https://youtu.be/wsqUm59mTk8?t=452
Cine va avea atenția ta?
Agățându-ne de Hristos în Era Digitală
Cânta! Conferința Global 2020
După cum știți, lumea noastră ne oferă o sărbătoare a noilor multimedia - jocuri video noi în fiecare lună, noi filme de la Hollywood lansate în fiecare săptămână, videoclipuri noi pe YouTube în fiecare minut, noi actualizări de social media în fiecare secundă și un set nou de imagini Instagram cu fiecare atracție -gest pentru a reîmprospăta.
Iată-ne, așadar, sărbătorim centralitatea cuvântului, sărbătorim urechea, în epoca de aur a imaginii - în epoca ochiului. A fost numită „epoca ochelarilor”. Montaj.
Această tensiune rezultată a urechii / ochilor pune provocări masive pentru părinți și pentru liderii bisericii, pastorii, liderii cultului, liderii tinerilor - oricine se confruntă cu această inundație de mass-media care concurează pentru atenția oamenilor pe care îi iubim și încearcă să slujească. Deci, cum îi ducem mai adânc în credință pe cei care sunt conduși în mod predominant de ochi? Aceasta este o provocare imensă și sarcina mea de astăzi.
Am câteva mâncăruri și gânduri cu privire la ce înseamnă acest lucru pentru propria noastră viață și pentru modul în care conducem adunările duminicale. Dar mai întâi să deschidem împreună cuvântul lui Dumnezeu către Evrei 2: 1 . Scriitorul din Evrei spune acest lucru:
Prin urmare, trebuie să fim mai atențila ceea ce am auzit,ca să nu ne îndepărtăm de el.
Vom reveni la acest text mai târziu, pentru a asculta ceea ce spune epocii noastre.
Epoca spectacolului
Dar să vorbim un pic mai mult despre această vârstă în sine. Trăim în era ochelarilor, era ochiului. Și acest lucru nu este nou pentru noi. În mod tradițional, biserica oferea o rezistență destul de robustă industriilor de divertisment dominante dintr-o anumită epocă - amfiteatrului și căsuței de joacă. Dar nu mai este cazul. În parte, acest lucru se datorează unei aprecieri mai nuanțate pentru arta din biserică de astăzi. Asta e bine.
Dar cred că vedem și mai puțină rezistență la industria divertismentului astăzi, deoarece divertismentul nu mai este o industrie retrasă legată de o anumită locație. Nu este Hollywood sau Bollywood - este peste tot. Divertismentul popular și videoclipurile virale de pe rețelele sociale sunt acum făcute peste tot . Și ajunge la noi oriunde . Și nu se oprește niciodată. Ca niciun secol înainte de noi, suntem scufundați în mass-media și în ceea ce a fost cunoscut numit „epoca spectacolului”. Și acest lucru este valabil mai ales acum că purtăm un teatru digital în buzunar - smartphone-ul nostru.
Aceasta înseamnă că orice rezistență creștină la divertisment și media va arăta mult diferită de rezistența creștină la districtele teatrale din Londra puritană sau la Colosseumul roman din vremea lui Augustin. Dar preocupările spirituale rădăcină nu s-au schimbat prea mult. În orice generație, ochelarii sunt la ce apelează păcătoșii pentru a-și îndrepta atenția de la Dumnezeu și de la aproapele. Și din aceste motive, biserica a adus multă vreme o anumită rezistență industriilor de divertisment dominante ale culturii.
Este timpul ca biserica să reînnoiască această rezistență astăzi, dar să o facă cu o nouă atenție la ceea ce face epoca noastră unică și să înțeleagă mai întâi modul în care media digitală ne modelează și ne formează și ne deformează. Acesta este obiectivul pentru timpul nostru împreună. Și cred că cea mai bună modalitate de a aborda această întreagă conversație astăzi, în cultura noastră, este de a o încadra în termeni de ochelari .
Privirea noastră colectivă
Deci, ce este un spectacol?
„Dieta mea media îmi îmbogățește timpul cu Hristos sau îl erodează?”
Un spectacol este un moment al timpului, de lungime variabilă, în care o privire colectivă este fixată asupra unei anumite imagini, videoclipuri sau evenimente. Un spectacol este ceva care captează atenția umană, un moment în care ochii și creierul nostru se concentrează și se fixează pe ceva proiectat asupra noastră. Într-o societate indignată ca a noastră, spectacolele sunt deseori controverse - cel mai recent scandal în sport, divertisment sau politică.
Controversa sub orice formă face ca un spectacol captivant să atragă milioane de ochi. Și pe măsură ce mass-media noastră devine din ce în ce mai rapidă, devine mai fragmentată. Acum cea mai minusculă alunecare publică a limbii sau comentariul pasiv-agresiv al vedetelor sau imaginea politică ipocrită pot deveni un spectacol. Mai colectiv, spectacolele iau forma unor proteste publice și revolte încadrate pentru cameră. Deci, un spectacol este un moment capturat și publicat pentru a ține o privire colectivă pentru un anumit scop.
Ochelarii pot fi o fotografie strălucitoare, un panou publicitar atrăgător, o animație creativă, o reclamă sexualizată pentru deodorant, o reclamă spirituală pentru fast-food sau un videoclip nou. Spectacolele pot fi peisaje digitale uimitoare într-un joc video sau o celebră emisiune TV de rețea, un nou sezon meritat de binge pe Netflix, un film de succes, un film de groază - chiar și până la un clip sportiv al gloriei (sau accidentării) unui atlet ). Toate acestea sunt ochelari.
Și, după cum știți, cultura noastră este inundată în toate - atât de mult încât ochelarii concurează acum pentru privirea noastră limitată. Există o concurență uriașă pentru a atrage cât mai mulți ochi. Asta înseamnă că tweeturile politicianului devin mai nebunești. Falsurile devin mai nebunești. Șmecheriile devin mai nebunești. CGI devine mai captivant. Există o concurență dură pentru ochi în această „piață a atenției”, toate conduse de valuri de ochelari noi pentru a ne atrage atenția.
Ciclul dependenței
Acum, toate acestea par a fi o grămadă de distracție inofensivă, până când ne dăm seama că fiecare spectacol - obține acest lucru - fiecare spectacol vrea ceva de la noi. Fiecare spectacol ne solicită. Deci, ce vor ochelarii noștri de la noi? Cred că aceasta este o realitate uriașă pe care mulți dintre noi nu reușesc să o vadă.
Adevărul este că imaginile își propun să provoace ceva în noi pentru a extrage ceva de la noi . Noile ochelari ne cer tot felul de lucruri - timpul nostru, atenția, indignarea, pofta, afecțiunile, banii și voturile noastre. Fiecare imagine, fiecare videoclip, fiecare tweet viral ne aduce în față nevoi, așteptări și dorințe. Toți cer ceva în schimb.
Deci, pe măsură ce „consumăm” ochelari, nu doar îi ingerăm; le răspundem constant. Imaginile vizuale trezesc motivele din interiorul inimilor noastre. Imaginile trag firele acțiunilor noastre. Imaginile ne doresc sărbătorirea, uimirea, afecțiunea, timpul și indignarea. Imaginile invocă consensul nostru, aprobarea noastră, buy-in-ul nostru, puterea noastră de redistribuire și, desigur, portofelele noastre.
„Hristos răstignit este balama istoriei, punctul de contact dintre î.Hr. și d.Hr.”
Industria porno vrea pofta ta. YouTubers vă va oferi ochelari noi în schimbul opiniilor și aprecierilor dvs. Netflix își dorește produsul cel mai prețios: timpul nostru - încercând în mod deliberat și intenționat să pătrundă în modelele noastre de somn pentru a extrage și mai mult timp de la noi. Politicienii vor voturile noastre. Industria jocurilor își dorește banii. Și astfel, de la fiecare dintre ele vine o gamă largă de ochelari care atrag atenția, fiecare cerându-ne ceva.
Mulți dintre noi știm cum funcționează această dinamică din interior. Ne facem propriile ochelari online în rețelele de socializare, mici ochelari pe care sperăm că îi vor atrage atenția. În ele ne dorim implicit să fim sărbătoriți, îndrăgostiți, plăcuți, împărtășiți, retweeted. Sperăm la ceva în schimb.
Fiecare spectacol din lume vine în mod implicit la noi, ambalat cu un set de răspunsuri scriptate pentru a alege. Toate spectacolele ne cer să răspundem. Acest lucru se datorează faptului că atenția este moneda puterii. Cu cât oferiți mai multe piese sau „aprecieri”, cu atât crește mai mult în putere și influență. Cea mai mare atenție pe care o acordăm ceva devine un spectacol viral , ceva atât de puternic încât trebuie să-l vezi. Deci, piața atenției există pentru că o hrănim - adică pentru că continuăm să oferim ochelarilor ceea ce își doresc.
Devine un ciclu de dependență care pare a fi aproape imposibil de rupt.
Unde toate timpurile se ciocnesc
Deci, cum răspunde Dumnezeu la această lume a spectacolelor? Și cum ar trebui să răspundem?
Ei bine, ar fi foarte ușor în acest moment să vă retrageți într-o poziție pur și simplu anti-spectacol: aruncați televizorul. Aruncă smartphone-ul într-un lac. Sledgehammer Xbox. Trăiește o existență fără spectacole. Și totuși, nu exact așa se confruntă Dumnezeu cu lumea noastră digitală.
În schimb, în lumea noastră iubitoare de spectacole, cu toți producătorii de spectacole și industriile de producere a spectacolelor, a venit un Spectacol mai mare, cel mai mare Spectacol conceput vreodată în mintea lui Dumnezeu și adus în istoria lumii: crucea lui Isus Hristos. Hristos răstignit este balama istoriei, punctul de contact dintre î.Hr. și d.Hr., unde toate timpurile se ciocnesc, unde toate ochelarii umani se întâlnesc cu un spectacol cosmic, divin de neegalat pentru veacuri. Din acest moment, Dumnezeu a intenționat ca toată privirea umană să se concentreze asupra acestui moment climatic. De parcă Dumnezeu ne-ar spune: „Acesta este Fiul meu iubit, răstignit pentru tine, un Spectacol care să-ți capteze inimile pentru totdeauna!”
În relatarea sa despre cruce, Luca ne spune în Luca 23:48 că răstignirea a fost un spectacol fizic în fața mulțimilor pentru a vedea. Îmi amintește de versurile imnului lui Joseph Hart, „Pasiunea lui”:
Vedeți cum stă pacientul Iisus,Insultat în cel mai mic caz al Lui!Păcătoșii au legat mâinile Atotputerniceși au scuipat în fața Creatorului lor.Cu spini, templul Lui s-a aruncat și a aruncatsângele din toate părțile;Spatele îi este lovit cu bici înnodate,dar bici mai ascuțite îi sfâșie inima.Cuie dezbrăcată până la lemnul blestemat,expus pământului și cerului deasupra,un spectacol de răni și sânge,un minune al iubirii rănite!
Capturat de Frumusețea Divină
Dar crucea nu este doar un spectacol fizic pentru ochi. Nu, gloria sa mai mare constă în a servi drept spectacol pentru urechea credinței. Deci, în Coloseni 2:15 , Pavel ne spune că ceea ce nu puteai vedea cu ochii tăi era spectacolul spiritual al victoriei pe care îl reprezintă. Și în Galateni 3: 1 , Pavel spune că predicarea crucii este celebrarea din nou a spectacolului crucii, ca și cum ar fi reprezentat pe un panou publicitar important al orașului. Asta înseamnă predicarea lui Hristos. Este recapitularea spectacolului divin al lui Hristos, în biserica locală, de-a lungul timpului. Dar este un spectacol predicat - un spectacol acum, nu pentru ochi, ci un spectacol pentru ureche.
Acesta este motivul pentru care totul despre tine și despre destinul tău etern se rezumă la ce fel de spectacol este crucea pentru tine. Este doar batjocura unui rege fraudulos în înfrângerea sa finală? Sau este ridicarea Regelui universului către victoria supremă? Acestea sunt cele două opțiuni: crucea este fie uciderea teribil de nefericită a unui insurecționist înșelat, fie a fost un spectacol pre-planificat orchestrat de Dumnezeu pentru a afișa o frumusețe divină de neegalat. Spectacolul crucii desparte întreaga omenire. Spectacolul pe care îl vezi în Hristos spune totul despre tine.
Prin designul divin, creștinii sunt pro-spectacol. Oferim întreaga noastră viață acestui spectacol cel mai mare. Dar este un spectacol pentru ureche și de aici apare cea mai mare tensiune în epoca noastră de spectacole concurente.
„Spectacolul pe care îl vezi în Hristos spune totul despre tine.”
Dintr-un unghi, era spectacolelor digitale este despre bogăție, publicitate, constrângere, popularitate și atragerea din ce în ce mai mare a atenției de la noi. Dar și mai problematic, ochelarii digitali fac ceva mai rău, mai rău din cauza a ceea ce facem noi, păcătoșii, cu acei ochelari. La rădăcină, păcătoșii se hrănesc cu diversiuni pentru a scăpa de Dumnezeu. Aceasta este problema rădăcină pe care am menționat-o la început.
Deci, Hristos servește ca Spectacolul suprem al universului. El este cel care ne captează cel mai mult inimile - sau cel mai mult ar trebui să ne capteze inimile. Am fost creați pentru a fi spectatori și pentru a fi capturați de frumusețea crucii, o frumusețe sărbătorită în Noul Testament.
Cea mai mare slavă, catastrofă cosmică
Evrei 1 este unul dintre portretele mele preferate ale lui Hristos, în gloria jertfei sale de ispășire pentru păcătoși. Evrei 1 se clasează acolo cu Coloseni 1 oferindu-ne un Spectacol al supremației și măreției Fiului lui Dumnezeu. De fapt, Evrei 1 este atât de convingător încât necesită o aplicare urgentă. Și astfel, ne întoarcem din nou la Evrei 2: 1 :
Prin urmare. . .
Concluzia logică a ispășirii glorioase a lui Hristos din capitolul 1 urmează în acel prim cuvânt:
Prin urmare, trebuie să fim mai atențila ceea ce am auzit,ca să nu ne îndepărtăm de el.
O îndepărtare de ceea ce am auzit cu urechile noastre - sub forma unei metafore nautice. Ne spune importanța de a ține cursul unei nave spre un punct fix, pentru a evita să fie îndepărtat de curs și să se îndepărteze.
Deci, „trebuie” - nu trebuie , nici o sugestie sau sugestie, ci o cerere - să acordăm o atenție mult mai mare lui Hristos. Deriva afectivă - deriva inimii - departe de Hristos se întâmplă prin neglijență atențională, când nu ne mai concentrăm asupra lui Hristos. Eu susțin că aceasta este una dintre principalele provocări cu care ne confruntăm ca creștini în economia atenției și una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm ca lideri creștini.
Numai Hristos poate fi acest spectacol cel mai strălucit pentru noi. Și când urechile noastre, atenția noastră, îl neglijează pe Hristos, ne îndepărtăm de el. Acesta este punctul din Evrei 2: 1-3 . A deriva este cel mai ușor lucru din lume. Și această derivă se simte cel mai clar atunci când ne găsim în permanență în căutarea unui nou fior în mass-media noastră, între timp pierdem interesul pentru persoana lui Hristos, urmărind interesul nostru pentru Biblie declinând în timp ce rostim cu răceală cuvintele către imnurile centrate pe Hristos și căscă prin predici centrate pe Hristos și amânează spiritual prin Masa Domnului.
Și, așa cum am sugerat mai devreme, aceasta este o problemă chiar și cu mass-media virtuoase din punct de vedere moral. Prin ele putem deriva cu ușurință și ne putem plictisi de Hristos. Acest lucru este tragic deoarece toată creația există de Hristos și pentru Hristos, ni se spune în Evrei 2:10 . A te plictisi de Hristos înseamnă ca mințile și inimile noastre să fie deconectate de fiorul cel mai mare al cosmosului, separat de însuși scopul lui Dumnezeu pentru această creație - ca un teatru care să arate valoarea și frumusețea Fiului său. Nu există o pierdere catastrofală mai mare pentru un suflet decât să se obosească cu Hristos, Spectacolul tuturor spectacolelor - spectacolul pentru care există orice altceva. Și această catastrofă, mă tem, este accelerată doar într-o eră media precum a noastră care ne inundă cu mass-media digitală 24/7/365.
Deriva atențională
Derivația afectivă departe de Hristos (în inimile noastre) este cauzată de atenționalăîndepărtează-te de Hristos. Uităm ce am auzit. Și aceasta este cu greu o nouă tentație pentru era digitală. De fapt, există un moment în relatarea lui Marcu despre transfigurarea lui Isus când „un nor i-a umbrit și o voce a ieșit din nor:„ Acesta este Fiul meu iubit; ascultă-l '”( Marcu 9: 7 ). Acest cuvânt tunător, din ceruri, rostit peste Cuvânt (peste Isus), este rostit în strigătul pieței de atenție a lumii - o chemare la ascultare serioasă.
Ascultarea aici înseamnă mult mai mult decât acordarea întâmplătoare pentru un moment sau două înainte de a ne opri din nou. Înseamnă ascultare reală, ascultare intensă, ascultare care doare. Înseamnă o încercare atentă după cele spuse, acordându-ne în totalitate sarcinii de atenție a lui Isus . De ce? Pentru că el este Cuvântul lui Dumnezeu, el este ceea ce ne spune Dumnezeu. ( Confruntat de Grace: Meditațiile unui teolog , 96)
„La rădăcină, păcătoșii se hrănesc cu diversiuni pentru a scăpa de Dumnezeu”.
Liderii bisericii sunt chemați să refacă această cerere din ceruri: Ascultați! Asculta! Ascultă până te doare! Acordați-i lui Hristos atenția vieții voastre, nu în priviri împrăștiate tweet-by-tweet. Concentrați-vă asupra lui într-o disciplină susținută de parcă viața voastră ar depinde de ea, de parcă vă veți îndepărta dacă veți pierde din vedere această Stea de Nord.
Cine are inima ta?
Deci, ne întrebăm întotdeauna, chiar are inima mea? Ni se poruncește să acordăm cea mai serioasă și mai atentă atenție persoanei și lucrării lui Isus Hristos. Îi vedem gloria în Biblie. Îl urmărim în devoțiunile noastre zilnice, în viața noastră de rugăciune, duminica, în Masa Domnului.
Și, desigur, totul depinde de lucrarea supranaturală a lui Dumnezeu în regenerare. În acel moment în care omul nostru interior, această moarte interioară din mine care urmărea doar păcatul, când acesta este ucis și apoi înviat cu Hristos, afecțiunile mele se ridică și se fixează pe ceva mai mare decât orice poate oferi această lume digitală pe mine. După cum spune Pavel în Coloseni 3: 1–3 ,
Dacă atunci ați fost înviat cu Hristos [aceasta este condiția - un om interior care a înviat din morți - dacă s-a întâmplat, dacă sunteți regenerat, atunci], căutați lucrurile care sunt deasupra, unde este Hristos, așezat la mâna dreaptă a lui Dumnezeu. Puneți-vă mintea pe lucrurile de deasupra, nu pe cele de pe pământ. Căci ai murit și viața ta este ascunsă cu Hristos în Dumnezeu.
Afecțiunile noastre spirituale, odată moarte, sunt acum vii. Aceste afecțiuni renăscute sunt făcute pentru Hristos. Și acest lucru nu este natural și nu este automat - este har supranatural, care solicită disciplinarea vieții. Continuăm să lucrăm la acest lucru până când putem afirma cu Petru - în 1 Petru 1: 8 - că, deși nu l-am văzut pe Hristos, nu am văzut am văzut încă spectacolul prezenței sale transfigurate - acum îl iubim cu o dragoste care ne umple inimile cu bucurie, o bucurie pe care nu o putem spune în cuvinte.
Super, mare minciună
Așadar, îngrijorarea mea principală față de cele mai grave obiceiuri digitale ale noastre nu este TikTok, Instagram, Snapchat, Netflix, Marvel, Disney, iPhone, Xbox. Și este mai mare decât pornografia, filmele cu rating R sau jocurile cu rating MA. Bătălia nu se rezumă doar la păcătoșenia industriei spectacolului din lume; este o luptă pentru saturația mass-media - chiar și cu mass-media sănătoase și bune. Prin volumul de noi mijloace media din viața noastră, Hristos devine din ce în ce mai îndepărtat de atenția și afecțiunile noastre. În mass-media digitală, ne îndepărtăm ochii de Hristos, de pe Steaua noastră de Nord, ne pierdem direcția și începem să ne îndepărtăm de curs.
Rețelele sociale și jocurile și jocurile Netflix - toată epoca spectacolului este construită pe o singură minciună: dacă dai mai mult din viața ta ecranelor tale, vei deveni mai mulțumit. Și asta este o promisiune falsă. Nu va livra niciodată.
Aceasta este problema rădăcină cu care se confruntă creștinii în epoca spectacolului: în comparație cu fiorul ecranelor noastre pixilate, ne pierdem încrederea că Hristos chiar mă poate satisface.
Patru principii pentru ucenicie într-o eră digitală
Deci ce putem face? Cum răspundem? Iată patru pași practici.
1. Fii sincer cu propriile noastre susceptibilități la spectacolele lumii.
Cu toții ne confruntăm cu aceste provocări. Trebuie să conducem din interiorul luptei cu care ne confruntăm. Biblia spune: „Șeolul și Abadon nu sunt niciodată satisfăcuți și niciodată ochii omului nu sunt mulțumiți” ( Proverbe 27:20 ). Șeolul este o gură deschisă, consumând mereu viață, zi și noapte - un cimitir în masă care nu s-a umplut niciodată. Acesta este ochii noștri . Ochii noștri sunt insaciați - mereu călători, niciodată pe deplin mulțumiți de nimic în această lume. Ceea ce înseamnă, din nou, marele nostru dușman nu este seducția creatorilor de ochelari. Marele nostru dușman este propria noastră pofta nesățuitoare - ochii mei, ochii tăi.
„Nu îndrăznim să lăsăm măreția lui Iisus Hristos să se piardă din afecțiunile noastre”.
Unde merg ochii noștri, așa ne merge și inima. Unde este inima noastră, așa că mergem cu ochii noștri. Atenția și afecțiunea sunt legate. Așadar, dacă te îngrijești de ochelarii acestei lumi, inima ta trebuie să se îndepărteze de Hristos. Cu toții trebuie să fim sinceri cu acea realitate din noi. Conduceți-vă copiii și conduceți-vă biserica din acest punct de plecare al onestității personale. Nimeni nu este scutit.
2. Aplicați conceptul de post la bufetul mediilor digitale.
Vorbesc aici despre o detoxifiere digitală - să ne îndepărtăm de telefoanele noastre și de serviciile de streaming timp de o săptămână întreagă (sau mai mult). Aceste practici sunt modul în care spunem lumii: „Cascada nesfârșită de ochelari digitali de pe telefonul meu nu este zeul meu. Și nici lauda pe care o primesc în social media nu este nici sursa fericirii mele. Doar Dumnezeu este. ”
O detoxifiere digitală este o retragere din sistemul power-currency; este un post. Iar postul este cum spun creștinii: „Mâncarea nu este zeul meu. Mâncarea nu este confortul meu. Mâncarea nu este baza fericirii mele; Dumnezeu este." Folosim mâncarea pe bună dreptate atunci când Dumnezeu este în centrul vieții noastre, nu mâncarea. Într-o eră a abundenței condusă de consumatori, vă puteți imagina cât de repede devine și mai urgent postul.
Mâncarea este un obicei puternic, la fel și telefonul nostru. În fiecare zi, apelăm în mod obișnuit la telefoanele noastre, mai des decât la zahăr. Smartphone-urile sunt un bombon virtual. Deci, o detoxifiere digitală este felul meu de a spune: „Spectacolele nesfârșite ale suporturilor digitale disponibile în telefonul meu nu sunt zeul meu. Afirmarea de sine și acceptarea pe care le caut în social media nu sunt baza fericirii mele; Acceptarea mea de Dumnezeu, unirea mea cu Hristos este. ” Numai când viețile noastre sunt recentrate asupra lui Dumnezeu putem învăța să ne folosim telefoanele într-un mod onorabil și cu un scop etern.
Multe filme și videoclipuri, jocuri și aplicații sunt daruri minunate de la Dumnezeu care trebuie îmbrățișate. Dar, ca toate posturile, o detoxifiere digitală este recunoștință sfințită, o modalitate de a ne asigura că viața noastră se concentrează pe Dătătorul de daruri, nu pe darurile sale proliferate.
3. Recalibrați scopul bisericii locale în jurul afecțiunilor.
Mai ales în cartea Evrei, fixarea atenției și afecțiunilor noastre asupra lui Hristos devine una dintre marile chemări ale bisericii locale. Este o lucrare colectivă. Sunt chemat să fiu conștient de afecțiunea ta pentru Hristos. Ești chemat să fii conștient de asta în mine. Împreună refuzăm să ne permitem unii pe alții să plutească. În mijlocul unei ere care vă va atrage privirea și atenția într-o mie de feluri, suntem frați și surori, ajutându-ne reciproc să ne fixăm mintea și inima asupra lui Hristos.
Trebuie să le oferim creștinilor instrumentele de care au nevoie pentru a evalua impactul spiritual al mass-media digitale asupra sănătății propriilor inimi. Iată opt întrebări de diagnostic pe care le puteți utiliza și partaja:
- Cât din media mea este pentru evadare? Și ce scap?
- Timpul meu de ecran mă lasă mai reîncărcat sau mai epuizat?
- Dieta mea media îmi îmbogățește timpul cu Hristos sau îl erodează?
- Cât de consistentă este viața mea devoțională personală?
- Cum arată viața mea de rugăciune?
- Este comuna cu Dumnezeu plictisitoare și plictisitoare? Sau este viu?
- Cum aterizează asupra mea predicile și cântările centrate pe Hristos și ce spune asta despre sănătatea afectivă pe care o aduc duminică cu mine?
- Dorințele mele digitale îmi servesc îndatoririle date de Dumnezeu sau mă distrag de la ele?
Aceste întrebări sunt menite să pună dieta noastră media și afecțiunile noastre spirituale în aceeași conversație, pentru că de acolo aparțin: în aceeași conversație. Deriva noastră atențională va apărea în aceste zone. Efectele dietei noastre media vor apărea în aceste răspunsuri oneste.
4. Conducătorii bisericii, continuați să conduceți urechile către glorii nevăzute.
Există multe tentații cu care se confruntă liderii bisericii pentru a face adunările duminicale ale bisericii cât mai vizibil posibil. Biserica, fiind tentată să apeleze la industria spectacolului, începe să capete atmosfera unui teatru: lasere și lumini de neon și videoclipuri cu remorci cu predici și mașini de ceață. Putem supra-indexa producția vizuală. Vrem să fim excelenți în ceea ce facem (da, absolut) și vrem să fim și noi creativi (cu siguranță), totuși fiind atenți să nu lăsăm impresia că pur și simplu încercăm să impresionăm ochii. Nu! Lucrarea de slujire este de a convinge inimile - prin ureche - să prețuiască realitățile nevăzute.
Dr. JI Packer, care a trecut recent în glorie, a fost cel mai ceresc om cu care m-am întâlnit vreodată. Munca sa academică s-a axat pe puritanul Richard Baxter, cel mai ceresc puritan dintre toți. Se spune că lui Packer îi plăcea să meargă la plimbări în cartierul său pur și simplu să se gândească la gloriile cerului și să-și amintească de eternitate. Și același Packer a fost cel care a plăcut să pună această întrebare: „Când ați auzit ultima dată o predică despre cer?” Acum a plecat în cer, dar ne-a lăsat cu această întrebare de căutare. Pastori, când ați predicat ultima dată o predică asupra cerului? Conducători de închinare, când a cântat ultima dată congregația voastră despre gloriile cerului? Pui mai mult timp în recuzită și fundaluri de scenă decât în expunerea sau cântarea despre eternitate?
Întâlnirile noastre bisericești nu sunt un teatru pentru spectatorii pasivi care să vină și să fie distrați de miniștri profesioniști și muzicieni și artiști de scenă timp de o oră. Nu, aceasta este o adunare - poporul lui Dumnezeu împreună în comuniune activă unul cu altul, urechile trezite și capturat (împreună) de glorii nevăzute.
Spectacolul Speranței
Nu îndrăznim să lăsăm măreția lui Iisus Hristos să se piardă din afecțiunile noastre. Aceasta este una dintre cele mai mari amenințări pentru creștini în era digitală. Este la fel de ușor ca și predarea afecțiunilor noastre către această epocă a spectacolului vizibil - către această economie a atenției - și încântarea noastră în Hristos se va deteriora. Vom deriva. Și acea deriva, departe de Hristos, pentru emoții digitale, este cea mai proastă meserie din univers - de a ne îndepărta de marele Spectacol al lui Dumnezeu în favoarea următorului mic zumzet de mass-media oferit de lume.
În toate acestea, procedăm cu credință, știind că minimalismul digital nu mă va salva. Și o nouă aplicație Lifehack nu mă va salva. Și o detoxifiere digitală nu mă va salva. Și aruncarea smartphone-ului meu într-un lac nu mă va salva. Și zdrobirea Xbox-ului meu nu mă va salva. Și aruncarea televizorului la gunoi nu mă va salva. Și trecerea la un telefon mut nu mă va salva.
Oricare dintre acțiunile astea drastice m-ar putea ajuta. Dar speranța mea finală stă într-un Spectacol, cel mai satisfăcător Spectacol al universului - Isus Hristos - un spectacol pentru ureche acum și pentru ochi mai târziu.
Doamne, fă acest lucru adevărat pentru noi chiar acum. Captează-ne de Hristos. Trăim în interiorul Vanity Fair. Și acest loc de joacă al amuzamentelor digitale nu a fost niciodată mai captivant și mai atrăgător, consumator de timp și afectiv. Salvează-ne de a ne pierde viața acordându-ne atenția prețioasă la ceea ce te ignoră și la ceea ce te dezonorează. Captează-ne. Nu avem încredere în noi aici. Nu suntem încrezători în propriile noastre puteri pentru a ne bucura de lucrurile veșnice. Faceți această lucrare în interiorul nostru, în viața nouă pe care ne-o dați și în afecțiunile renaștere din noi.
Fie ca fiecare zi să începem ca psalmistul, care s-a rugat: „Ne mulțumiți dimineața cu dragostea voastră neclintită, ca să ne bucurăm și să ne bucurăm în toate zilele noastre” ( Psalmul 90:14 ). Doamne, aceasta este rugăciunea noastră zilnică. Mulțumiți-mă astăzi că aș putea trăi astăzi în bucuria voastră. Pentru că dacă nu veți răspunde la această rugăciune, ce speranță avem pentru a rezista deșertăciunilor acestei lumi? Avem nevoie de tine. Mai ales în această eră media, captează-ne urechile. Nu ne lăsa să plecăm, ne rugăm, în numele ancorei noastre statornice din văl, Iisus Hristos. Amin.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu