miercuri, 19 februarie 2020

Născut cu un sex “greșit” – povestea lui George











Am condus o slujire pe termen lung, de peste doi ani, în cazul unui băiat care suferea de schizofrenie.

Mama lui își dorise o fetiță, iar când George s-a născut ea avea pregătite doar hăinuțe roz. Desi el era “George – băiat” pe certificatul de naștere, mama îi spunea “Georgina” și îl îmbrăca exact ca pe o fetiță, prezentându-l ca atare. La vârsta de cinci ani, el mergea la școală îmbrăcat ca o fetiță. Mama îl retrăsese de la orele de educație fizică, spunând că el avea inima slăbită, și îl instruia pe George să nu se dezbrace niciodată în fața cuiva. El a trecut prin școala primară îmbrăcat ca o fetiță, până la vârsta de 11 ani. Tatăl lui please de acasă și sexul adevărat al lui George a fost respins și niciodată afirmat.
În acea vară, mama și sora acesteia, mătușa lui George, l-au dus într-o tabără de vară. Părul lui era lung, blond și cârlionțat. Avea ochii albaștri. Vineri seara era concursul: “Cea mai frumoasă fetiță”, iar mama și mătușa l-au înscris și pe George “ca să se distreze”. Ele l-au îmbrăcat într-o rochie cu falduri. Mama și mătușa s-au cam îmbătat în acea seară și, desigur, George a câștigat și a fost întâmpinat de râsetele isterice de bețive ale mamei și mătușii sale. Faptul că le-a reușit șmecheria și i-a “convins” pe membri juriului că George era o fetiță a fost un moment ilariant pentru ele.
În acea noapte, ceva în interiorul lui George s-a frânt, și a fugit mâncând pământul. A ajuns la un magazine Oxfam, și-a cumpărat niște blugi și un tricou, și-a rupt hainele de fetiță, și-a tăiat părul și a jurat să nu se mai întoarcă acasă. Nici nu s-a mai întors. Avea aproape 12 ani când a ajuns pe străzi, și nu a durat mult până să cadă victim unui infractor homosexual, care l-a adăpostit, iar George a devenit și el homosexual.
Am fost rugată să-l vizitez pe George în secția de psihiatrie a spitalului St. Thomas din Londra. George trăise un “dublu rol” pe tot parcursul anilor săi formative, știind că era băiat, dat trebuind să se comporte ca o fată – nici nu e de mirare că a fost diagnosticat ca fiind schizophrenic. L-am condus pe George la Dumnezeu stand pe podeaua secției de psihiatrie și L-am văzut pe Dumnezeu acționând în viața lui. Sunt totdeauna uimită de cât de departe poate merge Isus pentru un miel rănit.
În următoarea zi eram la birou, iar recepționera m-a sunat să îmi spună că aveam un vizitator. Am coborât și l-am văzut pe George care avea într-un săculeț toate lucrurile sale. “I-am spus psihiatrului meu că sunt vindecat. Isus m-a salvat! Așa că ei m-au lăsat să plec și acum vreau să locuiesc la voi!” Așadar, George s-a mutat la noi câteva zile, până când i-am găsit un cămin potrivit, și s-a alăturat bisericii locale. Aș vrea să pot spune: “Și am trait fericiți până la adânci bătrâneți…” Dar George a fost un test pentru noi toți și L-am văzut pe Dumnezeu schimbându-i viața în multe aspect. George își lua medicamentele deocamdată și era foarte stabil, iar mai apoi a anunțat că era vindecat, deci nu mai trebuia să le ia! Uneori, el arăta mai instabil mintal și era dezorientat, având nevoie iarăși de ajutor psihiatric. Am învățat să îl iubim chiar și atunci când era atras din nou de “luminile” Londrei și de barurile homosexuale, pentru ca mai apoi să revină plin de vinovăție și de părere de rău.
Eliberarea și menținerea libertății au fost o încercare dificilă pentru George. Dar am știut că Isus este singurul care poate să restaureze componenta stricată a identității sale și să vindece duhul omenesc din toate rănile și distrugerile interioare.
George îmi spunea că ar fi putut merge într-un oraș necunoscut, să se dea jos din tren, să o ia la stânga sau la dreapta și să găsească singurul bar pentru homosexuali din oraș. El mi-a spus: “Este ca și instinctul unui porumbel voiajor”. Ceea ce se întâmpla, de fapt, era că demonul de homosexualitate din el interacționa cu căpeteniile demonice homosexual din acel oraș, ghidându-l spre locul unde ele își satisfăceau poftele. Mama lui George probabil habar nu avea ce consecințe dureroase avuseseră acțiunile sale asupra lui George. Ceea ce făcuse era o răzvrătire direct împotriva lui Dumnezeu. Trebuie să ne punem de accord cu faptul că Dumnezeu are dreptate și că El nu comite greșeli. Trebuie să ne acceptăm sexul nostru și pe cel al copiilor noștri ca fiind planul lui Dumnezeu și să ne supunem Lui cu bucurie, altfel, consecințele pot fi dezastruoase.
________________
Text din cartea Sexualitate de Jill Southern, Editura Elpis Oradea, 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu