vineri, 24 ianuarie 2020

Schimbare socială și spirituală - Lee Saville










Am devenit credincios în 1994. În anul 1995 Domnul a început să-mi vorbească despre săraci, mai specific despre copiii străzii. Eram un avocat specializat în dreptul comercial, asociatul comanditat al unei firme de avocatură de renume din nordul Angliei. Nu aveam niciun contact cu săracii.
Apoi, la începutul anilor 1996, am fost invitat la Arad, alături de o echipă de rugăciune care venea la o conferință. Încă din prima zi am întâlnit câțiva copii ai străzii. Asta mi-a schimbat viața. Nu puteam să fug de lucrurile pe care le-am văzut. Am mers acasă și încercam să fac o înțelegere cu Dumnezeu. Înțelegerea era că voi veni în România pentru trei luni, voi afla despre problemele de aici, apoi voi merge acasă, voi face bani și voi trimite bani. Acesta era planul meu.
10.1 networks lucru
Am luat o pauză de la lucru și am venit pentru trei luni printre săraci. La sfârșitul celor trei luni de luptă, realmente, cu Domnul, în fiecare zi mi se frângea inima petrecând timp cu oamenii străzii. În fiecare noapte stăteam în camera mea mică, în timp ce mintea mea începea să nege lucrurile care se întâmplau în inima mea. A început această luptă la sfârșitul celor trei luni. Nu mă puteam lupta mai mult. Am fost acasă pentru câteva zile și am demisionat, am vândut tot ce aveam, m-am întors și am trăit aici de atunci. 
Structura legală este o organizație numită A.N.P. NetWorks cu sediul în Șiria, un orășel la 30 de kilometri de Arad. Acum suntem o echipă destul de mare. Lucrăm cu cei foarte săraci. Cred că 90% din oamenii cu care lucrăm sunt rromi, asta doar pentru că se află printre cei mai săraci. 
10.1 networks copii
Scopul nostru este să aducem nu doar o schimbare în condiția lor, o schimbare socială, dar de asemenea o schimbare spirituală în ambele comunități (români și rromi, n.red.). Obiectivul este de a ajuta familiile să rămână împreună și să aibă grijă de copiii lor, ca să prevenim fuga de acasă a copiilor, ca să nu sfârșească pe stradă, unde am început să lucrez în 1996. Încercăm să ajutăm oamenii să iasă din ciclul generațional al sărăciei.
În acest sens, am avut un program, am asistat pe unii în momente de criză, am ajutat oamenii să se mute într-un mediu în care să-și folosească forțele proprii. Dacă cineva are o grădină, îl ajutăm să o aducă la profit maxim pentru ca să-și hrănească familia. Avem proiecte educative prin joc și cluburi de învățare timpurie pentru a-i ajuta pe copii să rămână în școli și să-i încurajăm la a avea o educație.
Este o mare componentă pentru noi pentru că ajutăm la crearea locurilor de muncă, așa că avem câteva microîntreprinderi și ajutăm oamenii să-și găsească de lucru sau să-și înceapă propria afacere. În acest context, predicăm Evanghelia, dar cred că cea mai bună cale prin care putem face cunoscută Evanghelia este prin viețile noastre, prin relațiile zilnice cu oamenii din comunitate.
10.1 networks 04

Biserica are o misiune sau misiunea are o biserică?

În ziua de azi, mulți oameni sunt de părere că biserica are o misiune. De fapt, eu sunt mai mult de partea argumentului care spune că misiunea are o biserică și acesta a fost un punct de plecare biblic. Biserica ar trebui să iasă la iveală acolo unde este realizată o misiune în locuri întunecate. Cineva spunea că problema nu este întunericul, ci problema este calitatea luminii.
Trebuie să începem nu doar să învățăm și să ridicăm oameni tari în credință înăuntrul zidurilor bisericii, ci trebuie să-i eliberăm în lume, ca ei să Îl arate pe Isus unei lumi care are nevoie disperată de El. Până vom înțelege faptul că am moștenit misiunea lui Isus Hristos, care spune: ‘’Cum M-a trimis pe Mine Tatăl, aşa vă trimit şi Eu pe voi’’, avansarea împărăției va fi împiedicată. Am găsit modalități de a fi creștini fără a ne asemăna lui Hristos. Nu toată lumea va merge într-o țară străină, ci majoritatea vor merge în lume, la locul de muncă sau la piață, iar ei trebuie să înceapă să strălucească acolo.
Cred că de îndată ce împărăția începe să se extindă și înțelegem ceea ce Domnul încearcă să facă prin România, atunci toate nivelele societății vor fi influențate. Atunci când împărăția se extinde, cei care au bani devin mai generoși, oamenii încep să arate mai multă milă, oamenii încep să aibă dragoste pentru semenii din jurul lor. Cred că va influența toate sferele, ceea ce va merge de la educație și îngrijire medicală până la guvern. 
Lee Saville
Bineînțeles că am vrea ca totul să se schimbe peste noapte. Cred că Domnul poate face asta, dar nu-L putem forţa pe Domnul să facă asta. Ce putem face este să începem să încurajăm oamenii să trăiască ca urmaşi radicali ai lui Isus astăzi. În timp ce fac asta, cred că puterea este schimbată în lumină și acea lumină va aduce transformare pretutindeni. 
Mă aștept să fie o generație care va începe să trăiască radical, care se va muta spre acel cântec diferit despre care lumea crede că e nebunesc și, în timp ce fac asta, vor atrage pe mulți la Domnul. Toți aceștia vor începe să-și crească copiii după modelul Împărăției, care vor începe mai apoi să-și crească copiii după modelul Împărăției. Așteptarea mea este că Îi slujim unui Dumnezeu care lucrează prin trei generații.
Interviu cu Lee Saville (NetWorks, Șiria). Extras din emisiunea Calea Adevarul și Viața 489 - Revelația slujirii. Urmărește emisiunea vineri, 7 februarie, ora 20, la Alfa Omega TV.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu