vineri, 21 iunie 2019

Vestirea Evangheliei in regiunile cele mai indepartate ale Mongoliei













https://youtu.be/4tArDMXRAcs?t=36

Mongolia este cunoscuta ca Taramul cerului albastru. Oamenii de aici se pot bucura anual de mai bine de 250 de zile insorite. Tara e situata intre China si Rusia si este una dintre ţarile cu cea mai mica densitate a populatiei, avand doar 3 milioane de locuitori. Mai bine de jumatate dintre acestia traiesc in agitatia din capitala Ulaanbaatar. Restul Mongoliei, care are o suprafata de trei ori mai mare decat Franta, arata asa: un taram vast cu pasuni, fara copaci, unde majoritatea oamenilor duc o viata nomada. Ei cresc oi, capre, vite, camile si cai. Dupa cum am aflat, nu prea exista drumuri asfaltate. Este prima data cand merg cu masina in Mongolia. Am crescut in Africa. Conduc o masina cu schimbator de viteze. Sunt obisnuit sa conduc pe astfel de drumuri. E fantastic si nu e trafic! Recent, m-am alaturat unui grup de 46 de crestini din tara invecinata, din Rusia. Acest grup se indreapta spre vestul indepartat al Mongoliei unde putini au auzit mesajul despre dragostea lui Isus Hristos. Pavel Barsokov conduce misiunea. 
Pavel Barsokov: Hristos ii iubeste pe cei pierduti si pe cei care sufera. Si eu vreau sa fiu la fel.
Timp de 9 ani, Barsokov a vizitat Mongolia de multe ori, cu tineri crestini rusi instruiti si echipati pentru o posibila lucrare de slujire ca misionari sau evanghelisti. Alena, in varsta de 17 ani, ne-a spus ca a primit chemarea de a sluji ca misionara la o varsta frageda. Acum este a treia oara in Mongolia. 
Aceasta e prima calatorie a Natashei Gorodnuk. Ea vrea sa slujeasca in Nepal. 
Natasha Gorodnuk: De fiecare data cand ma gandesc la slujire, ma doare inima, fiindca stiu care e chemarea pe care am primit-o si ce trebuie sa fac.
Timp de mai multe saptamani, Natasha Alena si multi alti rusi impreuna cu crestini mongoli organizeaza tabere de evanghelizare pentru tineri.
Anhaa Zaya: Am inceput sa colaboram cu fratii nostri din Rusia cu multi ani in urma, ca sa atingem poporul cu dragostea lui Dumnezeu. Lucrarea noastra e foarte importanta pentru a aduce o schimbare in inima si in mintea oamenilor. 
Intre jocuri si alte activitati in aer liber, organizatorii taberei ca Natasha Greschenko vorbesc mongolilor despre crestinism. Este aici pentru a zecea oara.
Natasha Greschenko: Acesti copii sunt viitorul Mongoliei. Intre ei se afla viitori pastori, viitori fondatori de biserici si e posibil care intre ei sa fie si viitori lideri ai acestei tari. Cu voia Domnului, ei vor pastra Evanghelia in inima lor si vor intoarce natiunea la Hristos. 
Pentru a putea aprecia mai bine semnificatia acestei tabere, trebuie sa intelegeti istoria crestinismului din Mongolia. Imediat dupa caderea comunismului, in intreaga tara au fost doar 10 credinciosi. In prezent, 26 de ani mai tarziu, sunt 60.000 de credinciosi raspanditi in intreaga natiune. 
Michael Cherenkov de la Mission Eurasia este unul dintre sponsorii taberelor. Grupul sau pune accentul pe formarea viitoarei generatii de lideri crestini, din tarile care au facut parte din fosta Uniune Sovietica si din tarile vecine. 
Michael Cherenkov: Deseori avem impresia ca oamenii din intreaga lume Il cunosc pe Isus, insa exista locuri in care nu a ajuns Evanghelia.
Astfel de tabere sunt un loc ideal pentru vestirea Evangheliei in randul tinerilor. Ca si cazul lui Buyanaa Davaasambuu . Ea L-a acceptat pe Isus in copilarie, intr-o tabara ca aceasta. Ea a absolvit Facultatea de Teologie din Maine si acum se pregateste sa mearga in misiune. 
Buyanaa Davaasambuu: In aceasta tabara am aflat de dragostea lui Dumnezeu si tot aici m-am pregatit pentru misiune. Incerc sa ma intorc in fiecare an pentru a vorbi despre experientele mele si pentru a povesti cum am ajuns sa Il intalnesc pe Hristos. 
Mashbat Baasan, un baiat budist in varsta de 16 ani, aici a auzit pentru prima data despre crestinism.
Mashbat Baasan: Azi am invatat in cadrul studiului biblic ca Dumnezeu a creat cerurile si pamantul, animalele si vietuitoarele marii. Nu mai auzisem de aceste povestiri.
Aceasta este prima tabara si pentru Khalium Myagmardorj. 
Khalium Myagmardorj: Multi mongoli nu cred in Isus. Inainte de a veni in tabara nici eu nu eram curioasa sa Il cunosc. Acum m-am schimbat. Am invatat atat de multe despre crestinism. 
In total, aproximativ 1.000 de tineri mongoli au auzit Evanghelia. Multi dintre ei pentru prima data. 
Pavel Barsokov: Eu ii incurajez pe crestinii din ambele tari sa nu se concentreze pe aceasta idee. Milioane de oameni din intreaga lume vor ajunge in iad fiindca nu Il cunosc pe Isus Hristos. Pe mine nu ma intereseaza politica. Eu vreau sa le vorbesc oamenilor despre Isus. Sunt multe vieti in joc, iar noi am fost trimisi sa spunem si altora despre dragostea lui Dumnezeu. Asta facem in Mongolia. 
Stire difuzata in emisiunea Mapamond crestin 686 - 10 septembrie 2017, la Alfa Omega TV. Ultimele stiri crestine: http://alfaomega.tv/stiri

https://alfaomega.tv/mediacenter/player/stiri-crestine/vestirea-evangheliei-in-regiunile-cele-mai-indepartate-ale-mongoliei?Itemid=117#axzz5rOvrvEja

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu