sâmbătă, 8 februarie 2020

YouTube: Locul unde adolescenții își conturează viziunile











foto: Christian Wiediger, Unsplash

Platforma video creată în 2005 este de departe cea mai apreciată rețea socială de către persoanele cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani din Marea Britanie, potrivit unui raport realizat de Youth For Christ. YouTube este platforma socială unde se simt confortabil cei mai mulți tineri. Nu e numai un loc unde au acces la diverse materiale și persoane, ci și un instrument pe care mulți îl folosesc pentru a-și exprima propriile viziuni despre o gamă variată de subiecte, de la jocuri video la credință.
77% dintre tineri cataloghează YouTube ca fiind una dintre cele mai importante 3 rețele sociale, conform raportului „Gen Z: Digital Generation”, publicat de Youth For Christ UK (YFC), în martie 2019. Facebook și Snapchat ocupă locul al doilea, respectiv al treilea, în timp ce Instagram se află numai pe locul al patrulea.
În cadrul cercetării de față au fost intervievați 1001 de tineri din Marea Britanie, între 11 și 18 ani. Aproximativ patru din zece au fost creștini, jumătate dintre respondenți au afirmat că nu sunt religioși, iar un procent mic s-au declarat fiind adepții altor credințe.

Folosirea YouTube-ului

Trei din patru adolescenți folosesc YouTube seara sau noaptea. Printre cele mai des căutate se numără transmisiunile în direct/ videoclipurile muzicale (59%), „creatori de conținut pe YouTube” (56%), jocurile video (48%) și videoclipurile haioase (48%). Videoclipurile explicative și cele care conțin recenzii pentru produse sunt alte categorii de interes.
Majoritatea spun că videoclipurile pe care le privesc au sub 5 minute (37%) și între 5 și 10 minute (32%), în timp ce 31 de procente dintre respondenți declară că sunt deschiși să vizioneze videoclipuri mai lungi de 10 minute.

Influența creatorilor de conținut pe YouTube

86% dintre adolescenții intervievați au spus că se uită singuri la videoclipuri pe YouTube. Fiind întrebați ce preferă să-i vadă făcând pe cei care au canale pe YouTube în videoclipurile lor, majoritatea au răspuns: „Să vorbească despre pasiunile lor”, „farse”, „provocări” și „să vorbească despre viață, în general”.
6 din 10 adolescenți au mărturisit că-i urmăresc pe alte rețele sociale pe creatorii populari de conținut, în timp ce 4 din 10 au declarat că, la un moment dat, și-au încărcat pe platformă propriul conținut; 11% fac asta săptămânal.

Autenticitate, colaborare și efecte pe termen lung

Conform raportului realizat de YFC, „Când tinerii își folosesc timpul liber în activități pe internet, cel mai probabil folosesc YouTube”.
Platforma video a fost lansată în 2005, când cei mai mari membri ai Generației Z aveau 10 ani.
Raportul oferă observații asupra indicatorilor calitativi precum importanța autenticității Generației Z, o anume lipsă a conștiinței de sine și a efectelor pe termen lung pe care le au mediile digitale, relațiile online și interesul pentru colaborare.

yfc raport genz
Mărturisindu-L pe Isus pe Youtube

Raportul conchide că „Cel mai eficient spațiu pentru a-L mărturisi pe Isus online este YouTube”, dar „pentru a elabora instrumente și campanii eficiente prin care să-L mărturisim pe Isus într-un mod sigur, prietenos și relevant trebuie să ajungem la un nivel mai înalt de înțelegere a activităților pe care tinerii le întreprind pe YouTube ”, a declarat Neil O’Boyle, directorul YFC pentru Marea Britanie.
În plus, Neil O’Boyle și-a accentuat convingerea personală că „adevărata transformare are loc la nivel relațional, chiar și în cazul tinerilor din generația digitală”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu