sâmbătă, 27 iunie 2020

Confesiunile unui contrabandist











John* a sosit la aeroport seara târziu. Mai exista încă un obstacol pe care trebuia să-l depăşească înainte de a lua legătura cu contactele lui, creştini secreţi care erau ucenicii Domnului Isus Hristos într-o ţară din Orientul Mijlociu.
A trecut prin controlul vamal în jurul orei 9:30 seara. Speranţa sa era ca ofiţerii vamali nu-i vor cere să deschidă valiză şi că doar îi vor face semn să treacă.
Însă nu asta este ceea ce s-a întâmplat.
Ofiţerul de control de la vamă i-a cerut lui John să deschidă valiza. „Am deschis valiza. Vameşul mi-a deschis câteva din ‘cadourile’ speciale care le aveam înăuntru, întrebându-mă pentru cine sunt şi dacă am de gând să le vând. I-am spus că intenția mea este să le dăruiesc pentru a mulţumi oamenilor pentru ospitalitatea lor.”
‘Cadourile’ erau bineînţeles Biblii, iar John este un contrabandist de Biblii. Şi tocmai a fost prins aducând Cuvântul lui Dumnezeu într-un loc unde nu este binevenit.
John este un partener al Open Doors, organizație care ajută creștinii din țările persecutate, ce s-a oferit voluntar să ducă Cuvântul lui Dumnezeu către credincioşii în secret care îşi doresc cu disperare o Biblie.
Oficialii de la vamă au confiscat toate cele 50 de Biblii pe care John a încercat să le introducă în ţară. John a fost dus într-o secţie de poliţie unde a fost reţinut şi interogat pentru toată noaptea. „Am fost chestionat de către ofiţeri vamali şi de poliţişti. Mă interogau încontinuu, fără să-mi dea nici o pauză. Unii erau în uniformă, alţii nu. Mi-au pus tot felul de întrebări despre materialele mele, de unde erau, cui voiam să le vând. Eu am tot repetat că sunt cadouri.” Însă oficialii ştiau că sunt prea multe Biblii pentru a fi doar nişte simple cadouri.
John nu era sigur ce se va întâmpla cu el. A întrebat unul din ofițeri dacă se poate duce la hotelul unde urma să fie cazat. Acesta i-a răspuns că va fi pus în primul avion care pleacă din ţară – urma să fie deportat.
Însă ofiţerul a continuat spunându-i: „Tu eşti diferit faţă de alţii,” spune John. „Am început o conversație. După un timp mi-a spus că tatăl lui este grav bolnav.”
John nu a ezitat; l-a întrebat pe ofiţer dacă se poate ruga pentru tatăl lui.
„El a fost de acord şi m-am rugat pentru el. După aceea i-am spus mărturia mea şi i-am explicat cât de important este Isus pentru mine. Am scos un Nou Testament în format mic pe care îl aveam în buzunarul de la piept. Pe ultima pagină era tipărit ‘planul mântuirii’.
John i l-a citit cu voce tare. Şi, într-un mod aproape incredibil, ofiţerul care îl supraveghea pe John l-a primit pe Isus.
„L-a primit pe Isus ca Mântuitor al lui,” spune John. „Mi-au dat lacrimile.”
Credincioşia lui Dumnezeu în acţiune
Ofiţerul s-a oferit apoi să îl ajute pe John. „El m-a întrebat dacă singurul motiv pentru care am fost arestat au fost cărţile. I-am spus că da. M-a întrebat apoi dacă vreau cărţile înapoi. Apoi el mi-a spus să îl urmez pentru ca să-mi recuperez Bibliile. Problema s-a rezolvat şi am putut să-mi iau înapoi Bibliile şi să le pun în valiză. La ora 8 dimineaţă m-a condus la avion.”
Dumnezeu a fost cu John în tot acest timp.
„Din momentul în care valiza mi-a fost deschisă şi până când m-am suit din nou în avion, i-am mulţumit în continuu Domnului,” spune el. „Pacea nu m-a părăsit nici o clipă – pacea aceea care întrece orice înţelegere. Am văzut mâna Domnului în tot ce mi s-a întâmplat. Lucrurile nu s-au întâmplat aşa cum mă aşteptam eu. Dumnezeu a decis să facă o schimbare doar pentru un singur suflet, al acestui ofiţer. Eu am fost doar spectator.”
Într-o  ocazie diferită,  un alt grup de turişti au avut însă mai mult succes în a aduce Biblii şi mai multă literatură creştină.
„Călătoream cu jumate din valizele noastre pline de Biblii în limba arabă,” povesteşte unul din membrii unui grup de europeni. „Am avut o călătorie bună. Avionul a aterizat cu o oră întârziere, însă am reuşit să ajungem la adresa unde ne propusesem să stăm.”
„În ziua următoare l-am sunat pe Mustafa*, persoana noastră de contact. Acest a venit repede, ne-a luat în maşină şi ne-a dus împreună cu preţioasele noastre ‘cadouri’ la biserica pe care Mustafa o păstorea. Acolo am petrecut un timp preţios împreună.”
Mai târziu a avut loc și o întâlnire a bisericii.
„A fost atât de emoţionant să fim parte la slujba unei biserici cu 80 de credincioşi, toţi fiind foşti musulmani. Unii dintre aceştia au venit împreună cu copiii.”
Colin*, un angajat al Open Doors care supraveghează operaţiunile de contrabandă cu Biblii a mărturisit: „Mulţumesc lui Dumnezeu că majoritatea acţiunilor de contrabandă cu Biblii reuşesc. Adesea călătorii oferă mărturia lor după ce operaţiunea s-a încheiat şi povestesc cum Dumnezeu i-a protejat pe ei şi valizele speciale pe care aceştia le duceau.”
Literatura creştină este foarte apreciată în Orientul Mijlociu. „Să ai o Biblie împreună cu alte cărţi creştine pentru ucenicizare este esenţial pentru ca noii credincioşi să crească spiritual,” spune Colin.
Un lider al bisericii dintr-o astfel de zonă mărturiseşte şi el: „Suntem recunoscători pentru literatura creştină pe care o primim regulat. Acum câţiva ani biserica noastră suferea enorm pentru că nu aveam literatură, în special Evanghelii pentru cei nou-convertiți. Vă mulţumim că ne-aţi ajutat!”
*Pentru a le proteja identitatea, numele reale au fost înlocuite.
Sursa: Open Doors

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu