duminică, 27 octombrie 2019

Un misionar a salvat sute de nord-coreeni pe „căile ferate subterane

Un bărbat în vârstă de 81 de ani care, până în prezent a salvat sute de nord-coreeni și le-a vestit Vestea Bună a lui Hristos, „s-a pensionat” anul acesta, însă își dorește să fie sănătos pentru a se întoarce la lucrarea sa.

„Vreau să-i ajut mai departe”, a declarat pastorul John Yoon , pentru KNKX  în timpul unei ceremonii, care l-a avut în prim plan pe pensionarul de 81 de ani , acum, din Biserica „New Vision Church” din Lynnwood, Wash.
Yoon s-a născut într-o zonă care acum aparține Coreei de Nord. Era în vârstă de 12 ani, când a izbucnit războiul din Coreea în anii ’50. A fugit spre sud, însă s-a despărțit de părinții lui și nu i-a mai văzut niciodată de atunci.
Viața să a fost schimbată pentru totdeauna într-o noapte rece, de după război, când a vizitat o casă de rugăciune, din curiozitate, doar pentru a vedea dacă Dumnezeu este real, a relatat KNKX.
 „În timp ce mă rugăm în acea noapte, am simțit cum se apropie de mine, de undeva de sus, un foc mare prin spatele meu”, a spus Yoon. „Acel „fir” de foc era deasupra mea, mă ardea. În acel moment am simțit cu adevărat că Dumnezeu este viu.”
Yoon a devenit misionar, slujind mai întâi în Rusia și China, înainte de a auzi despre nevoile din Coreea de Nord, unde creștinismul este ilegal. S-a întors în această regiune și a construit o cale ferată subterană. Obiectivul a fost de a transporta creștinii din Coreea de Nord în locuri subterane în China, apoi în Thailanda sau Mongolia, unde ar fi fost în siguranță. O astfel de acțiune era periculoasă, atât pentru el, care putea fi închis, cât și pentru creștini, care puteau fi executați.
Odată, a fost aproape să fie prins și arestat, astfel a trebuit să fugă în Statele Unite, unde și-a schimbat numele și pașaportul, înainte de a se întoarce la granița nord-coreeană. Apoi, în 2005, a fost prins și a petrecut 15 luni într-o închisoare chineză. Oficialii americani i-au sărit în ajutor, l-au eliberat, iar el s-a întors în SUA, unde locuiește acum.
De-a lungul câtorva zeci de ani, a ajutat la salvarea a cel puțin 300 de creștini din Coreea de Nord dintr-un regim brutal. Printre aceștia se număra și o fată de 11 ani, pe nume Grace Jo, care a fost capturată împreună cu familia ei, când au încercat să scape de acest regim.
 „După ce am fost prinși, împreună cu familia mea, am fost trimiși înapoi în Coreea de Nord, fiind mai întâi la închisoare, apoi la un adăpost”, a declarat Grace Jo. „Am văzut mulți copii care mureau de foame sau care au fost bătuți de copiii mai mari. Toți acei copii răniți se ascundeau într-un colț și se acopereau cu pături. M-am întristat foarte tare, și m-am gândit, oare cum poate această țară să fie țara mea?”
Yoon, care a încercat să o ajute pe familia lui Grace, a plătit 10.000 de dolari oficialilor Nord Coreeni ca să îi elibereze.
Grace Jo, acum adultă, a participat la sărbătoarea de pensionare a lui Yoon. „Cred că a fost mâna lui Dumnezeu acolo”, a declarat Grace Jo pentru KNKX.

https://www.stiricrestine.ro/2019/10/26/un-misionar-a-salvat-sute-de-nord-coreeni-pe-caile-ferate-subterane/?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu