sâmbătă, 27 iulie 2019

O Biserică relevantă - Beni Șinca


Biserica - locul unde totul pare prea complicat și un fel de fast-food filozofic, dar locul unde, cumva, un adolescent semi-bipolar ca mine era atras de simplitatea unor membri din biserică, persoane care iubesc și încurajează simplu, dar nu judecă așa de simplu...
Biserica, instituția care își asumă rolul de arbitru moral, locul unde un tânăr trebuie să își renege identitatea ca să fie salvat, dar unde un pastor de tineret joacă „ilegal” - pe ascuns, practicile lui sunt opuse față de legile bisericii, nu îi spune tânărului cum trebuie să se comporte sau arate, ci îl asigură pe tânăr că, dacă vrea o relație cu Isus cu adevărat, e de fapt îndeajuns... 
Biserica, locul unde am mers să mă înțeleg pe mine, să înțeleg „treaba asta” cu Dumnezeu, dar unde duminica, un bătrân a vorbit despre o virgulă în nu știu ce verset care dovedea că femeia nu e atât de importantă încât să predice, femeia e slabă. Dar mama lucra toată ziua și mă iubea necondiționat, iar tata, bărbatul cu autoritate divină care aparent avea mai multă valoare biblică decât mama, bea bere toată ziua și îmi era străin... 
Probabil Biserica nu își dă încă seama de faptul că ea încearcă să îmi dicteze cum să gândesc, să îmi dicteze „poezia” despre sex, dar tot ce am dorit eu e să aud despre un Isus care mă înțelege, care nu Își schimbă tonul vocii când e la amvon. Biserica se comportă ca și cum Isus e doar un detaliu în piesele de închinare, sau care e menționat de Crăciun ca o unealtă contra culturii occidentale și a capitalismului.
Dragă Biserică, nu m-au impresionat niciodată calitățile tale literare sau capacitatea ta de a distinge răul de bine. Dar m-a impresionat comunitatea ta, oamenii care mi L-au arătat pe Isus în viața lor, unde am fost iubit înainte de a fi judecat sau corectat.
Biserica, unde, ca emigrant în Marea Britanie, mi-am găsit locul. Am găsit o comunitate. O biserică unde presiunea politică de azi a afectat modul ei de a fi, dar totuși, ea a găsit o metodă de a rămâne relevantă. Deși sunt atâtea diferențe culturale față de bisericile din România, Isus e Același. E o biserică diferită de acasă, dar totuși, aici m-am simțit cel mai acasă, un loc cald, unde am fost primit înainte de a fi schimbat. 
https://alfaomega.tv/crestinulsisocietatea/biserica/10968-o-biserica-relevanta-beni-sinca#axzz5ut4uNAg8

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu