joi, 22 octombrie 2020

Mana de luni: Când viața te obligă să intri în modul de „pauză”



 








CBMC INTERNATIONAL

MANA DE LUNI

19 Octombrie 2020

Vă este cunoscut butonul de „pauză” pe care îl aveți la televizor, sau pe care îl puteți folosi atunci când priviți un video pe computer sau pe telefonul dumneavoastră? Câteodată viața apasă pe butonul de „pauză”, indiferent dacă ne place sau nu. De cele mai multe ori nu ne place acest lucru. Dar eu am învățat că atunci când se întâmplă acest lucru se creează oportunitatea de a ne da un pas în spate și de a evalua unde am fost, unde ne aflăm în prezent,  și încotro ne îndreptăm – sau cel puțin unde credem că mergem.

Chiar și pauzele neplanificate și incomode pot servi unui scop util, dacă le acordăm atenție. Putem cu ușurință să fim prinși în momentele “ocupate” ale acestei lumi și să pierdem din vedere ceea ce este cu adevărat relevant. Acest lucru nu înseamnă că o mare parte din viață este irelevantă, ci că adesea este mai puțin importantă decât am crezut atunci când avem o privire de ansamblu.

Probabil că cea mai semnificativă pauză din viața mea a avut loc cu mulți ani în urmă, când am petrecut patru zile într-o unitate de terapie intensivă, după ce am contactat o dublă pneumonie. Din fericire medicul meu m-a convins să mă internez în spital înainte să devin o cifră în statistică. Cu ambii plămâni plini cu lichid, eram ca o bombă cu ceas umblătoare. Acea scurtă ședere în spital nu mi-a oferit doar timp să mă vindec și să mă recuperez, dar mi-a permis și să iau o pauză, să reflectez asupra priorităților mele și să le ajustez ca atare.

Cuvântul „Selah” apare deseori pe parcursul Cărții Psalmilor. Acest cuvânt ebraic pare a fi folosit ca un semn muzical utilizat de muzician / lirist pentru a-i determina pe cititori sau cântăreți să se oprească și să reflecteze la ceea ce a fost prezentat anterior. Acest semn muzical a fost folosit de asemenea de trei ori în cartea Habacuc, care vorbește despre măreția lui Dumnezeu începând cu cele mai îndepărtate vremuri ale omenirii. Profetul ne provoacă să stăruim în bunătatea Dumnezeului universului și implicit să începem să ne încredem în El.

Un alt moment de pauză din viața mea a fost perioada în care am petrecut 18 luni într-o zonă de luptă. Chiar dacă la vremea respectivă nu eram aproape de Dumnezeu, privind retrospectiv am realizat că acea perioadă a avut scopul de-a mă modela și de-a mă întări. Privind în urmă, pot vedea cum Dumnezeu a fost mereu prezent, veghind continuu asupra mea, chiar și atunci când nu eram atent.

La fel cum dispozitivele noastre electronice și pachetele software includ funcții de pauză pentru controlul ritmului nostru de vizionare și ascultare, Dumnezeu folosește adesea un „buton de pauză” divin în această lume în care trăim. Poate restricțiile care au venit în urma COVID 19 au îndeplinit acest rol pentru dumneavoastră. Pe măsură ce ne confruntăm cu pandemia actuală, putem afla o mare mângăiere în faptul că știm că Dumnezeul nostru atotputernic este suveran, și nu este deloc surprins sau ingrijorat. Chiar dacă poate nu ne dăm seama, El folosește circumstanțe pentru a ne ajuta să navigăm prin apele neexplorate.

Găsesc că Psalmul 46 este instructiv. Primele trei versete spun:

Dumnezeu este adăpostul și sprijinul nostru, un ajutor care nu lipsește niciodată din nevoi. De aceea nu ne temem chiar de s-ar zgudui pământul și s-ar clătina munții în inima mărilor, chiar dacă ar urla și ar spumega valurile mării și s-ar ridica până acolo de să se cutremure munții. Selah (Oprire)”.

După această pauză citim:

Veniţi şi priviţi lucrările Domnului, pustiirile pe care le-a făcut El pe pământ. El a pus capăt războaielor până la marginea pământului; El a sfărâmat arcul şi a rupt suliţa, a ars cu foc carele de război. „Opriţi-vă şi să ştiţi că Eu sunt Dumnezeu: Eu stăpânesc peste neamuri, Eu stăpânesc pe pământ.” Domnul oştirilor este cu noi. Dumnezeul lui Iacov este un turn de scăpare pentru noi. Selah (Oprire)” (Psalmul 46:8 -11).

Aici scrie că putem conta pe Dumnezeu nu doar pentru că El aduce pauze în viețile noastre, ci și pentru că El este alături de noi în perioadele de nevoie. Oricare ar fi provocările cu care vă confruntați astăzi, folosiți aceste cuvinte pentru a vă întări  și a vă încuraja.

Autor: Jim Langley

https://www.stiricrestine.ro/2020/10/19/mana-de-luni-cand-viata-te-obliga-sa-intri-in-modul-de-pauza/?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu