise. În acest caz, viețile noastre ar deveni precum Insula Întunecată a Narniei, pe care s-ar putea să o cunoașteți sub numele său, Insula în care visele se împlinesc. Noi, la fel ca bietul Lord Rhoop, ne-am grăbi în acel loc în abandon nechibzuit fără nici o cale de evadare, neștiind că insula unde visele devin realitate este de fapt locul în care coșmarurile devin reale.

„Ne facem griji cu privire la succesul nostru în împărăție, în timp ce Dumnezeu pune accentul pe succesul împărăției în noi”.

De ce nenorociri nenumărate ne-a salvat? Cât de infinit de amabile sunt intențiile sale cu noi? Indiferent dacă știm sau nu, când Dumnezeu ne salvează de propriile noastre vise, suntem ca narnienii care au scăpat în cele din urmă de țărmurile acelei insule blestemate: „Așa cum există momente când pur și simplu să te culci în pat și să vezi lumina zilei revărsându-se prin fereastră . și să ne dăm seama că a fost doar un vis: nu era real , este atât de ceresc încât a meritat aproape să avem coșmarul pentru a avea bucuria de a ne trezi, așa că toți au simțit când au ieșit din întuneric ” unde propriile lor vise s-au împlinit.

Marele povestitor va avea libertatea sa. Dezvoltarea personajului său este rafinată. Suntem capodoperele sale. Știe ce vrea să facă cu noi și bucuria pe care vrea să o avem. Nu putem avea încredere în el? Nu putem să-i predăm toate planurile bune ale inimii noastre, știind că planurile sale sunt mai bune? Îmbrățișează-ți situația în care te afli și vezi ce face Dumnezeu acolo. La urma urmei, suntem mai mult decât cuceritori în toate aceste lucruri, nu din ele ( Romani 8:37 ).

https://www.desiringgod.org/articles/when-good-