Ca unul de îngrijire a studiat profe, mă întrebam ce-i va face
față „împărtășiți din răspundere„ să vină în valea lui Moghido. Iată că istorie nu dă răspunsuri clar: China
va fi implicată masiv în comerțul mondial și în statutul de supraputere.
+++
China nu este
doar un creditor pentru „unele” țări africane; este cel mai mare creditor
pe continentul african.
China nu împrumută bani, ei construiesc facilități pe care le
dețin până la plata creditului ipotecar. Dacă ipoteca nu este plătită,
atunci o dețin în permanență. Politicienii din multe țări și-au permis să
fie cumpărați în acest fiasco, inclusiv pe ai noștri.
„Țările africane deja îndrăgite de China prin inițiativa sa Belt
and Road (BRI) se confruntă cu probleme economice grave din cauza recesiunii
viitoare. Prin intermediul BRI, China stabilește proiecte de
infrastructură prădătoare economic în țările în curs de dezvoltare pentru a-și
extinde influența. Potrivit Centrului pentru Dezvoltare Globală (CGD),
Nigerul și Angola sunt printre țările africane ale BRI care pot întâmpina
dificultăți economice viitoare. "
O parte din planul Chinei, aceste națiuni nu vor fi niciodată
capabile să plătească acea datorie, iar acum infrastructura și resursele
naturale sunt ipotecate și vor aparține Chinei atunci când vor primi neplată. Acesta
este colonialismul furt. China importă multe sute de mii de oameni în
Africa pentru a construi infrastructura. Acești bărbați sunt foarte rasi
împotriva băștinașilor, cu excepția cazului în a-și satisface motivația sexuală
și a lăsa în urmă copiii afro-chinezi fără tată, care se confruntă cu
stigmatizare, în timp ce mamele lor țărănești nu sunt în măsură financiar să
aibă grijă de copii și sunt ridiculizați în comunitățile lor sărace.
+++
Africii credeau că oamenii albi sunt însemnați pentru ei. Încă
nu au văzut nimic!
+++
Centură
și drum: Contractul feroviar China-Kenya a fost ilegal
7 04:58
O instanță de apel din Kenya
a declarat un contract feroviar de 3,2 miliarde de dolari între Kenya și China Road and
Bridge Corporation (CRBC) ilegal, a raportat marți South China Morning Post ( SCMP ) .
Curtea de Apel din Kenya a decis vineri că Căile Ferate Kenya de
stat „nu a respectat și a încălcat” legile națiunii „în achiziționarea
proiectului SGR [Standard Gauge Railway]”.
Law Society of Kenya a prezentat acțiunea în
2014, argumentând că calea ferată era un proiect de lucrări publice, care ar fi
trebuit să fie condiționat de un „proces de achiziții echitabil, competitiv și
transparent.” În schimb, au revendicat avocații săi, contractul SGR a fost
„unic provenit din acțiuni fără a fi licitat” cu contribuabilii din Kenya care
se confruntă cu povara rambursării împrumuturilor asociate. Înalta Curte
din Kenya a respins inițial cauza. Apoi, reclamanții au atacat această
decizie, rezultând vineri hotărârea instanței de apel.
Potrivit raportului, hotărârea instanței de
apel lasă multe posibilități în aer. Aceasta vine după ce o mare parte a
proiectului, aproximativ două treimi, a fost deja finalizată și a fost
operațională. Unii observatori consideră că
guvernul kenian sau CRBC ar putea contesta hotărârea instanței de apel în
Curtea Supremă din Kenya.
Potrivit SCMP ,
Kenya Railways și CRBC și-au apărat contractul comun, afirmând că guvernul
kenian a negociat cu Exim Bank of China pentru două împrumuturi, fiecare
estimate la 1,6 miliarde de dolari, pentru a finanța proiectul SGR. China
este al doilea cel mai mare creditor din Kenya ,
iar Exim Bank of China este principalul beneficiar al dobânzii din Kenya.
Acordul de „împrumut negociat al contractantului” descris de Căile
Ferate Kenya și CRBC este un exemplu de aranjamente corupte adesea observate între
China și actorii politici din Kenya, care „fac ușor să conspire cu chinezii
pentru a împinge un proiect în programul de cheltuieli al guvernului [Kenyan]
când nu are bani pentru asta ”, potrivit ziarului kenian Daily Nation .
SGR din Kenya este parte a inițiativei mai mari a Chinei și a
drumurilor (BRI) din China pentru finanțarea și construirea proiectelor de
infrastructură în toate țările în curs de dezvoltare din Africa, Asia, Europa
și America Latină. Pe baza împrumuturilor prădătoare, proiectele BRI
servesc China mai mult decât țara gazdă, care dobândește datorii împovărătoare
către Beijing. Prin forțarea națiunilor de pe mai multe continente să
devină tot mai dependente de China, BRI permite Beijingului să împingă agenda
sociopolitică a Partidului Comunist Chinez (PCC) la scară globală.
Săptămâna trecută, liderul Partidului Comunist Xi Jinping a lăudat
controversatul proiect feroviar din Kenya la un Summit virtual China-Africa pe
care l-a găzduit pentru liderii
africani de la Beijing. Xi l-a felicitat pe președintele kenyan Uhuru
Kenyatta pentru SGR, spunând că calea ferată a asigurat „fluxul neîntrerupt de
marfă” spre interior de la punctul său de plecare în portul din Mombasa din
Kenya. El a afirmat că SGR din Kenya a ajutat la „menținerea fluxurilor
comerciale” în regiune, în ciuda restricțiilor impuse la distribuția mărfurilor
în timpul pandemiei coronavirusului, potrivit SCMP .
Observațiile laudative ale lui Xi nu au reușit să abordeze faptul
că guvernul kenyan a obligat importatorii să
folosească SGR în ultimele luni sub presiune pentru a-și plăti datoriile față
de China, îngreunată și mai mult de declinul economic cauzat de pandemia
coronavirusului. Importatorii au rezistat să-și transporte marfa pe calea
ferată, preferând să utilizeze moduri de transport mai puțin costisitoare, cum
ar fi camioanele.
Conform raportului SCMP ,
SGR a generat venituri de 136 milioane dolari anul trecut prin intermediul
transportului de marfă și al serviciilor de pasageri. Totuși, în această
lună, parlamentul din Kenya a dezvăluit că Căile Ferate din Kenya „nu au plătit
380 de milioane de dolari în comisioane de administrare către Africa Star
Railway [o filială a CRBC]”. Ambasada Chinei la Nairobi a confirmat
ulterior taxele neplătite către Africa Star Railway, afirmând că „a apreciat
eforturile depuse de guvernul din Kenya pentru a șterge plățile pendinte.” În
2017, Beijing a atribuit Africa Star Railway un contract pentru gestionarea
operațiunilor de marfă și pasageri ale SGR, potrivit raportului.
Potrivit Daily Nation ,
contractul SGR prevedea inițial ca Portul Mombasa din Kenya să fie utilizat
drept garanție pentru împrumutul Chinei, în pericol grav pentru suveranitatea
keniană: „După cum a spus atunci Auditorul General Edward Ouko, guvernul a
comis Mombasa Port ca parte a colateral. Așadar, dacă guvernul ar fi
neplătit împrumutul, portul ar putea fi preluat ”, a dezvăluit ziarul .
China a forțat alte țări disperate să ajungă în capcane similare
ale datoriei. În 2017, China a confiscat portul Sri Lanka,
după ce națiunea în luptă a fost neplătită împrumuturilor BRI.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu