Editoriale, Opinii | 10 februarie 2014, 16:29
Facebook, care a sărbătorit marția trecută 10 ani, are 757 milioane de utilizatori activi zilnic. Aproximativ 19% dintre ei sunt din Statele Unite și Canada, ceea ce însemnă aproximativ 143 de milioane de oameni care intră pe Facebook în fiecare zi. Numărul de utilizatori de Facebook din România sunt de 6,6 milioane.
Potrivit unui sondaj CBS News 2006, 15% din adulții din SUA citesc Biblia în fiecare zi. Înseamnă că aproximativ 40 de milioane de persoane din SUA și Canada citeau Biblia în fiecare zi. Asta a fost acum opt ani. Este foarte probabil că numărul de cititori ai Bibliei – au scăzut mai degrabă decât a crescut, având în vedere spirala descendentă a națiunii americane .
Jennifer LeClaire, o editoare a revistei Charisma aduce în discuție această problemă punând întrebarea “Ce puteți spune despre o națiune care citește Facebook mai mult decât Biblia?“.
“Bineînțeles”, spune Jennifer, “nu sunt anti-Facebook. Prin Facebook poți să faci o lucrare de misiune minunată. De exemplu pagina Jesus Daily are peste 25 milioane de like-uri! În mod evident, Dumnezeu se poate face cunoscut și prin Facebook.”
Este minunat ceea ce poți face prin Facebook prin distribuirea de materiale creștine: videoclipuri, aplicații, mesaje, poze, dar acestea nu pot fi un substitut pentru citirea Bibliei. Isus a spus: “Omul nu va trăi numai cu pâine, ci cu orice cuvânt care iese din gura lui Dumnezeu” (Matei 4:4 ). Dacă era Facebook în timpul în care a trăit Isus pe pământ, nu cred că Isus ar renunța la părtășia cu Tatăl pentru a verifica Facebook-ul.
Dar revenim la întrebarea: Ce puteți spune despre o națiune care citește Facebook mai mult decât Biblia? Avem prioritățile noastre puse în ordine? Isus a spus: “Căutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu şi neprihănirea Lui, şi toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra.” (Matei 6:33). Dar cât de mulți caută mai întâi Împărăția lui Facebook de pe smartphone-urile lor în fiecare dimineață, mai degrabă decât să Îl caute pe Dumnezeu?
Facebook poate fi un instrument bun de a face lucrare, dar pentru cei mai mulți oameni este doar o distragere a atenției. Desigur, fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg nu este de vina. În cazul în care nu era social media oamenii ar fi găsit altceva pentru ai distra, fie că este vorba de televiziune, filme, radio sau o biserică care le gâdilă urechile lor cu mesaje de bun simț care nu produc schimbare.
Avem nevoie de întoarcere la Dumnezeul Bibliei, nu la zeul social media. Avem nevoie să îl punem pe Dumnezeu și Cuvântul Său în centrul vieții noastre. Dacă folosim Facebook, haideți să îl facem un instrument de evanghelizare, dar să nu îi permitem să devină un substitut pentru părtășie personală cu Dumnezeu și Cuvântul Său!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu