Transcriere audio
Astăzi avem o întrebare foarte bună în materie de creștere a copiilor. Cum creștem copii care nu sunt naivi și nu sunt cinici? Este o întrebare a unui tată, un ascultător al podcast-ului numit Rick din Fort Worth, Texas. „Bună, pastor John! Matei 10:16 spune că trebuie să fim „șmecheri ca șerpii și nevinovați ca porumbeii”. Pe măsură ce ne creștem copiii, nu vrem să fie creduli sau naivi. Totuși, nu vrem, de asemenea, ca aceștia să fie cu inima tare și cinici. Cum le modelăm atunci perspectivele în pregătirea lor pentru această lume? Ce greșeli și consecințe pot fi rezultatul acestui efort? ”
Ei bine, aceasta este o întrebare atât de bună, deoarece reflectă o înțelegere foarte matură a unuia dintre principalele paradoxuri ale vieții creștine.
Pe de o parte, Isus ne trimite în lume ca niște oi printre lupi. Oile sunt foarte vulnerabile. Nu sunt privite ca beligerante. Nimeni nu se teme ca o oaie să-i muște. Pe de altă parte, trebuie să fim înțelepți, cu discernământ, și maturi, stabili, puternici și șireti, și să nu fim înșelați de vânturile învățăturilor false. Iată-l, paradoxul - și el îl înțelege. Vom fi, pe de o parte, umili și umili, numărându-i pe alții mai semnificativi decât noi ( Filipeni 2: 3 ) - și totuși, pe de altă parte, neclintit în convingerile noastre, plin de curaj, deoarece Proverbele spun: „ Cei drepți sunt îndrăzneți ca un leu ”( Proverbe 28: 1 ).
„Blândețea este dispusă să ia suferință. Și este atât de mulțumit în Dumnezeu încât se bucură de suferință ”.
Deci, Rick, mi se pare, are o înțelegere destul de bună a provocării din fața noastră, nu numai pentru a fi așa, ci pentru a crește copii care devin adulți care sunt așa. Acum, nu știu că pot spune ceva la care nu s-ar gândi singur, deoarece mi se pare atât de bun, mi se pare, dar voi încerca. Permiteți-mi să fac patru sugestii. Cred că va fi evident ce fel de greșeli ar putea apărea în efortul de a realiza aceste sugestii; vom vedea.
1. Ilustrați paradoxul.
Încă de la cea mai fragedă vârstă, învățați copiii din Biblie, zi de zi, cu afirmații biblice specifice despre acest paradox al înțelepciunii precum șerpii și inocența ca porumbeii. Și completați învățăturile cu povești din Biblie - și apoi poate cu povești din istoria creștină, biografie sau din ziua curentă. Ori de câte ori vezi pe cineva într-o biografie, sau în istorie, sau în misiuni sau în viața contemporană, ilustrează paradoxul. Indicați-l: ajutați copiii să vadă frumusețea și cât de mult o admirați și ar trebui să o admire.
Permiteți-mi să dau un exemplu specific al tipului de predare pe care îl spun atunci când spun „alegeți propoziții specifice pentru a ilustra cum arată acest paradox”. Sunt cu adevărat influențat aici de ceea ce m-am gândit recent pentru că noi, la Desiring God, am încercat să articulăm o valoare de bază care ajunge la acest lucru. Voi menționa numele în doar un minut.
Spune în Efeseni 4: 1-2 să „umblăm într-o manieră demnă” de chemarea noastră ca creștini. Apoi dă trei cuvinte - mai mult de trei, dar voi menționa doar primele trei: a fi smerit, blând și îndelung răbdător. Le citim copiilor noștri. Apoi îi întrebăm: „Ce crezi că înseamnă aceste trei cuvinte?”
Să vorbim despre umil . Ce este smerit ? Umil din cauza păcatului nostru și ce suferință cumplită a fost nevoie pentru a ne salva și cât de dependenți suntem de Dumnezeu tot timpul. Umil și blând : tip porumbel, asemănător cu o oaie, un mod de viață care se potrivește cu smerenia și îndelunga răbdare, care nu se înfurie ușor, nu întoarce răul în rău.
Apoi, faceți o pauză și apăsați mai departe cu copiii dvs. în timp ce lucrați la ceea ce înseamnă aceste cuvinte, modelând pentru copii cum să ia în serios cuvintele Scripturii. Și vă întrebați: „Care este modul de viață pe care Pavel îl numește blând care ar trebui să se potrivească cu această umilință a atitudinii?” Apoi le arăți. Acum, mă gândesc la acest lucru chiar acum, pentru că, în lucrarea mea prin Efeseni în Uită-te la carte , acest lucru a fost atât de incredibil de proaspăt pentru mine. Nu am văzut niciodată aceste trei versete împreună așa. Mi-am pus întrebarea și acum o pun copiilor mei imaginați din fața mea: Care sunt câteva ilustrații ale aspectului blândeții? Pentru că vrem să facem acest lucru chiar aici. Nu vrem ca blândețea să arate ca și cum nu ar fi.
Restabiliți, corectați, apărați
Iată cele trei ilustrații:
Fraților, dacă cineva este prins în vreo nelegiuire, voi, cei spirituali, ar trebui să-l restaurați într-un spirit de blândețe [blândețe]. Fii atent la tine, ca să nu fii și tu ispitit. ( Galateni 6: 1 )
Acum, iată captorul: este nevoie de mult curaj, mult curaj pentru a înfrunta pe cineva într-un comportament prost. Este mult mai ușor să-l măturați sub covor. Toți ceilalți o ignoră. Vei merge la el cu curaj și îl vei confrunta - dar o vei face cu blândețe. Blândețea este acel mod curajos și modest de a o face.
Iată o a doua ilustrare:
Slujitorul Domnului nu trebuie să fie certător, ci bun cu toată lumea, capabil să învețe, suportând răbdarea răului, corectându-și adversarii cu blândețe [blândețe]. ( 2 Timotei 2: 24-25 )
„Poți fi un critic ascuțit, atent, incisiv al culturii și totuși s-ar putea să o iubești, să o îngrijești și să te rogi pentru ea”.
Acum, iată-l din nou. Prima ilustrare din Galateni a fost despre corectarea comportamentului lor. A doua ilustrare este despre corectarea doctrinei lor. Și asta poate necesita chiar mai mult curaj, în funcție de ce fel de persoană este. Vei intra în fața lor și le vei spune că ceea ce cred ei despre asta nu este adevărat. Dar o vei face cu blândețe . Blândețea este combinată în aceste două cazuri cu curaj.
Iată al treilea:
Nu vă temeți de ei și nu vă tulburați. . . fiind întotdeauna pregătit să facă o apărare. . . pentru speranța care este în tine; totuși, faceți-o cu blândețe [blândețe] și respect, având o conștiință bună, astfel încât, când sunteți calomniați, cei care vă jignesc comportamentul vostru bun în Hristos să fie rușinați. ( 1 Petru 3: 14-16 )
Blândețea stă în fața oamenilor care probabil scrâșnesc din dinți și sunt gata să te jignească și să te calomnieze și vorbește un martor pentru Iisus curajos, îndrăzneț și totuși cu blândețe.
Curaj blând
Apoi faceți un pas înapoi cu aceste trei ilustrații acolo pentru copiii dvs. și spuneți: „Ce este blândețea? Cum este o persoană blândă? ” Răspunsul este acesta: curaj, curaj, curaj, curaj. Corectarea comportamentelor, corectarea învățăturilor, mărturia în fața calomniatorilor - dar toate acestea cu un comportament blând și umil. Acum, acesta va fi un paradox pentru ei cu care vor lupta pentru tot restul vieții. Vai, să mă întorc la ea din nou și din nou și din nou în citirea Bibliei ar fi minunat.
Apoi s-ar putea să ilustrați din Fapte 5 , unde apostolii fuseseră bătuți pentru mărturia lor și scrie în Fapte 5:41 , „Atunci au părăsit prezența sinodului, bucurându-se că au fost considerați vrednici să sufere dezonoare pentru nume . ” Blândețea este dispusă să ia suferință. Și este atât de mulțumit în Dumnezeu, atât de încrezător în Dumnezeu, încât se bucură de suferință. Predați din texte și povești specifice și ilustrații despre acest paradox al curajului și blândeții.
2. Căutați fraze pietroase.
Al doilea lucru ar fi pur și simplu să cauți fraze clare, clare, memorabile, provocatoare, care să rezume ceea ce încerci să treci. Acum, asta am făcut la Dorința lui Dumnezeu. Am lovit două fraze: una se numește îndrăzneală cu inima frântă , iar cealaltă este curaj contrit .
Aceasta este una dintre valorile noastre de bază acum, pentru că vrem să încercăm să ajungem la acest paradox într-o epocă foarte controversată, stridentă și furioasă în care trăim și să vedem cum arată curajul. Cum ar trebui să arate acest lucru atunci când creștinii sunt curajoși? Se presupune că sunt nebuni și ticăloși, puternici și stridanți? Sau există o altă cale?
Cred că găsind o frază pe care o repetați an de an pentru copiii voștri, astfel încât, atunci când vor pleca de acasă peste douăzeci de ani, își vor aminti: „Ei bine, a existat ceva numit îndrăzneală cu inima frântă , a existat ceva numit curaj contrit pe care tatăl meu am crezut. Aș vrea să o descopăr din nou. ”
3. Modelează ceea ce vrei să vezi.
Al treilea lucru pe care l-aș sugera este următorul: fii un model pentru copiii tăi în acest sens. Fii îndrăzneț, fii umil, fii curajos, fii contrit. În timp, vor vedea asta. O formă specială de modelare care cred că este cu adevărat importantă se întâmplă în acest timp saturat de mass-media, în care te uiți la știri, te uiți la videoclipuri, te uiți la YouTube, te uiți la tot felul de lucruri și vezi lucruri pe care nu le poți suporta. Te deranjează cu adevărat. Este atât de dăunător, este atât de nebiblic, iar copiii știu că tu simți așa despre asta și se uită.
„Bucuria în Domnul în mijlocul greutăților este o mare dovadă pentru copii că Hristos este real”.
Acum, cum e tata, cum va răspunde mama la aceste lucruri cu care nu sunt de acord atât de puternic? Vrei să le modelezi spunând „Acum, acest lucru este greșit. Acest lucru este dureros. Acest lucru îl dezonorează pe Dumnezeu ”. Vrei să le arăți: „Cum îți iubești dușmanul în acel moment?” S-ar putea să faceți o pauză chiar în acel moment, să opriți știrile și să vă rugați. Roagă-te pentru persoana pe care tocmai ai criticat-o din cauza cât de distructivă a fost viziunea lor. Copiii vor învăța: poți fi un critic ascuțit, atent, incisiv al culturii și totuși ai putea să o iubești și să o îngrijești și să te rogi pentru ea așa cum trebuie.
4. Emana bucurie.
Ultimul lucru pe care l-aș spune este următorul: Nu fiți fericiți; fii plin de bucurie. Mă uit înapoi la efortul părinților mei de a-mi da convingeri puternice în mijlocul lumii, pe care ei le credeau invadatoare din toate părțile, chiar și în anii cincizeci și șaizeci. Cred că cheia care m-a cucerit astfel încât să le îmbrățișez credința astăzi - cheia a fost că amândoi erau nu numai saturați în Biblie, cu standarde morale înalte, ci erau cei mai fericiți oameni pe care cred că i-am cunoscut vreodată.
Am luat-o de la sine înțeles crescând. Acum mă uit înapoi la unele dintre lucrurile prin care au trecut în căsătoria lor, în finanțe, în cultură și în dispute și mă mir că au fost la fel de fericiți ca și ei. Bucuria în Domnul în mijlocul greutăților este o mare dovadă pentru copii că Hristos este real. Nu garantează că vor îmbrățișa adevărul și frumusețea lui Hristos, dar este o atracție puternică.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu