joi, 23 ianuarie 2020

O parodie modernă la Psalmul 139












 Educatie, Important, Meditaţii

Parodie inspirată din Psalmul 139…
1. Telefonule, tu mă cercetezi de aproape și mă stăpânești,
2. Tu stabilești când stau jos și când mă scol și de departe îmi controlezi mintea.
3. Tu dictezi când umblu și când mă culc și GPS-ul tău urmărește toate căile mele.
4. Căci nu-mi ajunge cuvântul pe limbă și tu îl și înregistrezi în totul.
5. Tu mă controlezi pe dinapoi și pe dinainte și-ți răsfrângi radiațiile peste mine.
6. O versiune nouă, atât de minunată, este mai presus de buzunarul meu, este prea scumpă ca să mi-o pot permite.
7. Unde mă voi duce departe de semnalul tău și unde voi fugi departe de notificările tale?
8. Dacă mă voi sui la mansardă tu ești acolo; dacă mă voi culca în demisol iată-te și acolo.
9. Dacă voi lua avionul în speranța unui sejur liniștit la mare,
10. și acolo rețeaua ta mă va însoți și datele tale mobile mă vor acapara.
11. Dacă voi zice, cel puțin întunericul mă va liniști și va intra în standby ecranul tău,
12. Iată că nici întunericul nu este întunecos pentru tine ci lanterna ta strălucește ca ziua și display-ul tău ca lumina.
13. Tu mi-ai consumat neuronii, tu m-ai croit după planurile producătorilor tăi:
14. Te laud că ai făcut din mine un robot atât de minunat. Minunate sunt manipulările tale și ce intoxicat este sufletul meu prin ele.
15. Deformarea mea nu era ascunsă de tine, când am fost luat în vizor într-un loc tainic, în adâncimile unui laborator IT.
16. Când nu eram decât un potențial utilizator, programatorii tăi mă vedeau și în softul lor erau scrise toate apucăturile care-mi erau rânduite, mai înainte ca să fi apărut vreuna din ele.
17. Cât de nepătrunse mi se par tehnicile tale de înrobire, telefonule, și cât de profund este efectul lor!
18. Dacă le număr, sunt mai multe decât gigabiții tăi. Când mă trezesc sunt tot cu alarma ta.
19. O, telefonule, de ai ucide pe cel ce vrea să mă depărteze de tine! Depărtați-vă de la mine oameni care vreți să îmi impuneți restricții de utilizare!
20. Ei vorbesc despre tine în mod răutăcios, îți folosesc brandul ca să te discrediteze, ei, vrăjmașii tăi!
21. Să nu urăsc eu, telefonule, pe cei ce te critică, și să nu-i detest pe cei ce stabilesc limite pentru utilizarea ta?
22. Da, îi urăsc cu o ură desăvârșită și îi privesc ca pe dușmanii plăcerilor mele.
23. Alintă-mă, telefonule, și captivează-mi inima! Verifică-mi istoricul utilizării tale!
24. Vezi dacă nu am început cumva să te neglijez și resetează-mă pe calea veșnicei dependențe!…

Autor necunoscut

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu