joi, 30 ianuarie 2020

Atac violent al extremiştilor hinduşi asupra creştinilor dintr-o biserică de casă din India



Înainte ca pastorul Jai Singh să apară în fața unui judecător din nordul Indiei și să fie închis în baza unor false acuzaţii de ademenire a unor persoane pentru a se converti, extremiști hinduși l-au târât de la casa unde avea loc o întâlnire de închinare, până la o școală unde un grup de șase bărbaţi l-au bătut pe rând, conform celor spuse de el.
„De la școală, m-au dus la un templu hindus și m-au obligat să stau înaintea idolilor”, a spus Singh. „Mi-au spus că ‘suntem polițiști şi te putem face să recunoști tot ce vrem.’ Mi-au lovit   picioarele cu bastoane de lemn după care m-au tras de ele ca să mi le smulgă.”
Pastorul era îmbrăcat cu o tunică lungă, albă, numită Kameez, care s-a făcut roşie de la sângele curs după bătăia din 5 ianuarie, în satul Bichpari, districtul Sonipat, la aproximativ o oră nord de Delhi.
„M-au dezbrăcat cu forța și mi-au aruncat Kameez-ul,” a spus Pastorul Singh pentru Morning Star News. „S-a făcut seară când m-au dus la secția de poliție din Gohana. Aveam trupul învinețit și îmi venea să urlu de durere.”
Extremiştii hinduși l-au agresat atât pe el cât și pe alți credincioşi care luau parte la întâlnirea bisericii de casă, după ce o încercare anterioară în preajma Crăciunului de a le ataca biserica mamă situată în Siwanka, o localitate din apropiere, a fost zădărnicită, conform unor surse. Pastorul Singh, care trudeşte din greu pentru a asigura traiul familiei sale ca muncitor cu ziua, nu este încă în stare să meargă din cauza severității bătăilor primite.
Arestat
Poliția l-a dus pe pastorul Singh la spital, unde i s-a făcut o injecție, apoi l-au dus din nou la secția de poliție. La scurt timp, inspectorul Shri Bhagwan a înregistrat o plângere împotriva  pastorului Ram Kishan din Siwanka și a altor trei persoane, pe baza unei plângeri a unui locuitor din Bichpari, numit Ramesh, a spus pastorul.
Raportul îi acuză pe aceștia, pe pastorul Singh, pe proprietarul casei Naresh Singh și pe alți câțiva creștini, în mod fals, că au oferit bani hinduşilor pentru a-i atrage să se convertească la creștinism, a spus el. A doua zi, 6 ianuarie, pastorul Singh a fost prezentat în fața unui judecător și trimis în arest judiciar.
„O persoană necunoscută îmbrăcată în civil m-a condus la tribunal și apoi la închisoare,” a spus Pastorul Singh pentru Morning Star News. „La început am bănuit că probabil nu este polițist, deoarece nu purta uniformă. Drumul de la instanță la pușcărie a fost o tortură, deoarece această persoană îmbrăcată în civil mi-a vorbit foarte jignitor în dialectul Haryanvi. El a vorvit urât la adresa membrilor familiei mele, inclusiv a soției și copiilor mei. Am tăcut și m-am rugat în inima mea: „O, Doamne, dacă este în voia Ta, atunci voi răbda, dar dă-mi putere să îndur toate astea. Sunt neputincios. Am nevoie de Tine.'”
Un avocat care face parte din organizația de apărare a creştinilor Alliance Defending Freedom-India a depus o petiție pentru eliberare pe cauțiune, iar pastorul a fost eliberat pe 7 ianuarie.
„Chiar și în închisoare, mi-era teamă că voi avea convulsii – eu luam medicamente, iar autoritățile din pușcărie nu mi-au permis să-mi iau medicamentele”, a spus pastorul Singh. „Acum sunt într-o stare foarte proastă. Nu pot să stau jos, să stau în picioare sau să mă culc pe spate mai mult de cinci minute. Urmele bătăilor sunt încă peste tot corpul meu. Picioarele mi le simt foarte grele și rigide. ”
După ce a fost tratat la un spital din districtul Sonipat, o organizație creștină l-a sprijinit să primească tratament la un spital din Delhi.
Vinod Kumar, fiul pastorului Ram Kishan de la biserica mamă din Siwanka, a declarat că aceeași atacatori hinduși radicali au apărut de Crăciun la biserica lor. Credincioșii de acolo nu i-au lăsat să intre în clădirea bisericii.
„Am vegheat în acea zi și i-am oprit să nu provoace tulburări”, a spus Kumar. „Nu au putut face nimic și au așteptat un timp afară căutând o șansa de a ataca, însă când au văzut că nu cedăm, au plecat fără să facă nici un rău.”
Violențele
În prima duminică a anului 2020, atacatorii au năvălit peste credincioşii aflaţi la biserica de casă din satul Bichpari, l-au atacat pe pastorul Singh, pe proprietarul casei Naresh Singh și pe rudele sale.
„Copiii lor minori au fost de asemenea agresaţi”, a spus Kumar. „Pastorul Jai Singh este originar din Siwanka. Nu este capabil să stea jos, să se ridice sau să meargă. Se pare că are şi leziuni interne care vor lua timp ca să se vindece. Piciorul drept al pastorului Singh are o fisură, dar prin harul lui Dumnezeu se vindecă. ”
Pastorul Singh a spus că o gloată de 250-300 de oameni a înconjurat casa în timpul adunării din 5 ianuarie. Proprietarul casei, Naresh Singh a ieșit să afle ce doresc, iar cei dinăuntru au auzit mulțimea cum îl atacă.
Înainte de a putea ieși afară pentru a-l ajuta, aproximativ 30 de atacatori au năvălit în casă și au început să strige injurii, a spus pastorul Singh. Mai multe femei, rude cu Naresh Singh au încercat să-i împiedice pe radicalii hinduși să-l atace pe pastorul Singh,  însă au fost îmbrâncite și rănite și chiar și copii au fost răniți, a spus pastorul.
„Copiii minori ai lui Naresh Singh și ai fratele său au fost și ei răniți”, a spus pastorul Singh. „După asta atacatorii m-au apucat de guler și m-au târât în ​​afara casei.”
Acuzându-l pe el și pe Naresh Singh că sunt responsabili pentru numărul tot mai mare de oameni care s-au convertit la creștinism, cei aproximativ 30 de atacatori i-au bătut în timp ce restul de hinduși asistau la supliciu, a spus el.
„M-au împins la podea și primeam în acelaşi timp lovituri cu piciorul, palme şi lovituri în spate,” a spus pastorul Singh. „În timp ce mulțimea m-a înconjurat, puteam vedea doar mâinile și pantofii celor care mă loveau. M-au ridicat de pe podea și m-au dus în casa lui Singh și mi-au spus că ar trebui să merg cu ei, dacă nu, mă vor ucide acolo pe loc.”
Atacatorii l-au băgat cu forţa într-un vehicul, în timp ce  îi aruncau tot felul de cuvinte urâte, a spus el.
„Rosteau insulte de dezgustătoare castă împotriva credinței și a comunității mele pe care nu pot să le redau”, a spus pastorul Singh.
Ajunşi la școală l-au lovit din nou în cap, pe frunte aproape de ochi, a spus el.
„Ochii mi s-au umflat. Am început să sângerez din zona frunţii ”, a spus el. „Ceilalţi atacatori ne-au urmat pe motocicletele și cu alte vehicule, şi când au ajuns și ei la școală au început şi ei să mă bată cu rândul. Un grup de șase atacatori mă băteau şi după ce oboseau se așezau să se odihnească în timp ce următorul grup de cinci până la șase continuau bătaia. Simţeam o durere atroce și nu-mi mai amintesc cât timp a durat totul. ”
Au încercat, fără succes, să-l forțeze să recunoască cum i-a ademenit pe hinduși să se convertească pentru bani, a spus el.
Negând că a oferit vreodată bani oamenilor pentru a se converti, acest tată a patru copii a început să plângă în timp ce rostea: „Sunt doar un muncitor cu ziua – copiii și familia mea duc o viață foarte dificilă. Nu am suficiente mijloace pentru a-mi crește copiii, nici măcar nu le pot oferi o masă îndestulătoare. ”
Frica de închinare
Kumar, fiul pastorului din Siwanka, a spus că extremismul hindus a crescut în zonă, pe măsură ce şi numărul de oameni care cred în Hristos a crescut.
„Guvernul Hindutva, naționalist hindus, este la putere în capitala ţării, precum și în statul nostru,  și au fost aleși de două ori consecutiv”, a spus el. „Ei susţin cu vehemenţă că în ţara lor creștinismul a crescut „prin oferirea de bani pentru a te converti”, ceea ce este complet fals, dar la nivelul oamenilor de rând această opinie este larg răspândită.”
O sursă a declarat sub anonimat, că brahmanii din casta de sus sunt principalii oponenți ai creștinismului în statul Haryana, dar ei rămân în umbră, folosind extremismul hindus Vishwa Hindu Parishad (Consiliul Mondial Hindus), Bajrang Dal și aliații acestora pentru a comite acte de violenţă.
„La Bichpari exista o comunitate numeroasă de credincioși, dar acum sunt foarte speriați și retraşi din cauza opoziției în creștere”, a spus pastorul Singh.
„Acum, doar trei familii mai participă întâlnirile de închinare,” a spus el.
„Făceam munca Domnului și, de asemenea, munceam foarte mult şi pentru a câștiga bani pentru a-mi hrăni familia”, a spus el, cu lacrimi în ochi. „Acum nu mai sunt bun pentru nimic.”
Ostracizaţi
Atacul din 5 ianuarie a dus la închiderea magazinului lui Naresh Singh din centrul pieței din Bichpari.
„După atacul din 5 ianuarie, proprietarul spaţiului unde aveam magazinul m-a sunat și mi-a spus să plec imediat din acel loc”, a spus Singh. „Au trecut două săptămâni și de atunci nu mai avem niciun câștig.”
El câștiga între 200 și 300 de rupii (3-4 dolari SUA) pe zi vânzând ouă fierte.
„Era singura sursă de trai pentru familia mea”, a spus Singh. „În magazine, sătenii refuză să ne vândă alimente pentru necesitățile zilnice. Suntem izolaţi social. Nici măcar vecinii și prietenii din sat, care au fost mult timp vizitatorii noștri obișnuiți, nu vor să mai aibă de-a face cu noi acum. Am fost bătuți şi dar poliția a înregistrat plângeri tot împotriva oamenilor noștri. ”
Singh a depus o plângere la secţia de poliţie din Gohana Sadar. În ea Singh îi acuză pe atacatori că au tulburat o adunare religioasă, că au comis violențe fizice, că au răpit oameni şi au comis infracţiuni pedepsite de Codul Penal Indian, însă „toţi sunt liberi,” a spus Singh.
Singurul care a fost arestat şi a petrecut 3 zile în închisoare a fost tot pastorul Singh, după ce a îndurat toate aceste brutalităţi.
India este pe locul 10 în Topul Mondial al Persecuţiei pentru anul 2020, întocmit de organizaţia Open Doors. Libertatea creştinilor de a se închina s-a degradat semnificativ în ultimii ani, de când partidul naţionalist hindus a venit la putere în 2014.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu