joi, 23 mai 2019

Ziua a 17-a: Doliu în Maroc | #Pray30Days

Ziua a 17-a: Doliu în Maroc | #Pray30Days
Reputaţia ospitalităţii în cultura marocană poate deveni o sarcină foarte greu de suportat pentru unele familii. În momentele dificile ale vieţii, ca de exemplu atunci când un membru al familiei moare, ospitalitatea poate fi o povară. Când am locuit în Maroc, mama vecinei mele a murit. Am ciocănit la uşa ei şi i-am oferit o cutie de zahăr cubic. Zahărul este un dar potrivit pentru a exprima condoleanţe celor care trec prin pierderea cuiva drag în cultura marocană.
Vecina mea a luat zahărul şi s-a dus în bucătărie de unde a revenit cu un vas cu ceai de mentă, băutură tradiţională marocană folosită în orice ocazie. A luat din zahărul pe care i l-am adus şi mi l-a dat să-l amestec în ceai. Chiar şi în aceste momente de suferinţă, ea nu a încetat să fie ospitalieră cu mine: o străină din altă cultură care nici nu vorbea limba ţării prea bine. Am fost tratată cu căldură şi ospitalitate chiar şi în zilele cele mai dificile.
Zahărul este un dar tradiţional, însă moartea nu este dulce nici pe departe pentru familiile musulmane. Nu există nicio siguranţă a mântuirii sau vreo garanţie că ei vor ajunge în paradis după ce vor muri. Gustul amar al morţii îi poate face pe musulmani să se gândească la propria lor eternitate şi îi poate călăuzi pe unii dintre ei la Isus unde vor găsi siguranţă pentru viaţa de dincolo. Fie ca ei să guste şi să vadă că Domnul e bun!
Motive de rugăciune
Rugaţi-vă pentru musulmanii din Maroc, în special pentru femei, ca Dumnezeu să le descopere că jugul lui Isus este bun şi povara Lui este uşoară. (Matei 11:30)
Rugaţi-vă pentru creştinii din Maroc, ca aceştia să fie sensibili la nevoile vecinilor lor musulmani, în special în perioadele când aceştia îi plâng pe cei pe care i-au pierdut şi să le ofere dragoste şi consolare.
În multe ţări musulmane este interzis pentru musulmani să aibă o Biblie. Rugaţi-vă pentru marocani să aibă acces la Cuvântul lui Dumnezeu ca să poată trăi dulceaţa Adevărului Său (Psalmul 119:103).

https://www.stiricrestine.ro/2019/05/22/ziua-a-17-a-doliu-in-maroc-pray30days/?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu