duminică, 21 iunie 2020

Este deajuns să cunoaștem voia lui Dumnezeu?












DevoționalMeditaţii


Ca și creștini, noi toți vrem să-L onorăm pe Dumnezeu încercând să ne trăim viața conform voii Lui. În fiecare zi ne confruntăm cu multe opțiuni. Majoritatea deciziilor sunt evidente, deoarece Biblia ne oferă îndrumări clare pentru a trăi o viață plăcută înaintea lui Dumnezeu: nu fură, nu minții…
Dar ce putem spune despre deciziile care nu sunt atât de evidente? Îmi vând casa? Demisionez? La ce școală să ne învățâmcopiii?  În scrisoarea lui Pavel către Coloseni, el se roagă pentru ei, cerându-i lui Dumnezeu să le dea o cunoaștere clară a voinței Sale, a înțelepciunii spirituale și a înțelegerii.
,,…pentru ca astfel să vă purtaţi într-un chip vrednic de Domnul, ca să-I fiţi plăcuţi în orice lucru, aducând roade în tot felul de fapte bune şi crescând în cunoştinţa lui Dumnezeu…” (COLOSENI 1:10)
Pare destul de ușor. Deci, dacă vreau să cunosc voia lui Dumnezeu, tot ce trebuie să fac este să mă rog și El mi-o va dezvălui. Grozav! Pot să fac asta. Dar apoi am citit un pic mai departe și mi-am adus aminte de ce spune Dumnezeu: „Stai puțin,, copile, mai este nevoie să ști și …” Versetul 11 ​​continuă cu rugăciunea lui Pavel pentru ca credincioșii să fie întăriți de puterea lui Dumnezeu:
,,…întăriţi cu toată puterea, potrivit cu tăria slavei Lui, pentru orice răbdare şi îndelungă răbdare cu bucurie…”
(COLOSENI 1:11)
Răbdare? Îndelungă răbdare? Adică trebuie să fac ceva? Sau mai rău, să aștept? A trebuit să-mi pun o întrebare onestă: dacă vreau cu adevărat să trăiesc o viață plăcută Domnului, una roditoare și care să aibă o valoare de durată, sunt dispus să depun efortul, poate să iau drumul mai lung, cu mai puțin efort și să aștept cu răbdare rezultatul?
Este o întrebare bună. Tu și cu mine știm că este dorința lui Dumnezeu ca noi să urmăm voia Lui. Prin urmare, putem fi siguri că aude rugăciunile noastre ori de câte ori cerem înțelepciune și discernământ. Cu toate acestea, cunoașterea voinței lui Dumnezeu nu este o baghetă magică pentru o viață de succes. Cunoașterea voinței lui Dumnezeu și realizarea ei sunt două lucruri foarte diferite. E nevoie de efort din partea noastră. Cât de des ați descoperit că voia lui Dumnezeu nu este ceea ce ați fi ales? Sau nu e ceea ce v-ați fi așteptat?
Dacă suntem nemulțumiți de răspuns sau suntem convinși că nu am auzit deloc, este ușor să ne întoarcem și să mergem pe alt drum spre îndeplinirea dorințelor. Însă mai putem spune sincer că am dorit să cunoaștem mai întâi voia lui
Dumnezeu? Sau chiar căutăm o confirmare proprie? Lăudați-L pe Dumnezeu El ne cunoaște slăbiciunile!
Tocmai de aceea Pavel îi încurajează pe credincioși să se roage atât pentru cunoașterea voinței lui Dumnezeu, cât și pentru a fi întăriți cu răbdarea și îndelunga răbdare pentru a o îndeplini. Dar Cuvântul lui Dumnezeu nu se oprește acolo. De unde provine această forță? Noi înșine? Din fericire, răspunsul este nu. Dumnezeu chiar ne oferă puterea! Versetul 11 ​​spune că trebuie să ne rugăm.

Devoțional - Apropierea de Isus prin credință


„Un fariseu a rugat pe Isus să mănânce la el. Isus a intrat în casa fariseului şi a şezut la masă. Şi iată că o femeie păcătoasă din cetate a aflat că El era la masă în casa fariseului. A adus un vas de alabastru cu mir mirositor şi stătea înapoi lângă picioarele lui Isus şi plângea. Apoi a început să-I stropească picioarele cu lacrimile ei şi să le şteargă cu părul capului ei; le săruta mult şi le ungea cu mir.”(Luca 7:36-38, NV).

Devoțional - Salvat din capcană


„Binecuvântat să fie Domnul, care nu ne-a dat pradă dinţilor lor! Sufletul ne-a scăpat ca pasărea din laţul păsărarului; lațul s-a rupt şi noi am scăpat. Ajutorul nostru este în Numele Domnului, care a făcut cerurile şi pământul.” (Psalmul 124:6-8)

Devoțional - Lucrarea încurajării


„Deoarece avem felurite daruri, după harul care ne-a fost dat, cine are darul prorociei să-l întrebuinţeze după măsura credinţei lui. Cine îmbărbătează pe alţii să se ţină de îmbărbătare.” (Romani 12:6,8)

Devoțional - Pace prin pocăință


„Atunci Ţi-am mărturisit păcatul meu şi nu mi-am ascuns fărădelegea. Am zis: „Îmi voi mărturisi Domnului fărădelegile!” Şi Tu ai iertat vina păcatului meu.” (Psalmul 32:5)
David era un om care știa să se pocăiască. El și-a cercetat inima constant în fața lui Dumnezeu și a fost rapid în a recunoaște: „Am păcătuit, Doamne! Am nevoie de rugăciune!”

Devoțional - Ești distras în închinare?


Vreau să vă vorbesc despre distrageri mentale în timpul rugăciunii și închinarea abandonată - în special în Casa lui Dumnezeu. Isus i-a numit pe oamenii care veneau în prezența Sa rostind cuvinte de laudă, dar ale căror minți și inimi erau preocupate cu alte lucruri - ipocriți. El le-a vorbit direct, spunând: „Îmi dai gura și buzele tale - dar mintea ta este în altă parte. Inima ta nu este deloc lângă Mine!”

Devoțional - Desfătarea în Dumnezeu


Rugăciunea care Îi face plăcere lui Dumnezeu este foarte simplă și ușor de înțeles. Ucenicii I‑au spus lui Isus: „Doamne, învață-ne să ne rugăm!” (Luca 11:1). Această cerere reflectă o dorință sinceră de a învăța să ne rugăm într-un mod care Îi este plăcut Domnului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu