miercuri, 28 august 2019

Creștină din Somalia bătută şi părăsită de către soţul ei

Soțul unei femei creştine, în vârstă de 32 de ani și mamă a doi copii din Somalia, a descoperit că soția sa are o Biblie și i-a cerut să dezvăluie cine i-a oferit-o.
„I-am spus soțului meu că am găsit Biblia în Nairobi și că vreau să o citesc,” a spus cea care este creştină în secret pentru Morning Star News. „În acel moment soţul meu a pronunțat cuvântul talaq (divorț). Știam că, din acel moment, căsătoria noastră tocmai a fost declarată nulă pentru că m-am alăturat creștinismului, așa că fără să pierd timpul am părăsit casa.”
Acest lucru s-a întâmplat în luna iunie,  în Burao (Burco în arabă), în Somaliland, un stat autodeclarat considerat în mare măsură a fi o regiune autonomă a Somaliei, la o lună după ce cuplul s-a întors dintr-o călătorie făcută în Kenya,  unde au căutat tratament medical pentru tatăl ei.
Tatăl femeii a fost dus mai întâi la spitalul din Nairobi și apoi la Spitalul Misionar Kijabe, unde ea găsit o Biblie în limba somaleză pe care a cerut o să o ia acasă ca să o citească în privat. Convertită în secret la creştinism, de la islam, în anul 2016, ea nu a avut niciodată o Biblie.
După ce s-a întors la Burao, mama a două fete, cu vârste de 7 și 4 ani, a uitat să încuie sertarul în care își ascundea Biblia. Soțul ei a găsit-o,  apoi şi-a confruntat soţia şi a început să o amenințe, conform spuselor ei.
„Imediat după asta el le-a luat pe cele două fiice ale noastre și a divorțat de mine”, le-a spus ea celor de la Morning Star News. „El m-a avertizat că nu trebuie să mă apropii de copii și că, dacă o fac, se va duce cu Biblia la curtea islamică iar eu voi fi condamnată să fiu ucisă cu pietre pentru că am devenit apostată.”
Constituția Somaliei a stabilit islamul ca fiind religie de stat și interzice propagarea oricărei alte religii, potrivit Departamentului de Stat al SUA. De asemenea, se impune ca legile să respecte principiile sharia (legea islamică), fără a exista excepții în aplicarea lor pentru non-musulmani.
Somalia este pe locul 3 în Topul Mondial al Persecuţiei întocmit de Open Doors pentru anul 2019, ce cuprinde primele 50 de țări în care este cel mai dificil să fii creștin.
De asemenea, ea a fost pedepsită de către frații ei, după ce soțul a informat familia că a prins-o cu o Biblie în limba somaleză.
„Frații mei m-au bătut fără milă cu bastoane, şi m-au lăsat fără mâncare”, a spus ea. „M-am temut să raportez cazul la poliție sau administrația locală, pentru că voi fi acuzată de infracțiunea de apostazie în conformitate cu legea sharia.”
Ea a devenit creștină în secret în 2016, după ce conducătorul unei biserici subterane i-a explicat semnificația morții și învierii lui Hristos.
Tânăra mamă se află în prezent într-o altă locație, la câteva ore de fosta ei locuinţă, a spus ea.
„Dumnezeu mi-a cruțat viața, iar fraţii mei creștini în secret din alte regiuni din Somalia m-au primit și mi-au dat din puținul pe care îl au şi ei, însă sunt în continuare foarte traumatizată”, a spus ea.
Un lider al unei biserici subterane din Somalia, a declarat pentru Morning Star News că speră ca tânăra creştină să poate să înceapă o micro-afacere  care să poată să o ajute să depășească sărăcia care le așteaptă de obicei pe femeile din Somalia care sunt repudiate de către soți.
„Facem un apel ca să vă rugaţi pentru ca ea să aibă înțelepciune, protecţie din partea lui Dumnezeu, credință în Isus și mijloace prin care să-și înceapă o mică afacere în noua sa locaţie”, a spus el. „De asemenea, rugați-vă pentru intervenția lui Dumnezeu în comunitatea musulmană pentru a înlătura tratamentul dur la care sunt supuşi creștinii indigeni, restricționând utilizarea Bibliei și folosind legea sharia pentru a pedepsi pe cei care îmbrățișează credința creștină.”
https://www.stiricrestine.ro/2019/08/27/crestina-din-somalia-batuta-si-parasita-de-catre-sotul-ei/?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu