luni, 2 septembrie 2019

Cum am învățat să nu mai reacționez exagerat

Obișnuiam să am reacții exagerate. Acum îmi doresc transparență în comunicarea cu soția mea. O las mai moale și îmi examinez inima înainte de a începe să discut.

Niciodată nu știi de ce dihanie mortală poți da în podul casei. Anul trecut, mă suiam pe scara ce dădea spre mansarda aflată deasupra garajului și deschideam ușița, când ceva maro cu verde mi-a căzut pe umăr și s-a înfășurat în jurul gâtului meu. Nu mă mai întâlnisem cu niciun șarpe cu clopoței, dar eram sigur că unul era încolăcit în jurul gâtului meu chiar în acel moment. Mi-a trecut prin minte să sar de pe scară pe podeaua de beton a garajului nostru. Poate dacă o să aterizez pe umăr, m-am gândit, șarpele va amorți și apoi voi putea să-l alung.
Cu câteva secunde înainte de a sări și de a-mi disloca umărul, m-am uitat mai bine la șarpele veninos. De fapt, era un furtun de grădină.
Ce ușurare! Era cât pe ce să fac ceva prostesc pentru a evita o rană fatală produsă de o inofensivă bucată de furtun.
Cât de des nu se întâmplă să reacționăm înainte de a ști cu ce fel de problemă ne confruntăm? De multe ori am făcut asta în căsătoria mea. Și am încercat să rezolv problemele soției mele, Wendy, numai pentru a conștientiza mai târziu că ea nu le văzuse niciodată drept probleme. Drept rezultat, deveneam nervos pe lucrurile pe care le spunea înainte să realizez că observațiile ei nu erau menite să rănească.
Învăț, literal, să mă uit bine pe unde calc. Uite cum fac asta:

O iau mai ușor înainte de a reacționa

Cu cât gândesc mai repede, cu atât gândirea mi-e mai încețoșată. Una dintre cele mai grozave modalități de a îmi întări relația cu soția mea e să reacționez mai lent și să aștept să am o judecată limpede înainte de a răspunde la o situație.

Îmi examinez inima

Există un motiv pentru care mintea mea s-a gândit :„Șarpe!” când furtunul a căzut pe mine: mi-e teamă de șerpi. În același fel, mi se întâmplă să trag concluzii pripite cu privire la comportamentul sau cuvintele lui Wendy din cauza lucrurilor de care mi-e teamă sau pe care le displac, nu din pricina a ceea ce a făcut sau a spus soția mea. Trebuie să fiu atent la mine. Dacă îmi doresc ca furtunurile de udat grădina să fie mai puțin amenințătoare, trebuie să îmi confrunt teama de șerpi.
Din când în când, dau de acel furtun în garajul nostru. Îmi amintește să apăs pe butonul de pauză al reacțiilor mele până când pot privi limpede problema.
https://armoniamagazineusa.com/2019/09/01/cum-am-invatat-sa-nu-mai-reactionez-exagerat/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu