sâmbătă, 27 iunie 2020

Colonialismul comunist al Chinei













Ca unul de îngrijire a studiat profe, mă întrebam ce-i va face față „împărtășiți din răspundere„ să vină în valea lui Moghido. Iată că istorie nu dă răspunsuri clar: China va fi implicată masiv în comerțul mondial și în statutul de supraputere.
+++
China nu este doar un creditor pentru „unele” țări africane; este cel mai mare creditor pe continentul african.

China nu împrumută bani, ei construiesc facilități pe care le dețin până la plata creditului ipotecar. Dacă ipoteca nu este plătită, atunci o dețin în permanență. Politicienii din multe țări și-au permis să fie cumpărați în acest fiasco, inclusiv pe ai noștri.


„Țările africane deja îndrăgite de China prin inițiativa sa Belt and Road (BRI) se confruntă cu probleme economice grave din cauza recesiunii viitoare. Prin intermediul BRI, China stabilește proiecte de infrastructură prădătoare economic în țările în curs de dezvoltare pentru a-și extinde influența. Potrivit Centrului pentru Dezvoltare Globală (CGD), Nigerul și Angola sunt printre țările africane ale BRI care pot întâmpina dificultăți economice viitoare. "

O parte din planul Chinei, aceste națiuni nu vor fi niciodată capabile să plătească acea datorie, iar acum infrastructura și resursele naturale sunt ipotecate și vor aparține Chinei atunci când vor primi neplată. Acesta este colonialismul furt. China importă multe sute de mii de oameni în Africa pentru a construi infrastructura. Acești bărbați sunt foarte rasi împotriva băștinașilor, cu excepția cazului în a-și satisface motivația sexuală și a lăsa în urmă copiii afro-chinezi fără tată, care se confruntă cu stigmatizare, în timp ce mamele lor țărănești nu sunt în măsură financiar să aibă grijă de copii și sunt ridiculizați în comunitățile lor sărace.
+++

Africii credeau că oamenii albi sunt însemnați pentru ei. Încă nu au văzut nimic!
+++


Centură și drum: Contractul feroviar China-Kenya a fost ilegal

Trenul de marfă SGR se deplasează de la depozitul de containere portuare din Mombasa, Kenya, la Nairobi, marți, 30 mai 2017. Președintele Keniei, Uhuru Kenyatta, a deschis cel mai mare proiect de infrastructură din țară de la independență, o cale ferată cu suport chinez costând aproape 3,3 miliarde de dolari, care va fi în cele din urmă conectează o mare parte din Africa de Est la un ...

Khalil Senosi / AP Photo
GABRIELLE REYES
7  04:58

O instanță de apel din Kenya a declarat un contract feroviar de 3,2 miliarde de dolari între Kenya și China Road and Bridge Corporation (CRBC) ilegal, a  raportat  marți South China Morning Post  ( SCMP )  .

Curtea de Apel din Kenya a decis vineri că Căile Ferate Kenya de stat „nu a respectat și a încălcat” legile națiunii „în achiziționarea proiectului SGR [Standard Gauge Railway]”.

Law Society of Kenya a prezentat acțiunea în 2014, argumentând că calea ferată era un proiect de lucrări publice, care ar fi trebuit să fie condiționat de un „proces de achiziții echitabil, competitiv și transparent.” În schimb, au revendicat avocații săi, contractul SGR a fost „unic provenit din acțiuni fără a fi licitat” cu contribuabilii din Kenya care se confruntă cu povara rambursării împrumuturilor asociate. Înalta Curte din Kenya a respins inițial cauza. Apoi, reclamanții au atacat această decizie, rezultând vineri hotărârea instanței de apel.

Potrivit raportului, hotărârea instanței de apel lasă multe posibilități în aer. Aceasta vine după ce o mare parte a proiectului, aproximativ două treimi, a fost deja finalizată și a fost operațională. Unii observatori consideră că guvernul kenian sau CRBC ar putea contesta hotărârea instanței de apel în Curtea Supremă din Kenya.
Potrivit  SCMP , Kenya Railways și CRBC și-au apărat contractul comun, afirmând că guvernul kenian a negociat cu Exim Bank of China pentru două împrumuturi, fiecare estimate la 1,6 miliarde de dolari, pentru a finanța proiectul SGR. China este al doilea cel mai mare creditor din Kenya  , iar Exim Bank of China este principalul beneficiar al dobânzii din Kenya.

Acordul de „împrumut negociat al contractantului” descris de Căile Ferate Kenya și CRBC este un exemplu de   aranjamente corupte adesea observate între China și actorii politici din Kenya, care „fac ușor să conspire cu chinezii pentru a împinge un proiect în programul de cheltuieli al guvernului [Kenyan] când nu are bani pentru asta ”, potrivit ziarului kenian  Daily Nation .

SGR din Kenya este parte a inițiativei mai mari a Chinei și a drumurilor (BRI) din China pentru finanțarea și construirea proiectelor de infrastructură în toate țările în curs de dezvoltare din Africa, Asia, Europa și America Latină. Pe baza împrumuturilor prădătoare, proiectele BRI servesc China mai mult decât țara gazdă, care dobândește datorii împovărătoare către Beijing. Prin forțarea națiunilor de pe mai multe continente să devină tot mai dependente de China, BRI permite Beijingului să împingă agenda sociopolitică a Partidului Comunist Chinez (PCC) la scară globală.

Săptămâna trecută, liderul Partidului Comunist Xi Jinping a lăudat controversatul proiect feroviar din Kenya la un Summit virtual China-Africa pe care l-a  găzduit  pentru liderii africani de la Beijing. Xi l-a felicitat pe președintele kenyan Uhuru Kenyatta pentru SGR, spunând că calea ferată a asigurat „fluxul neîntrerupt de marfă” spre interior de la punctul său de plecare în portul din Mombasa din Kenya. El a afirmat că SGR din Kenya a ajutat la „menținerea fluxurilor comerciale” în regiune, în ciuda restricțiilor impuse la distribuția mărfurilor în timpul pandemiei coronavirusului, potrivit  SCMP .

Observațiile laudative ale lui Xi nu au reușit să abordeze faptul că guvernul kenyan a  obligat  importatorii să folosească SGR în ultimele luni sub presiune pentru a-și plăti datoriile față de China, îngreunată și mai mult de declinul economic  cauzat  de pandemia coronavirusului. Importatorii au rezistat să-și transporte marfa pe calea ferată, preferând să utilizeze moduri de transport mai puțin costisitoare, cum ar fi camioanele.

Conform raportului  SCMP , SGR a generat venituri de 136 milioane dolari anul trecut prin intermediul transportului de marfă și al serviciilor de pasageri. Totuși, în această lună, parlamentul din Kenya a dezvăluit că Căile Ferate din Kenya „nu au plătit 380 de milioane de dolari în comisioane de administrare către Africa Star Railway [o filială a CRBC]”. Ambasada Chinei la Nairobi a confirmat ulterior taxele neplătite către Africa Star Railway, afirmând că „a apreciat eforturile depuse de guvernul din Kenya pentru a șterge plățile pendinte.” În 2017, Beijing a atribuit Africa Star Railway un contract pentru gestionarea operațiunilor de marfă și pasageri ale SGR, potrivit raportului.

Potrivit  Daily Nation , contractul SGR prevedea inițial ca Portul Mombasa din Kenya să fie utilizat drept garanție pentru împrumutul Chinei, în pericol grav pentru suveranitatea keniană: „După cum a spus atunci Auditorul General Edward Ouko, guvernul a comis Mombasa Port ca parte a colateral. Așadar, dacă guvernul ar fi neplătit împrumutul, portul ar putea fi preluat ”, a dezvăluit ziarul  .

China a forțat alte țări disperate să ajungă în capcane similare ale datoriei. În 2017, China a  confiscat  portul Sri Lanka, după ce națiunea în luptă a fost neplătită împrumuturilor BRI.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu