sâmbătă, 28 septembrie 2019

Lui Dumnezeu îi pasă de mediul înconjurător - de Chip Ingram

 06.08.2019  |    Crestinul si STIINTA-EDUCATIA-CULTURA  |   324  |     2 min


Puține subiecte provoacă atâtea controverse și opinii divergente ca mediul înconjurător. Când cineva te întreabă ce părere ai despre mediu și despre problemele legate de el, câteodată pare mai ușor să eviți pur și simplu conversația.
Oricât de ciudat și de dificil ar fi, urmașii lui Isus Hristos trebuie să se gândească, să acționeze și să răspundă la acest subiect important.
Întrebarea e „Cum?”.
La începutul căsniciei, am planificat împreună cu Theresa o ieșire de un weekend. La acea vreme, aveam câteva slujbe cu jumătate de normă fiindcă eram foarte săraci. Unul dintre șefii mei, care era destul de bogat, a aflat de planurile mele. Așa că, înainte de a pleca, îmi spune: „Hei, am un mic cadou pentru tine, ca să te poți bucura din plin de ieșire!”
Se oprește în fața mea, într-un Nissan 280Z argintiu, care era una dintre cele mai tari mașini sport de atunci (știu, asta mă face să par bătrân). Îmi înmânează cheile și spune: „Vreau ca tu și soția ta să aveți un timp foarte frumos”.
Primul meu gând a fost: „Aș face bine să n-o distrug!”
Al doilea gând: „Probabil că ar trebui s-o testez ca să mă asigur că ne vom descurca”. Abia așteptam să o conduc! Am luat mașina și am făcut câteva ture cu ea. Era foarte rapidă!
Mai târziu, când eu și Theresa eram în călătoria noastră, m-am simțit grozav până când a trebuit să o parchez. Am început să mă gândesc: „Dacă o lovește ușa unei alte mașini și o zgârie?”
Acum, poate că te gândești: „Bine, Chip, ne-ai spus o poveste frumoasă, dar ce legătură are mediul cu mașina șefului tău?”
Cred că se aseamănă cu modul în care Dumnezeu vede planeta pe care ne-a încredințat-o mie și ție.
Adevărul e că pământul îi aparține lui Dumnezeu.
În Psalmul 24:1-2 scrie: „Al Domnului este pământul cu tot ce este pe el, lumea şi cei ce o locuiesc! Căci El l-a întemeiat pe mări şi l-a întărit pe râuri.”
Prin urmare, dacă Dumnezeu a creat pământul, are natură spirituală. E important. Contează.
Permite-mi să repet: mediul înconjurător contează cu adevărat pentru Dumnezeu.
Ce legătură are asta cu noi?
Dumnezeu este cel mai mare artist și cel mai mare arhitect. Unul dintre modurile prin care Îl onorăm este să respectăm ce a creat. Studiem ce a făcut El. Îi dăm onoare și Îi recunoaștem meritul, Îl lăudăm pentru frumusețea și pentru resursele pe care ni le-a pregătit.
De asemenea, ar trebui să onorăm creația lui Dumnezeu fiindcă El a făcut-o. E valoroasă, prețioasă, de neînlocuit, și sacră. Nu e doar o bucată de pământ.
Șeful meu mi-a dat ceva valoros și sacru, de care să mă bucur, dar am simțit și greutatea unei responsabilități uriașe, atât de a mă bucura de cadoul lui, cât și de a nu face o prostie.
Nu credeți că Dumnezeu are așteptări mai mari de la noi în a ne asuma responsabilitatea pentru pământul pe care ni l-a încredințat?
https://alfaomega.tv/crestinulsisocietatea/stiinta-educatie-cultura/11015-de-ce-mediul-inconjurator-e-important-pentru-dumnezeu-de-chip-ingram

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu