vineri, 19 februarie 2021

Care este intelesul vietii?

 

Interviu cu 

Fondator și profesor, desiringGod.org

Transcriere audio

Lansăm câteva întrebări uriașe pe podcast, cum ar fi aceasta de la o femeie pe nume Abija, care trece prin multe. „Dragă pastor John, salut! Deci, am avut de-a face cu multe lucruri în viață, ceea ce a fost foarte greu în ultimii trei ani. În mod normal, aș putea face față provocărilor vieții cu asigurarea că Dumnezeu stăpânește și că pot avea încredere în el. Dar, începând din 2018, am început să mă simt deprimat cu privire la întregul sens al vieții și la propriul meu scop. În mijlocul provocărilor mele am pierdut pe cineva pe care îl iubeam cu adevărat și m-a rupt ca și cum nimic nu a mai avut-o vreodată. Întreaga mea viziune asupra lui Dumnezeu și a vieții a fost spulberată. Parcă nu mă pot scoate din întrebări de ce viața este chiar un lucru. Viața, cel puțin viața mea, simte adesea că nu are sens. Îmi poți reînnoi viziunea pentru viață? Îmi puteți explica: Care este sensul vieții? ”

Abija, aud trei întristări distincte și legate între ele care te-au adus în acest loc de îndoială cu privire la sensul vieții tale. Aud depresie; Aud pierderi; Aud un fel de fixare în mintea ta. Voi spuneți: „Parcă nu mă pot scoate din întrebări de ce viața este chiar un lucru”. Cu alte cuvinte, banda continuă să se redea mereu și în minte: viața este cu adevărat semnificativă? Sau este doar un amestec fără sens care vine de nicăieri, nu merge nicăieri, cu nimic între ele în afară de întâmplare?

Îmi iau întrebarea, pledoaria, foarte în serios. Am gustat puțin din ceea ce vorbiți și cunosc pe alții care au gustat tot ceea ce vorbiți. M-am văzut trecând, am văzut pe alții trecând și cred că puteți trece. Puteți ieși în lumina încrederii în Dumnezeu, încrederea în Hristos, încrederea în scopul sigur pe care Dumnezeu îl are pentru această lume - scopul înțelept, bun, drept, sfânt pe care îl are Dumnezeu pentru această lume și locul vostru în ea.

Strategiile lui Satana

Chiar și în cuvintele pe care le folosești, Abija, pui degetul pe sensul vieții. Spui că ești deprimat de întregul sens al vieții tale și de propriul tău scop. Și cred că este corect; Cred că ai perfectă dreptate că sensul constă în scop - un scop bun, un scop sau proiect înțelept, corect, satisfăcător pentru tine sau pentru lume. Deci, întreaga întrebare este: Oare lumea, cu toată frumusețea și urâțenia ei, bucuria și gemetele, dragostea și ura, plăcerea și durerea, nobilimea și vulgaritatea, bunătatea și abuzul, egoismul și sacrificiul - face o astfel de lume ca a noastră? un scop înțelept, bun, drept, satisfăcător sub providența unui Dumnezeu atotînțelept și atotputernic?

Sau ateul Bertrand Russell a fost chiar la sfârșitul vieții când a spus: „Există întuneric afară și când voi muri, va fi întuneric înăuntru. Nu există nici o splendoare, nici o vastitate nicăieri; doar banalitate pentru o clipă, și apoi nimic ”? Sunt cuvintele lui Macbeth în piesa lui Shakespeare, când aude despre moartea soției sale - sunt adevărate aceste cuvinte? Sunt o reflectare a realității?

Afară, afară, lumânare scurtă!
Viața nu este decât o umbră umblătoare, un jucător sărac,
care se strânge și își frământă ora pe scenă,
și apoi nu se mai aude. Este o poveste
povestită de un idiot, plină de sunet și furie, care
nu înseamnă nimic.

„Sensul vieții este să-L cunoaștem pe Dumnezeu și să ne bucurăm de Dumnezeu și să reflectăm o parte din frumusețea lui Dumnezeu așa cum îl cunoaștem în Hristos”.

Abija, cred că una dintre strategiile comune ale lui Satana, despre care știi că este un hoț și un criminal - el fură adevărul din minte; el ucide sufletul - una dintre strategiile sale obișnuite este să ne fixăm mintea pe astfel de posibilități: Viața este o poveste spusă de un idiot, nu-i așa? Plin de sunet și furie, care nu înseamnă nimic. Lui Satan nici nu-i pasă dacă crezi asta; vrea doar să fii fixat pe ea - să te gândești la asta tot timpul și să te întrebi dacă ar putea fi adevărat. El vrea să fure de la tine și la mine orice vestigiu de încredere că Dumnezeu este înțelept și bun și drept și sfânt și că Dumnezeu lucrează totul împreună pentru un scop grozav.

Cunoaște-l și bucură-te de Dumnezeu

Deci, scopul meu chiar acum în acest Întreabă pe pastorul Ioan este să mă rog pentru tine: ca tu să ai puterea de a rezista diavolului și că aș putea pune o sabie, sabia Duhului, în mâna ta, astfel încât să poți lupta curajos și triumfător împotriva întunericului. Sabia Duhului este cuvântul lui Dumnezeu. Când și-a scris cartea, Dumnezeu a știut că vei trece prin asta. Dumnezeu știa despre depresia ta. Știa despre pierderea ta. Știa despre fixarea îndoielii în mintea ta. Și el a scris despre aceste lucruri în repetate rânduri în cuvântul său pentru a vă ajuta pe voi și pe noi toți.

Înțelesul vieții, conform acelui cuvânt, cuvântul lui Dumnezeu, este să-L cunoști pe Dumnezeu așa cum este El cu adevărat; și să ne bucurăm de el și de tot ce este pentru noi în Hristos; și să reflectăm în această lume întunecată o parte din lumina pe care El ne-a arătat-o ​​atunci când Hristos, chiar Fiul lui Dumnezeu, a murit în locul nostru, tocmai pentru a-L putea cunoaște pe Dumnezeu și a ne bucura de Dumnezeu în ciuda păcatului nostru; și apoi într-o zi să-l văd și să-l cunosc perfect fără sfârșit. Lasă-mă să o spun din nou. Sensul vieții este să-l cunoaștem pe Dumnezeu și să ne bucurăm de Dumnezeu și să reflectăm o parte din frumusețea lui Dumnezeu așa cum îl cunoaștem în Hristos și într-o zi să-l vedem perfect și neîncetat să ne bucurăm de el.

Sensul vieții acum, scopul vieții în această epocă, nu este confortul în această lume acum, nici evadarea din suferință acum, nici evitarea pierderii acum, nici maximizarea plăcerilor fizice acum, nici acumularea bogățiilor acum, nici realizarea oricărei faime acum, nici dreptul la vreo sănătate acum și nici că am fi tratați acum cu respect și dreptate. Acestea nu sunt sensul vieții în această epocă pentru poporul lui Dumnezeu.

Odată ce păcatul a intrat în lume și totul a fost corupt și odată ce scopurile mântuitoare ale lui Dumnezeu au început să salveze oamenii de păcat, scopurile glorioase și frumoase ale acestei creații au fost împinse în timp în care Hristos va veni din nou și va îndrepta totul: un timp perfect neprihănirea, un timp al păcii desăvârșite, o nouă creație fără plâns sau durere, astfel încât din nou și din nou în Scripturi ni se spune să ne bucurăm în speranță - ca Romani 5: 2 : „Bucură-te în speranța slavei lui Dumnezeu . ”

Focul rafinatorului

Această lume actuală este în primul rând un sezon de testare și foc de rafinare. Dacă această lume este tot ceea ce există, atunci viața este cu siguranță lipsită de sens. Biblia spune: „Să mâncăm și să bem, căci mâine murim”, dacă nu există înviere din morți ”( 1 Corinteni 15:32 ). Deci, apostolul Pavel a spus: „Consider că suferințele din prezent nu merită comparate cu slava care urmează să ne fie descoperită” ( Romani 8:18 ). Și din nou, el a spus: „Această ușoară suferință de moment” - mă gândesc la pierderea ta, Abija, de exemplu. „Această ușoară nenorocire de moment ne pregătește o greutate eternă de glorie mai presus de orice comparație” ( 2 Corinteni 4:17 ). Apostolul Petru a spus-o cel mai complet și mai clar.

Prin puterea lui Dumnezeu [voi] sunteți păzit prin credință pentru o mântuire gata să fie revelată în ultima vreme. În aceasta [venirea, remediu sigur pentru toate relele; această mântuire] vă bucurați, deși acum pentru o vreme, dacă este necesar, ați fost întristați de diferite încercări, astfel încât autenticitatea testată a credinței voastre - mai prețioasă decât aurul care pier, deși este testat prin foc - să poată fi găsită rezultă în laudă, glorie și onoare la revelația lui Isus Hristos. 1 Petru 1: 5-7 )

„Iisus Hristos a suferit tocmai pentru a ne aduce prin încercările noastre aprinse, rafinate și purificate, chiar în prezența lui Dumnezeu”.

Oh, Abija, asta-i viața ta, nu? Cuvintele pentru diferite încercări înseamnă „tot felul de încercări” - literalmente, „multe culori de încercări și teste”. Ce interpretare uimitoare a acestei lumi și a locului nostru în ea! Sensul suferinței în această viață este rafinamentul credinței prin focurile diferitelor încercări, pentru ca noi să-L putem cunoaște pe Dumnezeu, să-L iubim pe Dumnezeu, să-L arătăm pe Dumnezeu ca fiind mai prețios decât tot ce consumă focurile. Isus Hristos a suferit tocmai pentru a ne aduce prin aceste încercări aprinse, rafinate și purificate, în însăși prezența lui Dumnezeu pentru bucuria noastră veșnică ( 1 Petru 3:18 ).

O nouă perspectivă asupra puzzle-ului

Așa că închid, Abija, cu o ilustrație. Când COVID-19 ne-a închis pe soție și pe mine, cineva ne-a dat un puzzle cu o mie de piese. Au crezut că vom avea nevoie de ceva de făcut. Am întins-o pe două mese de cărți. Și în pauzele dintre munca mea, aș face o pauză acolo și aș încerca să găsesc o piesă sau două pentru a le pune împreună. Am început cu încrederea că aceste mii de piese haotice îngrămădite în mijlocul mesei vor fi într-o bună zi acea imagine frumoasă de pe cutie - de la pat la frumusețe, de la haos la comandă. Da, asta va veni. Am văzut poza pe cutie. A fost un fel de promisiune.

Dar într-o zi, am avut granița aproape completă - așa am început, cu granița. Era aproape complet finalizat, totul se potrivea, dar nu se potrivea. Erau doar una sau două piese care nu se potriveau. Și eram sigur că lipsește o piesă. M-am uitat peste tot pe podea. Sau poate au greșit puzzle-ul. Este defect. Am trecut, din când în când, uitându-mă sistematic la toate piesele. Le-am pus în rânduri ca să văd. M-am fixat pe gândul: acest puzzle nu va funcționa. Acest puzzle este defect.

Apoi, soția mea a venit și s-a așezat și s-a uitat la toate piesele de margine pe care le-am pus împreună. Și ea a spus: „Nu cred că aceste două piese merg împreună pe care le-ați fixat aici. Aproape că merg împreună. Dar nu cred că merg împreună. ” M-am uitat la el și am răspuns: „Sunt perfecte. Ei merg împreună. ” Și ea a spus: „Nu, nu cred.” Mi-a despărțit puzzle-ul și a decuplat piesele pe care le petrecusem ore întregi. Ea a reamenajat piesele și le-a pus la loc, și s-a potrivit perfect. Nu a fost nici o piesă pierdută. Nu a existat niciun defect. Doar că am fost falibil.

Așadar, rugăciunea mea, Abija, este ca acest Întreabă pe pastorul Ioan să vină probabil la tine așa cum a venit soția mea la mine și mi-a arătat: „Johnny, fixarea ta asupra imperfecțiunii acestui puzzle și că factorii de decizie au suflat - asta nu este din loc . Chiar se potrivesc. Aceasta va fi o imagine frumoasă. Doar ține-o. Ai încredere în promisiunea care se află acolo. E adevarat." Suferințele acestei vieți nu merită comparate cu gloria care va fi revelată.

https://www.desiringgod.org/interviews/what-is-the-meaning-of-life

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu