sâmbătă, 23 mai 2020

NE PUTEM CONTROLA EMOȚIILE?












Emoțiile pot prelua controlul vieții noastre foarte ușor, dacă nu suntem atenți. În contextul global actual, în care domnesc frica, îngrijorarea și incertitudinea este foarte ușor să cazi pradă emoțiilor negative. Dumnezeu a creat emoțiile tocmai ca să ne raportăm la viața trăită în trupul fizic în contact cu mediul înconjurător, să ne bucurăm de ce este frumos și benefic pentru noi, să ne exprimăm încântarea când ne place ceva, dar și să ne ferim de ceea ce ne poate face rău.

Nivelul păcatului a atins cote inimaginabile, răul este numit bine, iar binele este hulit și ca urmare, emoțiile s-au denaturat tot mai mult, generând depresii la scară largă și un mare număr de alte boli psihice. Statisticile arată că depresia este una dintre cele mai răspândite afecțiuni ale secolului 21, afectând mult mai mulți oameni, inclusiv creștini, decât în secolele anterioare. Depresia se instalează pe fondul lipsei de speranță, când persoana în cauză nu mai are nici o motivație să se ridice din pat și să devină activă și responsabilă.
Dar Dumnezeu ne-a creat ca să ne bucurăm de viața trăită în acest trup, în timp ce ne pregătim pentru cer și are un plan minunat pentru fiecare dintre noi. Nu ne-a creat la mânie, ci a făcut-o din dragoste și vrea să trăim într-o relație frumoasă, de părtășie cu El atât aici pe Pământ cât și toată veșnicia, în raiul perfect. În Ioan 14:2b-3, Isus a spus: : „Eu Mă duc să vă pregătesc un loc. Şi după ce Mă voi duce şi vă voi pregăti un loc, Mă voi întoarce şi vă voi lua cu Mine, ca , acolo unde sunt Eu, să fiţi şi voi”. Iar antiteza din versetele următoare ne arată cât de important este pe cine alegem să urmăm:
  • Ioan 10:10 „Hoţul nu vine decât să fure, să înjunghie şi să prăpădească. Eu am venit ca oile să aibă viaţă, şi s-o aibă din belşug”.
Bucuria, frica, furia, tristețea, surpriza, plăcerea, dezgustul și rușinea sunt principalele emoții, din care derivă toate celelalte trăiri umane. Și caracterul Lui Dumnezeu cuprinde emoții pe care găsim enumerate în Galateni 5:22b-23a sub numele de roada Duhului Sfânt: „dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia, blândeţea, înfrânarea poftelor”.
Continue reading studybibletruth.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu