vineri, 25 octombrie 2019

Ziua a 4-a: Puterea mass-media – #Pray15Days


La nivel global, influența mass-media digitală crește cu o viteză foarte mare. Impactul care îl are media asupra hindușilor nu este o excepție. Consumatorii de mass-media hinduși sunt foarte diferiți însă viziunea lor asupra vieții este de cele mai multe ori modelată de către un singur videoclip, o singură postare sau o reclamă pe care o întâlnesc la un moment dat.
95% din gospodăriile din sudul Indiei dețin un televizor. Același este cazul și în familia Ritei. Televizorul lor este pornit aproape toată ziua. Rita se bucură cel mai mult să privească telenovela care înfățișează situația unei tinere nore, ca ea, și lupta ei în familie și în societate. Inspirată de binecuvântările pe care vede că le primesc personajele de la TV când celebrează festivalele hinduse, Rita încearcă și ea să celebreze toate aceste festivaluri cu entuziasm.
Deepak și familia sa nu locuiesc în Asia de Sud, dar se adună săptămânal cu prietenii pentru un timp de devoțiune, timp care include urmărirea unei înregistrări video a guru-ului lor (instructor spiritual), care locuiește în India și care își ține prelegerile în limba hindusă.
Chotu este un băiat în vârstă de numai șapte ani. El petrece ore în șir urmărind desene animate. Are multe emisiuni pentru copii din care să aleagă, emisiuni create în jurul zeităților și mitologiei hinduse. Preferata lui este versiunea emisiunii Krishna pentru copii.
Pe telefonul ei mobil, pe laptop sau la televizor, Asha petrece cel puțin cinci ore pe zi lipită de un ecran sau altul. Recent, s-a uitat la un film Bollywoold, în care personajul principal se confruntă cu tot felul de neplăceri. În momentul culminant al filmului, personajul pare că își rezolvă toate probleme luându-și propria viață. Asha se întreabă dacă ar trebui să facă și ea același lucru.
Într-un moment critic din viața lui, Vijay a dat din întâmplare, navigând între canalele de televiziune, peste un mesaj creștin. Încercase până atunci multe căi religioase diferite, dar nu aceasta. El a ascultat cu atenție mesajul și a auzit despre dragostea și harul lui Dumnezeu. Vijay a apelat imediat numărul de telefon afișat pe ecran, și a cerut ca cineva să se roage pentru el. Apoi a văzut cum Dumnezeul cel Viu a răspuns acelor rugăciuni. Acum, Vijay împreună cu toată familia sa îl urmează pe Isus și îi cheamă și pe alți oameni din comunitatea lor să facă acest lucru.
Ne rugăm:
  • Ca Creatorul universului întreg să fie reprezentat într-un mod creativ în lumea hindusă de către actori, directori, scriitori și influenceri creștini. (Marcu 16:15)
  • Ca lumea hindusă să fie umplută de cunoștința slavei lui Dumnezeu prin intermediul televiziunii, prin YouTube, Facebook, pagini web, etc. (Habacuc 2:14)
https://www.stiricrestine.ro/2019/10/23/puterea-mass-media/?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu