marți, 1 septembrie 2020

Cariera mea în marketing este deșertă?
















Interviu cu 

Fondator și profesor, desiringGod.org
Transcriere audio
Cariera mea în marketing este zadarnică? Este o întrebare grozavă și ne vine frecvent. Ceea ce vom aborda astăzi se reflectă adesea în e-mailurile primite de la creștinii care lucrează nu numai în marketing, ci și în industria confecțiilor și în toate fațetele lumii modei. Iată întrebarea unui tânăr: „Pastor John, salut! Lucrez la Nike și de multe ori m-am luptat cu poziția mea în companie, fiind că meseria mea este în marketing. Vând bunuri de lux unor persoane care nu au nevoie de ele și de multe ori nu le permit. Pe de altă parte, compania oferă milioane de dolari, precum și încălțăminte și îmbrăcăminte. Vreau să fiu excelent în munca mea și să-L slăvesc pe Dumnezeu. Vreau, de asemenea, să-mi onorez managerii ca fiind cei cu autoritate asupra mea. Sunt împotriva modurilor consumiste din America și totuși simt că contribuie într-un fel la ele. Cum pot echilibra aceste tensiuni și să continui să lucrez din greu cu mâinile mele, astfel încât să nu fiu o povară pentru nimeni? Produsele unei companii umaniste ca a mea pot fi deloc răscumpărate prin munca de slăvire a lui Dumnezeu făcută de angajații lor creștini? Sau este nevoie de o schimbare în carieră? ”

Cinci întrebări pentru marketeri

Dacă aș lucra în marketing, mi-aș pune cel puțin aceste cinci întrebări.
1. Spun întotdeauna adevărul? Dumnezeu este un Dumnezeu al adevărului ( Isaia 65:16 ). El ne-a poruncit să depunem mărturie în adevăr - adică să nu depunem mărturie mincinoasă ( Exod 20:16 ). El ne-a spus în Efeseni să ne spunem adevărul unii altora ( Efeseni 4:15 ). Apostolii săi au spus că nu pot face nimic împotriva adevărului ( 2 Corinteni 13: 8 ). Creștinii sunt oameni orientați radical către adevăr. Credem cu adevărat că există așa ceva ca adevărul. Deci, ar trebui să ne întrebăm în mod regulat, mesageria mea este întotdeauna adevărată?
„Securitatea lui Hristos este mai bună decât securitatea banilor. Puterea lui este mai bună decât puterea banilor. ”
2. Dacă reușesc în eforturile mele de marketing, ajut oamenii? Le fac bine? Isus a spus că oricine ar fi mare trebuie să fie slujitorul tuturor, ceea ce înseamnă că noi căutăm binele lor ( Marcu 9:35 ). Pavel a spus: „Să faceți tot ce faceți în dragoste” ( 1 Corinteni 16:14 ). Și a adăugat că „dragostea nu face rău aproapelui” ( Romani 13:10 ). Așadar, trebuie să întreb: Serviciul meu sau produsul meu sunt bune pentru oameni, le fac rău sau le confirmă într-un anumit tip de comportament sau gândire?
3. Sunt în măsură să schimb semnificativ modul în care compania mea își desfășoară activitatea, astfel încât oamenii să fie mai degrabă ajutați decât răniți de ceea ce facem și de modul în care o facem? Sau este o așteptare nerealistă că, având în vedere poziția pe care o am, aș putea modifica semnificativ lucrurile spre binele acestei companii și ce face?
4. Eforturile și succesele mele profesionale îl mărește pe Hristos? Adică, ceea ce fac și felul în care o fac și rezultatul său arată mai clar că Hristos este extrem de valoros, mai valoros decât orice? Pavel a spus că acesta era scopul vieții sale: să-L mărească pe Hristos în trupul său, „fie prin viață, fie prin moarte” ( Filipeni 1:20 ). El a spus că a socotit totul ca o pierdere în comparație cu Hristos ( Filipeni 3: 8 ). Nu vreau să pretind că este simplu sau ușor în orice slujbă să arăți că Hristos este mai valoros decât slujba sau salariul sau stima sau beneficiile sau relațiile. Nu susțin că oricare dintre acestea este ușor sau evident. Dar susțin că ar trebui să punem această întrebare. Și cred că, cerându-l, Dumnezeu ne va ajuta să citim dacă facem voința Sa revelată în munca noastră.
5. Îmi este deschisă o altă carieră sau o altă vocație în care darurile mele ar putea fi folosite și aceste întrebări ar putea avea un răspuns mai satisfăcător? Pun această întrebare pentru că nu vreau să dau impresia că un angajat este responsabil pentru toate răutățile companiei la care lucrează. Cu cât știe mai mult, cu atât este mai responsabil. Cu cât are mai multă putere, cu atât este mai responsabil. Dar nu cred că este automat că trebuie să părăsiți un loc de muncă, deoarece există păcat în companie. În 1 Corinteni 7:24 , Pavel spune că a rămâne în poziția în care am fost chemați la Hristos este norma creștină. Trebuie să rămânem acolo, se spune, cu Dumnezeu - cu DumnezeuȘi asta ar schimba o mulțime de lucruri. Dar nu înseamnă neapărat că părăsiți funcția. Dar el mai spune, dacă ușa este deschisă pentru o schimbare, iar tu poți și ar trebui, atunci mergi înainte; căutați-l ( 1 Corinteni 7:21 ).
Deci, acestea sunt cele cinci întrebări ale mele pe care mi le aș pune dacă aș fi în marketing.

Ascultarea conștiinței

Acum, să devenim mai specifici. Prietenul nostru scrie și spune că două lucruri îl neliniștesc și ar trebui. El spune: „Vând bunuri de lux unor persoane care nu au nevoie de ele și de multe ori nu le permit”. Și al doilea lucru pe care el îl spune este următorul: „Sunt împotriva căilor consumiste din America și totuși simt că contribuie într-un fel sau altul la ele”.
„Creștinii sunt oameni orientați radical către adevăr”.
Așadar, există două aspecte aici: una este faptul că eficacitatea sa de marketing confirmă oamenii cu o mentalitate păcătoasă în ceea ce privește banii și bunurile (așa se pare), iar cealaltă este că este conștient de asta și se simte rău în legătură cu asta. Acum, ambele sunt o problemă. A doua este o problemă de conștiință.
Biblia este foarte serioasă dacă nu acționăm împotriva conștiinței noastre ( Romani 13: 5 ). De asemenea, este clar că o conștiință poate fi distorsionată sau trebuie recalibrată conform voinței revelate a lui Dumnezeu; ar putea fi prea slab sau ar putea fi prea strâns, iar cuvântul lui Dumnezeu trebuie să modeleze conștiința ( Fapte 10: 9-16 ). Dar, în timp ce este modelat, în timp ce este calibrat conform cuvântului lui Dumnezeu, ar trebui, de asemenea, să fie urmat, în general. A merge împotriva conștiinței tale înseamnă să-i spui lui Dumnezeu: „Nu mă deranjează să risc să te nemulțumesc”. Este un lucru foarte periculos de spus. Nu ar trebui să spunem asta; nu ar trebui să acționăm așa.

Ce spunem lumii

Acum, cealaltă problemă, prima, este mai obiectivă și trebuie testată de Scriptură. Efectivitatea mea de marketing confirmă într-adevăr oamenii într-o mentalitate păcătoasă în ceea ce privește banii și bunurile? Și iată ce am găsit de-a lungul anilor, în timp ce am încercat să mă gândesc la propria mea viață, la oamenii pe care îi slujesc, la toate modurile diferite în care gestionăm banii: am constatat că cel mai util lucru în oferirea de îndrumări și punerea unui , guvernator biblic despre dragostea de bani - dragostea mea pentru bani, dragostea mea de confort, dragostea mea de ușurință - nu este pur și simplu să iau texte izolate aici și acolo și să încerce să descopere aplicații precise din aceste texte (ceea ce pare să fie aproape nu funcționați niciodată pentru că întotdeauna veniți cu un scenariu în care textele respective ar putea să nu fie valabile), ci mai degrabă să lăsați fluxul neîncetat de texte din Noul Testament despre bani să mă spele. Acest lucru are un efect foarte salutar. Noul Testament este neîncetat în a ne împinge spre o simplitate și o economie de război de dragul împărăției și departe de lux și departe de bogăție și departe de frumusețe și opulență.
Iată câteva dintre pasaje. Iată un pic din cascada, pârâul despre care vorbesc, care trebuie să ne spele:
  • Luca 6:20 , „Fericiți voi, cei săraci, căci a voastră este împărăția lui Dumnezeu”.
  • Luca 6:24 , „Vai de voi cei bogați, căci v-ați primit mângâierea”.
  • Luca 8:14 , „Ei sunt sufocați de grijile, bogățiile și plăcerile vieții”.
  • Luca 9: 58–59 , „Fiul Omului nu are unde să-și așeze capul. Urmați-mă."
  • Luca 12:15 , „Viața cuiva nu constă în abundența bunurilor sale”.
  • Matei 6: 19–20 , „Nu vă strângeți comori pe pământ. dar strângeți-vă comori în ceruri ”.
  • Luca 12: 20–21 , către constructorul de hambare mai mare, „'Nebunule! În această noapte sufletul tău ți se cere. La fel este și cel care depune comori pentru sine și nu este bogat față de Dumnezeu ”.
  • Luca 12:33 , „Vindeți bunurile voastre și dați celor nevoiași. Furnizați-vă cu saci de bani care nu îmbătrânesc, cu o comoară în ceruri care nu dă greș ”.
  • Luca 14:33 , „Oricine dintre voi care nu renunță la tot ce are nu poate fi ucenicul meu”.
  • Luca 18:24 , „Cât de greu este pentru cei care au bogăție să intre în împărăția lui Dumnezeu!”
  • 2 Corinteni 8: 2 , „Într-o încercare severă de suferință, abundența lor de bucurie și sărăcia lor extremă s-au revărsat într-o bogăție de generozitate din partea lor”.
  • 1 Timotei 6: 7-8 , „Nu am adus nimic în lume și nu putem scoate nimic din lume. Dar dacă avem mâncare și haine, cu acestea ne vom mulțumi ”.
  • Evrei 13: 5 , „Păstrează-ți viața liberă de iubirea de bani”.
Și lista ar putea continua și continua. Și ideea tuturor acestor texte, cred, este să punem întrebarea: Ce facem și ce spunem despre bani comunicând că Hristos este mai prețios decât banii, securitatea lui este mai bună decât securitatea banilor, puterea lui este mai bună decât puterea banilor, prețiozitatea lui este mai bună decât prețiozitatea banilor? Asta se presupune că viața noastră ar trebui să spună lumii.
Samuel Grafton a spus odată: „Un bănuț va ascunde cea mai mare stea din univers dacă o ții suficient de aproape de ochi”. Deci, pentru noi și pentru ceilalți, ar trebui să ne întrebăm foarte serios: punem bănuțul atât de aproape de ochiul nostru și de ochiul lor, încât steaua valorii lui Dumnezeu se face mai greu de văzut?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu