vineri, 21 februarie 2020

Salvarea orfanilor din Africa












Ray Barnett a avut o copilărie grea, dar la o vârstă fragedă viața lui a luat o direcție nouă. O lecție de credință i-a schimbat mentalitatea și viitorul. De atunci a trecut prin multe aventuri, printre care se află și fondarea Corului de Copii din Africa, o lucrare care ajută copiii de pe acest continent. Recent, el a publicat o carte. Cu ceva timp în urmă, Wendy Griffith a stat de vorbă cu el despre viața și despre munca sa.
Wendy Griffith: Titlul cărții dumneavoastră este „Don’t Tell Me it Can’t Be Done.” Îmi place acest titlu. De ce ați ales acest titlu?
Ray Barnett: Am devenit creștin înainte să împlinesc 14 ani. Eram bâlbâit, eram foarte nervos. Am spus asta unor oameni cu care am lucrat la un atelier de fotografie. De fapt, ei m-au întrebat dacă sunt creștin și eu am dat răspunsurile obișnuite. Mi s-a spus că asta nu înseamnă că sunt născut din nou. Mi s-a explicat ce înseamnă mântuirea. Am mers acasă să iau prânzul, am mers în dormitorul meu și L-am invitat pe Domnul în viața mea, după care m-am întors la lucru. Colegii vorbeau despre Africa și le-am spus că poate într-o zi voi ajunge acolo. Mi-au spus că trebuie să fiu creștin ca să merg în Africa. Le-am spus că L-am invitat pe Domnul în viața mea și am întrebat dacă mai trebuia să fac ceva. Unul dintre ei era un predicator laic. El mi-a spus că trebuie să îmi spun mărturia. Nu știam ce înseamnă asta, dar m-am dus în orașul Londonderry într-o sâmbătă seara. M-au chemat pe scenă. Am leșinat pe loc pe podium, fără să fi spus un cuvânt. Ei m-au ajutat să cobor de pe scenă, iar eu m-am rugat și I-am spus Domnului că voi face asta de fiecare dată când sunt rugat, chiar dacă leșin. În ziua următoare am citit că la Dumnezeu toate lucrurile sunt cu putință dacă credem. Acest fapt mi-a schimbat viața pentru totdeauna. Dacă-mi spune cineva: „Nu se poate să faci asta prin credință!”, atunci eu răspund: ”Să nu-mi spui mie că nu se poate face.”
Wendy Griffith: Ce v-a inspirat să fondați Corul Copiilor din Africa?
Ray Barnett: În primul rând am lucrat în Uganda în vremea lui Idi Amin. Mai târziu a urmat acea mare foamete în Etiopia care a afectat partea de nord a Ugandei unde, în acea vreme, avea loc un război civil. A fost și foamete. Am mers la fața locului cu o echipă din biserică pentru a ajuta. Prim-ministrul mi-a spus că a auzit că merg în partea de nord a Ugandei, dar să încerc să merg la o oră de aici, în Kampala. United Press International a numit acel loc ”Câmpurile ucigașe ale Africii.” M-a întrebat dacă mă pot deplasa acolo. Am început să vorbim. I-am spus că mă descurajează din cauza pozelor și a imaginilor unor emisiuni de televiziune cu copii costelivi. I-am spus prim-ministrului că m-am gândit ce se va întâmpla cu acei copii când reporterii vor pleca. El m-a întrebat ce aș face eu. I-am povestit cum cu vreo doi ani în urmă am dus un băiețel cu mașina cu echipa mea într-un loc din partea de nord a Ugandei până în satul vecin unde locuia. El a cântat pe tot parcursul drumului. I-am spus că aceasta este imaginea pe care lumea trebuie să o aibă despre copiii din Africa, potențialul, demnitatea, abilitatea nelimitată. El m-a întrebat ce aș face în această privință. I-am spus că poate aș fonda un cor de copii din Africa. El m-a întrebat de ce nu o fac? I-am spus că din cauza războiului civil. Am nevoie de pașapoarte și este dificil să obțin vize. El m-a asigurat că îmi rezolvă problema cu pașapoartele, iar eu pot obține vizele. Astfel, în 1984 primul cor de copii din Africa a venit la Vancouver în Canada.
Wendy Griffith: Cum a schimbat acest cor viața copiilor din Africa?
Ray Barnett: Acești copii au devenit medici, avocați, învățători. În timpul concertelor, ei pot veni în față și pot spune ce vor să devină când vor crește. Aceștia sunt niște copii uimitori. Nu îi lăsăm să spună că sunt orfani, fiindcă ei fac parte din familia noastră. Sunt mândru de ei. Ei merg în multe părți ale lumii cu astfel de lucrări.
Wendy Griffith: Incredibil. Ce sfat ați da tinerilor creștini care tocmai au început umblarea cu Domnul?
Ray Barnett: Adesea, Dumnezeu ne folosește pentru a ne răspunde la rugăciuni. El ne dă înțelepciune și cunoștință ca să ne putem realiza dorințele.
Material difuzat în cadrul emisiunii „Jerusalem Dateline” 315. Urmărește știri și reportaje din toată lumea: https://alfaomega.tv/stiri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu