marți, 28 mai 2019

Ziua 22-a – Ospitalitatea din Kohistan | #Pray30Days

Ziua 22-a - Ospitalitatea din Kohistan | #Pray30Days
Kohistan înseamnă „Tărâmul din munţi” şi este o regiune din nordul Pakistanului de-a lungul fluviului Indus şi în câmpia acestuia. Aproximativ 600.000 de Kohistani trăiesc în această zonă, separaţi în mai multe grupări tribale. Ei au devenit musulmani în secolul al XVII-lea şi au fost încorporaţi în Pakistan în anul 1976. Fluviul Indus îi separă în două populaţii vorbitoare de limbi diferite, Shina şi Indus-Kohistani, amândouă fiind puţin cunoscute. În cele mai multe cazuri de conflict sau încălcare a legii, bătrânii satului ţin loc de judecători. Oamenii care sunt acuzaţi de o crimă se pot adăposti în turnuri de refugiu până când are loc judecata sau până se ajunge la o înţelegere. Răzbunările familiale se practică pe scară largă, şi mulţi Kohistani şi-au părăsit ţinutul lor de baştină din această cauză. Un alt factor care a contribuit la plecarea multora este şomajul. Există puţini kohistani creştini.

M-am dus să vizitez o familie dintr-un sat înalt. Drumul urcă în pantă, şi având unul dintre copii în spate, iar pe celălalt îl ţineam de mână, eram epuizată când am ajuns la destinaţie. Prietena, pe care m-am dus să o vizitez, s-a oprit din întinsul rufelor proaspăt spălate pe sârmă, şi mi-a deschis poarta grea. M-a invitat înăuntru şi mi-a oferit un loc pe un pat aflat în mijlocul curţii. Copiii mai mari sunt plecaţi la şcoala islamică. Cei mai mititei se joacă cu bile, iar copii noştri li s-au alăturat repede. Familia pe care o vizitez este săracă, însă prietena mea îmi pregăteşte ceai şi îmi aduce nişte lapte de capră pentru mine ca şi musafir, iar ea îşi pregăteşte ceaiul simplu, fără lapte.

Motive de rugăciune:

● Îmbunătăţirea calității vieții, accesul la servicii de sănătate şi personal medical calificat
reprezintă nevoi mari pentru această regiune. Rugaţi-vă pentru ele.

● Pe măsură ce creştinii Kohistani cresc în credinţă şi o răspândesc la semeneii lor, este
nevoie de restabilire a legăturilor rupte de răzbunare şi dușmănie.

● Sunt necesare eforturi lingvistice pentru a efectua traducerea Bibliei în limba Kohistani,
iar această zonă este cea mai puţin alfabetizată din Pakistan. Rugaţi-vă pentru credincioşii creştini să găsească har pentru a putea face faţă acestei provocări.

https://www.stiricrestine.ro/2019/05/27/ziua-22-a-ospitalitatea-din-kohistan-pray30days/?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu