joi, 9 ianuarie 2020

Un medic misionar salveaza copii in Africa

De mai bine de 20 de ani, Reynier Teer Haar si-a dedicat viata si cariera saracilor si celor vulnerabili. In 1996 s-a mutat cu familia intr-o zona indepartata a Africii pentru a sluji ca medic misionar.

Cu putin timp in urma am vizitat acel loc de langa Malawi pentru a vedea cum traieste un medic care incearca cu disperare sa salveze vieti si sa aduca speranta in conditii foarte dificile. Dr. Reynier Teer Haar face cateva minute pana la locul de munca.
„Daca e o urgenta noaptea, merg mai repede. Cateodata merg cu bicicleta.”
Dr. Teer Haar a inceput ca fiind directorul Spitalului Nkhoma din Malawi in 1996.
„Am lucrat in Occident, in Canada, in Africa de Sud, in Anglia, dar munca mea de aici e mult mai importanta.”
In calitate de director, dr. Teer Haar a chemat-o pe Catherine Hodge sa rezolve o problema.
„Am fost abordata de catre conducerea spitalului sa deschid o sectie de neonatologie, deoarece nu exista asa ceva in spital.”
Ei fac tot ce pot cu ajutorul resurselor limitate de care dispun. Intr-un pat dorm cel putin cinci bebelusi. Cei mai mici dorm in incubatoare improvizate.
„Am conceput aceasta cutie sub care am montat becuri pentru a incalzi pacientul. De atunci, nu cred ca am avut decese survenite din cauza hipotermiei.”
Da, chiar si in timpul unei veri africane, copiii sub greutatea normala mor din cauza hipotermiei. Hodge a fost persoana potrivita pentru aceasta perioada de doi ani. In acest rastimp a trecut printr-o perioada de invatare emotionala.
„Am trecut prin multa suferinta, pentru ca nu mai asistasem niciodata la moartea unui copil. Mi-am asumat acest rol de a deschide aceasta sectie care mi-a cauzat multa durere, insa a adus si multa speranta. Cei 33 de copii pe care ii avem aici, acum cativa ani nu ar fi avut nicio sansa de supravietuire.”
Pentru a intelege amploarea crizei in domeniul sanatatii din Africa, trebuie sa vedeti numarul de medici raportat la populaţia ţarii. In Statele Unite un medic are 400 de pacienti. In Malawi un medic are 50.000 pacienti. In acest spital se pune accent pe instruirea medicilor autohtoni. Daniel Chimutu a fost initial gradinarul doctorului Teer Haar.
Se mai instruiesc si 300 de asistente medicale la Spitalul Nkhoma. Olive Sambani a absolvit scoala de asistente cu catva timp in urma. Lucreaza la Spitalul Nkhoma de mai bine de 30 de ani.
„Cand ai un copil bolnav care dupa 2-3 zile vine la tine zambind, te simti bine, stii ca ai facut ceva bun.”
Asa cum va puteti imagina, viata intr-o comunitate rurala poate fi dificila, atat la lucru cat si acasa.
„Pana de curent e o problema obisnuita cu care ne confruntam. De asemenea, apa trebuie adusa cu ajutorul unei pompe din raul aflat la 5 km de Nkhoma.”
Deci unul dintre telurile spitalului e sa-i convinga pe oamenii pe care i-a instruit sa ramana in acea zona rurala si adesea frustranta.
„Nadajduim ca vin aici datorita convingerilor lor crestine si vor ramane. Incercam sa le oferim o locuinta decenta.”
In prezent, se realizeaza planuri pentru a construi un anumit numar de apartamente mici pentru a oferi angajatilor case mai ieftine.
„Munca de asistenta medicala este o pasiune. Oamenii cu pasiunea de a munci, cand ii vad pe saracii de aici, pot ramane si pot lucra. Dupa parerea mea, acesta e locul ideal pentru o femeie din Malawi.”
E un loc ideal pentru medicii precum dr. Teer Haar si nu din cauza salariului sau a conditiilor de lux, ci pentru ca este nevoie de ei.
„Cel mai apropiat oras se afla la 50 de km de aici. Intr-o situatie de urgenta, aceasta poate fi diferenta intre viata si moarte.”
Aceste persoane se afla in prima linie si salveaza vieti in fiecare zi.
Stiri crestine – Mapamond crestin 706 – 28 ianuarie 2018. Ultimele stiri crestine – http://alfaomega.tv/stiri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu